תרימו ראש: "אנשים ישבו מול הזום והבינו שהם צריכים לטפל בצוואר"

אומרים שאת נזקי הקורונה ייקח לנו עוד הרבה זמן להבין, אבל הנה אחד שנהיה ברור כבר עכשיו: בשנה האחרונה נרשמה עלייה ניכרת בביקוש למוצרים והליכים לטיפוח ומיצוק הצוואר - האיבר הזה שנושא את הראש שלנו, שמצדו מושפל רוב הזמן אל איזה מסך שחושף אותנו גם לקרינה וגם לתמונות לא מספיק מחמיאות של עצמנו. מה אפשר לעשות כדי שלא ניראה כאילו "הראש מחובר לצוואר של מישהי אחרת", במה זה כרוך וכמה זה עולה? נבהלנו ומיהרנו לבדוק

מאת  | ‏ 11 מרץ 2021
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Mimi Luzon (@mimiluzon)

לרוב זה הביקוש שמוביל להיצע, אבל במקרה שלנו לפחות קרה תהליך הפוך: ערימת מוצרים ייעודיים לטיפוח הצוואר שנחתה בלשכתנו לאורך כמה שבועות גרמה לנו להרים גבה, להוריד אותה מהר כדי שלא יהיו לנו קמטים במצח – ולחשוב: "רגע, מה רומזים לנו פה? יכול להיות שמשהו לא בסדר בצוואר שלנו?".

על פי מימי לוזון, מומחית וסלב בינלאומית בתחום בריאות העור, התשובה היא, בגדול, כן – וטוב מאוד שהתחלנו להבין את זה בעצמנו. "נכון שבשנה האחרונה יש עלייה בביקוש למוצרים והליכים לטיפוח הצוואר, והיא כנראה נובעת מהזומים", היא מאשרת. "אנשים יושבים מול המחשב ורואים שהצוואר לא נראה כמו הפנים – יש הרבה נשים שהפנים שלהן מתוחות ומטופחות והצוואר נראה עייף וזקן לעומתן. כך גם לגבי עניין הסנטר הכפול, שפתאום לא מופיע רק אצל נשים מבוגרות כי הוא ממש סימפטום של אחיזת הטלפון. נשים רואות תמונות שלהן ברשתות ומבינות שהפס שמפריד ומחטב בין קו הלסת לצוואר נעלם עם השנים, זה הופך להיות מקשה אחת. כל אלה ביחד גרמו לאנשים להבין שהם צריכים לטפל בצוואר".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Officiel PAYOT France (@payotofficial)

"אז טיפוח הצוואר באמת נהיה מאוד טרנדי עכשיו ", אומרת לוזון, "אבל כבר בחמש-שש שנים האחרונות אני שמה לב שצוואר זה ה'קרם עיניים' החדש: כשהתחלתי לעבוד לפני שלושים שנה והייתי אומרת למישהי לשים קרם עיניים, היא הייתה מקבלת סחרחורת – כי 'אני כבר שמה קרם פנים'. לקח זמן להרגיל את הצרכניות לשימוש בקרם עיניים, ובשנים האחרונות כשאני מסבירה לנשים למה צריך לשים קרם פנים וקרם ייעודי לצוואר בנפרד, התגובה היא מן תרעומת כזאת של 'מה ההיגיון'". 

מי ששמחה להסביר את ההיגיון ולהאשים גם היא את תרבות המסכים היא ליאת פליסר, סמנכ"לית הדרכה ב"דרמלוג'יקה" – המותג שהשיק לאחרונה סרום משולב גלגלת שמבטיח אפקט הרמה ומיצוק נראה לעין כבר מתחילת השימוש: "עור הצוואר דק יותר מאשר עור הפנים, ולכן הוא פגיע במיוחד לנזקי שמש ולהעמקת הקמטים שנובעים גם מהחשיפה לקרינת המסכים וגם כתוצאה מהפניית המבט מטה אליהם. טיפול לקוי או חסר באזור הצוואר יכול להחמיר את ההשפעות האלה. כמו כן, עור הצוואר נחלש עם הגיל, מאבד מחוזקו וגמישותו כאשר גם שרירי הצוואר נחלשים בהדרגה. כל הגורמים האלו יכולים להחמיר את מראה הקמטים והמראה הרפוי של הצוואר".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by dermalogica (@dermalogica)

