האם מוצרי איפור וטיפוח יכולים להדביק בקורונה?

אמל"ק: קשה לדעת בוודאות, אבל יש כמה צעדי מנע שבהחלט כדאי לנקוט. באילו מוצרים הכי צריך לחשוד ובאילו פחות, מה מומלץ לעשות בנידון ומה אסור בתכלית כרגע? המומחים מספקים תשובות

מאת  | ‏ 17 מרץ 2020
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adri (@sortofobsessed) on

חרדת הקורונה שאוחזת בכולנו בימים אלה הופכת כל חפץ לחפץ חשוד: כל פריט וכל משטח נראים לפתע כמו צלחת פטרי פוטנציאלית שתשמח להציע לנגיף מקום להתארח בו. מועדים במיוחד לפורענות הם מוצרי הטיפוח והאיפור, שכבר הוכחו יותר מדי פעמים בעבר כהרבה פחות תמימים ממה שהם נראים כשזה נוגע לחיידקים.

במגזין Instyle נדרשו לסוגיה הבוערת ודיברו עם מספר מומחים, שניסו לספק תשובה יעילה ומרגיעה ככל האפשר. "אנחנו לא יודעים הרבה על מידת העמידות של הנגיף במוצרי ביוטי", אומרת ד"ר אנג'לה רסמוסן, וירולוגית מאוניברסיטת קולומביה. "וירוסים זקוקים לתא מארח כדי להתרבות, אז הם לרוב לא מחזיקים הרבה זמן מחוץ לו, בניגוד לבקטריות".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Into The Gloss (@intothegloss) on

כמעט מיותר לציין כי שימוש בטסטרים או שיתוף מוצרי איפור בימים אלה (ולא רק) הוא "ביג נו-נו", כפי שמבהירה המומחית, אבל מעבר לכך המלצתה העיקרית היא פשוט לתת לזה כמה ימים: "כל מוצר 'נגוע' יהפוך לבטוח שוב אחרי כמה ימים ללא שימוש. הווירוס לא ישרוד". היא מוסיפה ואומרת כי ממוצרים שמכילים אלכוהול, כמו מי פנים למיניהם, בכלל אין מה לחשוש, והחשד צריך להיות מופנה בעיקר לקרמים למיניהם.

מעבר לכך, לאלה מאיתנו שעדיין מקיימות את רוטינת האיפור היומיומית שלהן, הצעד החשוב מכולם הוא לנקות ולחטא את מברשות האיפור והאפליקטורים. "רחצו מברשות וסופוגים באופן קבוע. אל תטבלו את האפליקטור בחומר שוב אחרי שנגע בעור שלכן", ממליץ הדרמטולוג ד"ר ג'ושוע זייכנר. "כדאי גם לנקות את תיק האיפור ולחטא מוצרים שהיו בשימוש מחוץ לבית, כמו ליפגלוס או מסקרה". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adri (@sortofobsessed) on

השאירו תגובה