פנים אמיתיות: מגישת החדשות לא התאפרה במשך שבוע, ומאד הופתעה מהתגובות

בימים שבהם הדיון הפמיניסטי נמצא בשיאו, דווקא אלה שלרוב מתווכות אותו לקהל הרחב חוות במסגרת המקצוע שלהן כנשות תקשורת לחץ ודרישה מתמדת להיראות עשויות, מטופחות ומלוטשות בכל מצב. עכשיו מוכיחות תוצאות הניסוי המדובר שאולי יש צורך בשינוי תודעתי. יונית ותמר, אתן איתנו?

מאת  | ‏ 28 פברואר 2018
 

A post shared by Kamady Rudd (@kamady) on

קמדי ראד מתעוררת כל יום בשתיים וחצי לפנות בוקר, ויוצאת לעבודתה כמגישה בחברת החדשות המקומית שבעיירה גראנד ראפידס במישיגן. היא מגיעה ומיד מתמסרת לרוטינת האיפור היומית: מייקאפ, צללית, אייליינר, ריסים מלאכותיים, צללית גבות, קונטור, סומק וליפסטיק, וזה עוד בלי לדבר על שיער.

ראד בת ה-31 מעידה כי לא ממש מדובר בבחירה שלה, אלא יותר בדרישות המקצוע של עבודתה כמגישת חדשות ממין אישה, תחום שבו, כידוע, עדיין מופעל על נשים לחץ עקבי להיראות "מלוטשות" בכל מצב. לאורך כל שנות הקריירה שלה, היא טוענת, נושא האיפור והמראה שלה היה נתון למשא ומתן מתמיד בינה לבין במאים, מפיקים וסוכנים. "זו הנורמה", היא קובעת. "בתחום הזה, העבודה שלך הרבה פעמים חשובה פחות מהמראה שלך".

 

A post shared by Kamady Rudd (@kamady) on

אלא שלאחרונה נתקלה ראד במחקר שטוען כי המראה החיצוני של נשים משפיע על תפיסת המסוגלו‎‎ּת שלהן, ועלה לה רעיון: במשך שבוע היא תשדר מבלי להתאפר או לעצב את השיער. היא כבר הכינה את עצמה למבול הטוקבקים המתרעמים והפוגעניים, אבל בתום הניסוי כבר היה ברור שהתגובות מפתיעות לטובה.

"ביום הראשון הייתי קצת לחוצה", סיפרה למגזין Glamour. "ואפילו שיתפתי בכך את המרואיינים שלי, אבל הם נראו כאילו הם בכלל לא שמו לב. ציפיתי לקבל קצת עלבונות נחמדים מהצופים, סטייל 'אנחנו אוהבים אותך אבל את נראית ממש עייפה', אבל טעיתי", היא מספרת ומוסיפה כי קיבלה בפייסבוק הודעות מצופות שהבחינו בשינוי והחמיאו לה על הלוק הטבעי, אבל שרוב האנשים פשוט כלל לא שמו לב.

 

A post shared by Kamady Rudd (@kamady) on

"הייתי שפן נסיונות בניסוי של עצמי", חשפה ראד באינסטגרם שלה. "השבוע לא השתמשתי באיפור כלל כששידרתי, ורציתי לראות אם אקבל תגובות שליליות. חדשות טובות!!! כולם היו מתוקים, נחמדים ותומכים, והבטחון שלי בשידור לא התערער כלל. אם להיות כנה, לגמרי שכחתי מהפנים העירומות שלי ברגע שהיום התחיל. לסיכום, מבחינתי – שום איפור = שום שינוי".

אין ספק שמדובר במסקנה משחררת, אפילו בשביל ביוטריות מושבעות שאוהבות לקום כל בוקר לאותה רוטינה מושקעת. גם הן ודאי ישמחו לדעת שאם מדי פעם כל מה שמתחשק זה לשבור שגרה, לחסוך זמן ואנרגיה ולהתגלגל מהמיטה החוצה בפנים חשופות, שומו שמיים – לא קרה כלום, ולא יהיה כלום כי אין כלום. התגובות ברשת מתפשטות אט אט, וסביר שבקרוב נראה גרסאות נוספות לניסוי. יונית ותמר, אנחנו מסתכלות עליכן.

 

A post shared by Kamady Rudd (@kamady) on

>

 

A post shared by Kamady Rudd (@kamady) on

 

A post shared by Kamady Rudd (@kamady) on

השאירו תגובה