מהקל אל הכבד, מהמחשוף עד העורף

אז מה האופציות שלנו להתמודדות עם מה שמתברר כגזירה בלתי נמנעת? בדרמלוג'יקה ומותגים נוספים שהשיקו לאחרונה מוצרי טיפוח ייעודיים מבטיחים, כאמור, ששימוש קבוע בהם יחולל שיפור משמעותי. לוזון מסכימה, אבל מזכירה שהחיים פחות קלים ופחות זולים ממה שניתן לחשוב בטעות ובתמימות.

"מתחילים מהקל אל הכבד", היא מסבירה. "בשלב הראשון באמת צריך להשתמש בקרם ייעודי לצוואר – קרם מרוכז על בסיס פפטידים, חלבונים שעובדים יותר על מיצוק וחיזוק לעומת קרם לחות שעובד על הזנה וריכוך. עור הצוואר נושא על עצמו את כל משקל הגולגולת, לכן צריך להשקיע בו קצת יותר ולטפח אותו עם חומרים פעילים, בוקר וערב, בתנועות מלמעלה למטה – מהסנטר לכיוון הלב, כדי להזרים את הדם. אני ממליצה לשים גם באיזור המחשוף והעורף. בגלל זה אני לא הולכת עם שרשראות, כדי שלא אצטרך להוריד אותן בשביל למרוח קרם צוואר".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Mimi Luzon (@mimiluzon)

וזה, כאמור, החלק הקל. "יש שלוש טכנולוגיות שונות, כל אחת ייעודית למטרה אחרת: אולטראסאונד לחיטוב מחדש, גלי רדיו לעידוד והמרצת ייצור קולגן, ולייזר לריכוך קמטים", אומרת לוזון, שמוכנה לגלות כי כוכבות-על כמו אירינה שייק, נעמי קמפבל וקיארה פראני עברו אצלה את טיפול ה-10,000 לצוואר. לכם זה יעלה בין 950 ל-1,500 שקלים לטיפול בודד. "שילוב של שלוש הטכנולוגיות ייתן את התוצאה הכי טובה. אני ממליצה על תכנית טיפולים, שישה טיפולים בהפרשים של שלושה שבועות ולאחר מכן תחזוקה של אחת לחודש וחצי-חודשיים. חשוב לזכור – זה לא שעשית טיפול וזהו, סיימת. צריך לתחזק אותו, כמו דיאטה, כמו חדר כושר".

ניתוחים והגיל שאפשר (או חובה) להתחיל

הרי עוד לא הגענו אל הכבד: האופציה הכירורגית – זו שתספק את התוצאה המשמעותית ביותר, אבל כרוכה בסכומים גדולים יותר והליכים פולשניים יותר. "דרך הטיפול תלויה כמובן בחומרת המצב, רצון המטופלת והמלצת הרופא כמובן", אומר ד"ר דורון קליין, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית בקליניקת אלונה שכטר. "בעיית הקמטים והקמטוטים העדינים באזור הצוואר יכולה להיפתר בדרך לא פולשנית באמצעות הזרקת חומרי מילוי, שתפקידם למלא את אזורי הקמטים ולשפר משמעותית את מרקם העור (טיפול בחומצה היאלורונית עולה 1,800 שקלים למזרק). בעיית עודף שומן ניתנת לפתרון על ידי הזרקת חומר ממיס שומן בצורה ממוקד לאזור הבעייתי (1,000 שקלים לטיפול, כאשר לרוב נדרשים בין טיפול אחד לחמישה).

אלה המעוניינות בקו לסת בולט ומוגדר יותר, טיפול אשר הפך היום מבוקש מאוד גם בקרב קהל הגברים, תוכלנה לעשות זאת באמצעות הזרקת חומרי מילוי כדוגמת חומצה היאלורונית או רדיאס (3,000-1,800 שקלים למזרק, תלוי בחומר המילוי), וכן באמצעות חוטים המושתלים מתחת לפני העור באזורי הפנים והצוואר שיוצרים אפקט מתיחה בכיוון הרצוי (300 שקלים לחוט – לרוב נדרשים כעשרה)".

