אופנה, ביונסה ואנטי-בריונות: המעצבים של Dsquared2 בישראל

לא בכל יום מגיעים לישראל המעצבים הראשיים של בית אופנה שהלביש את ג'יי לו, ריהאנה, בריטני ועוד רבים וטובים. השבוע זכינו לביקורם של התאומים דין ודן קייטן, המייסדים והמעצבים הראשיים של Dsquared2. "בתור ילדים היו מציקים לנו, מרביצים לנו ורודפים אחרינו", הם מספרים. היום השניים מסתחבקים עם סלבס ומשיקים קולקצייה שכולה אנטי-בריונות

מאת  | ‏ 7 נובמבר 2017

דין ודן קייטן (צילום: יח"צ חו"ל)

דין ודן קייטן (צילום: יח"צ חו"ל)

לארץ מיובאים מוצרים של לא מעט בתי אופנה ומותגי יוקרה, אבל נדירים המקרים בהם מגיעים המעצבים עצמם כדי לחגוג את הגעת הקולקציה שלהם לישראל. ביום ראשון זכינו לביקור נוצץ מסוג זה, כשדין ודן קייטן, המייסדים והמעצבים הראשיים של Dsquared2, הגיעו להשיק את קולקציית הקפסולה Be Cool Be Nice באירוע שנערך ב-Factory54 שברמת אביב.

הקולקציה נוצרה בשיתוף עם עמותה בעלת אותו השם, שנולדה במטרה לעצור את הבריונות ברשת ולתת תמיכה לקורבנותיה, ומאז סחפה אחריה סלבריטאים ומובילי דעת קהל רבים ביניהם ג'יג'י חדיד, קנדל ג'נר וקאיה גרבר. את הסלוגן החיובי של הארגון תרגמו צמד המעצבים להדפס גדול ממדים שהוטבע על הפריטים השונים בקו, החל מחולצות טי ועד לנעלי עקב, דרך סווטשירטים, כובעי גרב וכיסויים לסלולרי.

סופיה מצ'טנר בהשקת הקולקציה של Dsquared2 בישראל (צילום: רפי דלויה)

סופיה מצ'טנר בהשקת הקולקציה של Dsquared2 בישראל (צילום: רפי דלויה)

דין ודן הם תאומים זהים ובלתי נפרדים. מיד לאחר התיכון הם המשיכו יחד ללימודי עיצוב אופנה בניו יורק, וכיום חיים יחד בלונדון וחולקים, מלבד המותג Dsquared2, גם בית משותף.

איך זה לעבוד אחד עם השני ולבלות כל כך הרבה זמן ביחד?
"זה די טבעי לנו. העובדה שאנחנו תאומים הופכת את הכל ליותר קל", חורץ דן. "אנחנו מכירים אחד את השני, יודעים למה לצפות ואיך להתנהג כדי למקסם את הזמן ולהגיע לתוצאות הכי טובות שאפשר. אם היינו עובדים עם צוות של זרים היינו צריכים להיות דיפלומטים, לדעת איך להגיד שאנחנו לא אוהבים משהו. כשזה רק אנחנו אין צורך לבזבז זמן כדי להגיד בעדינות שמשהו לא טוב".

חוץ מכם יש במשפחה עוד 7 אחים, הם גם בעניין של אופנה?
"אנחנו הכי צעירים מבין האחים וגם יוצאי הדופן. אבא שלנו היה משוגע", צוחק דין, ודן מתקן אותו: "הוא היה יצירתי". -"כן, משוגע יצירתי. הוא ניגן בחצוצרה, צייר והכין תכשיטים. קיבלנו ממנו הרבה, בעיקר את הצד הזה. מאמא שלנו קיבלנו את העיניים הבהירות. הרווחנו מכל העולמות".

עובדים וחיים יחד (צילום: יח"צ חו"ל)

עובדים וחיים יחד (צילום: יח"צ חו"ל)

נושא הבריונות לא זר לשניים, שנולדו לפני 53 שנה למשפחת מהגרים איטלקית בקנדה. "היינו ילדים עניים, לעגו לנו הרבה וזה הפך אותנו למאוד ביישנים ומפוחדים. היו מציקים לנו, מרביצים לנו ורודפים אחרינו עד כדי כך שהיינו צריכים לרוץ כל יום את הדרך לבית הספר בדרכים עקיפות", אומר דין. "אבל למזלנו תמיד היה לנו אחד את השני", מוסיף דן, "אם הייתי צריך לעבור את זה כל יום לבד הייתי משתגע".

