הכי מעצבן שיש: כך תמנעו מבגד הים להיהרס

לא מדובר בקללה ובטח לא בגזירה משמיים – יש דרך לשמור על בגדי ים כך שיחזיקו יותר מעונה אחת. רק מלאו אחד שבע ההוראות האלה ואתם מסודרים לפחות שלושה קייצים קדימה

מאת  | ‏ 31 מאי 2018
 

A post shared by Oseree (@osereeswimwear) on

זה קרה לכל אחד מאתנו. עד שמצאנו את בגד הים המושלם וכבר התחלנו לחשוב על עתידנו המשותף ועל כל חוויות החופשה המדהימות שנצבור יחד, יום אחד משהו בו שונה. בלי ששמנו לב הבד שלו הפך דקיק, הצבע דהה והאזורים האלסטיים איבדו צורה לחלוטין.

כדי להימנע מעוגמת הנפש הזאת, במגזין "גלאמור" ריכזו את שבעת הטיפים המנצחים שיעזרו לשמור על הפריט הכי קיצי שיש כך שישרוד לאורך שנים. קבלו את המדריך המלא – רק לקרוא וליישם.

 

A post shared by Anthropologie (@anthropologie) on


1. קראו את האותיות הקטנות
זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל מומלץ לקרוא את התווית הנלווית לבגד הים עוד בחנות, ולהוסיף את המידע הכתוב בה לשיקולים. "בד שמכיל יותר ספנדקס יהיה עמיד", מסבירה אנדריאה ג'גריק, סמנכ"לית עיצוב ב-Aerie. "הוא שומר על הצורה שלו לאורך זמן רב יותר מסיבים אחרים". אם בתכנון שהייה משמעותית בבריכות, כדאי לוודא גם שהרכב הבד מכיל חומרים עמידים בפני כלור.

 

A post shared by ARAKS (@araksofficial) on


2. כבסו את בגד הים ביד
אחרי שיצאתם מהמים, חשוב לשטוף את בגד הים כמה שיותר מהר. "השתמשו בסבון שמיועד לכביסה ביד והקפידו במיוחד לנקות את אזורי הגומי ואת הברזלים שמתחת לחזה, שם עלולה להצטבר זיעה", ממליצה גוון ווייטינג, ממקימי רשת מכבסות "לוקס לונדרי". אם אתם מרגישים שאתם ממש חייבים להשתמש במכונה, אל תשכחו לכוון לטמפרטורה נמוכה.


3. תנו לו להתייבש בלי הפרעה
בגד הים צריך להתייבש באוויר, הרחק ממייבש הכביסה – החום של המייבש עלול לגרום לו להתכווץ, לאבד צורה ואפילו להתפורר. המומחים מליצים גם לא לתלות את בגד הים, אלא להניח אותו שטוח הרחק מאור שמש ישיר, שיגרום לצבע לדהות.

 

A post shared by ARAKS (@araksofficial) on


4. טפלו בכתמי קרם הגנה ודאודורנט מיד
הם עלולים להיראות בלתי מזיקים, אבל אם משאירים אותם להתייבש הם עלולים להפוך לכתם בלתי הפיך. "השתמשו במסיר כתמים, חומץ או סודה לשתייה מיד כשאתם מבחינים בכתם", ממליצה ג'גריק. לחילופין, גם אבקת כביסה ומים יכולים להועיל.

 

A post shared by ZARA Official (@zara) on


5. תקנו תפרים רופפים כמה שיותר מהר
אם אחד התפרים התרופף או נתפס והתכווץ, נסו למתוח אותו בעדינות ולפזר את החוט באופן שווה. אל תתעלמו ותמשיכו להתנהג כאילו כלום לא קרה, כי אחר כך אולי יהיה מאוחר מדי.


6. הוציאו את בגד הים מהמזוודה בהקדם
כולנו זורקים את בגד הים הרטוב לשקית בסוף החופשה, אבל מומלץ להוציא אותו משם ברגע שמגיעים אל היעד כדי שלא יתקמט ויעלה עובש, לא עלינו. 

7. אחסנו אותו בכבוד
כשהוא לא בשימוש שמרו את בגד הים במקום מאוורר יחסית בארון ולא דחוס או בשקית ואקום – הן ממש לא עושות טוב לבדים אלסטיים.

 

A post shared by Anthropologie (@anthropologie) on

השאירו תגובה