אפשרויות פולשניות אף יותר מיועדות לטיפול בבעיות אסתטיות משמעותיות יותר, וכוללות ניתוח מתיחת צוואר (החל מ-16,000 שקלים) וניתוח שאיבת שומן או הסרת עודפי עור מאיזור הצוואר (החל מ-12,000 שקלים), שמבוצע בהרדמה כללית ומיועד לגילאי 50-60. הרבה פעמים, אומר ד"ר קליין, משולבת מתיחת הצוואר יחד עם ניתוח מתיחת פנים, שאורך בין שלוש לארבע שעות.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Chiara Ferragni (@chiaraferragni)

אז באיזה גיל, בעצם, אפשר להתחיל לדאוג ומומלץ להתחיל לטפל? תשובתה של מימי לוזון חד-משמעית, ומוכרת לכל מי ששאלה פעם את הקוסמטיקאית שלה מתי צריך להתחיל להשתמש בקרם עיניים. "כמה שיותר מוקדם יותר טוב. כמו שאני אומרת לבנות שלי – בואו נתחיל בזה שבכלל תשימו את קרם הפנים שלכן על הצוואר, כי המון בנות מסיימות את מריחת הקרם בסנטר וזהו. ככל שעולים בגיל כדאי באמת לעבור לקרם ייעודי. בסוף כולנו אוהבות ללכת חשוף – אנחנו גרות במדינה חמה, איזור המחשוף הוא אישיו, והרבה פעמים הוא נראה הרבה יותר מבוגר מאשר הפנים. לפעמים מגיעות אלי נשים שזה נראה כאילו הראש שלהן התחבר לצוואר אחר".

1. סרום Neck Fit Contour של דרמלוג'יקה, 382 שקלים. 2. קרם צוואר ומחשוף של יובנה, 239 שקלים. 3. קרם צוואר "מייקאובר" של מימי לוזון, 559 שקלים. 4. קרם צוואר ומחשוף של גרלן, 1,538 שקלים. 5. קרם ג'ל למיצוק הצוואר של ליראק פריז, 325 שקלים. 6. קרם עיניים וצוואר מצמחי מרפא של מורז, 79 שקלים. 7. קרם לפנים ולצוואר של לה רוש פוזה, 189 שקלים. 8. קרם צוואר רול-און של פאיו, 189 שקלים. 9. קרם צוואר ומחשוף של ד"ר האושקה, 389 שקלים. 10. קרם צוואר של סיסלי, 619 שקלים. 11. אמפולות לייזר של לוריאל, 110 שקלים. 12. קרם צוואר של וישי, 209 שקלים. 13. קרם צוואר ומחשוף של אהבה, 219 שקלים

1. סרום Neck Fit Contour של דרמלוג'יקה, 382 שקלים. 2. קרם צוואר ומחשוף של יובנה, 239 שקלים. 3. קרם צוואר "מייקאובר" של מימי לוזון, 559 שקלים. 4. קרם צוואר ומחשוף של גרלן, 1,538 שקלים. 5. קרם ג'ל למיצוק הצוואר של ליראק פריז, 325 שקלים. 6. קרם עיניים וצוואר מצמחי מרפא של מורז, 79 שקלים. 7. קרם לפנים ולצוואר של לה רוש פוזה, 189 שקלים. 8. קרם צוואר רול-און של פאיו, 189 שקלים. 9. קרם צוואר ומחשוף של ד"ר האושקה, 389 שקלים. 10. קרם צוואר של סיסלי, 619 שקלים. 11. אמפולות לייזר של לוריאל, 110 שקלים. 12. קרם צוואר של וישי, 209 שקלים. 13. קרם צוואר ומחשוף של אהבה, 219 שקלים. (צילום: יח"צ, עיצוב: סטודיו מאקו)

השאירו תגובה