"לפעמים גם החזרנו לבריונים", חושף דין למורת רוחו של אחיו. "באחת החופשות שברתי את הרגל וחזרתי לבין הספר מגובס עד הירך. הייתי משתעשע ומפצח אגוזים בעזרת הגבס, ואז אחד הילדים חשב שיהיה מצחיק לבעוט בי במורד המדרגות. החלטנו לעשות מעשה – דן תפס את הרגל שלי עם הגבס, צעק 'מפצח אגוזים' ושבר באמצעותה את האף של הילד השני. וזה עזר, הם באמת הפסיקו".

"זה אמנם היה מתוך הגנה עצמית אבל אנחנו נגד אלימות מכל סוג", דן מדגיש. "מצאנו מאז דרכים אחרות להילחם בתופעה".

הלבישו את ג'יי לו (צילום: יח"צ חו"ל)

הלבישו את ג'יי לו (צילום: יח"צ חו"ל)

איך נוצר הקשר ביניכם לבין ארגון Be Cool Be Nice?
"חבר שלנו עמד בראש העמותה , והוא ידע שהנושא הזה קרוב לליבנו במיוחד. מה שחווינו על בשרנו כילדים היום אפילו יותר חמור, כי אתה לא חייב לעמוד מול האדם השני כדי לפגוע בו. אפשר פשוט לשלוח הודעה או תגובה ברשתות החברתיות וכולם רואים את זה", מתאר דן בדאגה. "זה מאוד קשה לילדים שמנסים לגבש את הזהות שלהם ולהבין מי הם כשמישהו מפחיד ומצלק אותם".

אתם חושבים שדרך אופנה אפשר להשפיע?
"אנחנו חושבים שדרך אופנה ובעזרת אנשים מוכרים שמעבירים מסר אפשר לעשות שינוי. יש משום מה הרבה האדרה בטלוויזיה ובקולנוע לדמויות שמציגות התנהגות ביצ'ית. זה מחזק את הדימוי הזה שלהיות מרושע זה קול", שוטח דן. "אבל זה לא. זה לא חמוד ולא קול להתייחס למישהו אחר כאילו הוא פחות טוב ממך". ודין מחזק את דבריו: "עובדה שגם ג'יג'י וקנדל מסכימות אתנו".

נועם פרוסט בהשקת הקולקציה של Dsquared2 בישראל (צילום: רפי דלויה)

נועם פרוסט בהשקת הקולקציה של Dsquared2 בישראל (צילום: רפי דלויה)

לא רק האיט גירלז של הרגע מתייצבות בסטודיו של האחים המעצבים. Dsquared2 כבר הלבישו את מדונה, ג'סטין ביבר, ג'ניפר לופז, ריהאנה, בריטני ספירס ועוד רבים אחרים. למרות שאבק הכוכבים כבר ממש לא מסנוור אותם, כשנשאלים עם מי היה הכי מרגש לעבוד הם עונים פה אחד מבלי לחשוב פעמיים – "ביונסה!".

"אנחנו מרגישים כאילו אנחנו כבר מכירים אותה", מסביר דין את הבחירה הברורה. "כל אחד מהאנשים שעבדנו איתם יקר לנו אבל היא פשוט מתוקה, איכשהו היא גורמת לנו להרגיש פחות מאוימים. יש בה צניעות והיא נטולת מניירות, היא יכולה להגיע עם שישה שומרי ראש ולהתנהג בצורה הכי פתוחה ונגישה".

ויש מישהו שאתם חולמים להלביש בעתיד?
"לדן יש עכשיו יעד חדש – ג'סטין טרודו", חושף דין, ואחיו מסכים: "הוא לוהט והוא זקוק לעזרה שלנו, היינו מאוד רוצים לשים עליו את הידיים".

טווח מחירים: 279-3,290 שקלים 
ניתן להשיג ב-
Factory54 בקניון רמת אביב ובאתר

על המסלול של Dsquared2 (צילום: יח"צ חו"ל)

על המסלול של Dsquared2 (צילום: יח"צ חו"ל)

הצעירים מבין תשעה אחים (צילום: יח"צ חו"ל)

הצעירים מבין תשעה אחים (צילום: יח"צ חו"ל)

ביונסה באאוטפיט של התאומים (צילום: יח"צ חו"ל)

ביונסה באאוטפיט של התאומים (צילום: יח"צ חו"ל)

סבלו מבריונות כילדים (צילום: יח"צ חו"ל)

סבלו מבריונות כילדים (צילום: יח"צ חו"ל)

מאמינים שאפשר להשפיע דרך מודלים לחיקוי (צילום: יח"צ חו"ל)

להשפיע דרך מודלים לחיקוי (צילום: יח"צ חו"ל)

שביט ויזל בהשקת הקולקציה של Dsquared2 בישראל (צילום: אלירן אביטל)

שביט ויזל בהשקת הקולקציה של Dsquared2 בישראל (צילום: אלירן אביטל)

דין ודן בישראל (צילום: ערן לם)

דין ודן בישראל (צילום: ערן לם)

השאירו תגובה