נראה שמישהו בפראדה קצת השתגע. איזה כיף

התצוגה של מותג העל בשבוע האופנה במילאנו הייתה מוזרה בקטע מרגש, ובין השאר כללה גם את משקפי השמש שכל הפיד מתאבסס עליהם עכשיו. וגם: האקססוריז של בוטגה ונטה הם משחק ילדים (בעשרות אלפי שקלים), בסן לורן מציגים חליפות אוברסייז שכמעט לא חוקי להסתכל עליהן מרוב סקס-אפיל והמותג הכי מגניב בעולם חובר למשחק המכות שגדלנו עליו. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 26 ספטמבר 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Prada‎‏ (@‏‎prada‎‏)‎‏

חודש האופנה קרוב לסופו, גם אם עוד לא לגמרי הגיע לשיאו – זה ככל הנראה יקרה במהלך הימים הקרובים בפריז עם התצוגות של לואווה, סקיאפרלי, בלנסיאגה ומיו מיו – ובשלב זה נראה שלמביני העניין דחוף במיוחד לדבר על מותג חדש, מסתורי, נועז ומסקרן: פראדה קוראים לו. 

משהו קרה שם על המסלול במילאנו. קשה לשים בדיוק את האצבע, ונראה שזה בהחלט חלק מהרעיון. אפילו מיוצ'ה פראדה עצמה אמרה לווג: "הייתי מאוד, מאוד לחוצה לקראת התצוגה הזאת. הרבה יותר מהרגיל. זו הייתה גישה אחרת: במקום להציג שלושה או ארבעה נושאים לעונה, ניסינו לעשות משהו שלם, בדרך שלנו". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Dazed Fashion‎‏ (@‏‎dazedfashion‎‏)‎‏

מפתה להגיד שזה היה שלם שגדול מסך חלקיו, אבל גם זה עלול לחטוא למהות הקסם המסתורי של הקולקציה. בכל זאת, היו שם לא מעט חלקים. למעשה נראה שפראדה וראף סימונס, שותפה לניהול האמנותי של בית האופנה, פשוט הרשו לעצמם להתפזר. בעטו החוצה עקרונות מפתח כמו "קוהרנטיות" או אפילו "מסחריות", והתחילו להשתולל.

התוצאה כמעט הולמת מותג צעיר וניסיוני עם נטיות אוונגרדיות, ולראות דבר כזה מפראדה – ברמת ביצוע עילית, עם הילת היוקרה האיקונית זוהרת מעל – זו חוויה אופנתית מרתקת ומרגשת. תרמו לכך גם הבלחות שקרצו בכבדות למעריצי המותג, כששחזרו דגמי נעליים נשכחים יותר ופחות מעונות קודמות וקדומות, אבל גם זה הרגיש פחות כמו נוסטלגיה חנפנית ויותר כמו בדיחה פנימית. החזון של פראדה וסימונס לאביב 2025 הוא משועשע באותה מידה שהוא מבוהל, מוצא בחייזריות המנוכרת והתלושה את האנושיות המוכרת והחמימה. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Prada‎‏ (@‏‎prada‎‏)‎‏

חגורות השאקל הדו-גזרתיות, שממוקמות גבוה על המותן ומחזיקות נמוך את המכנסיים או החצאית, ודאי ימצאו את דרכן אל מחוץ למסלול ויככבו בהפקות אופנה, באינסטגרם ואפילו ברחוב. כך גם נעלי הלשון המתקפלת, ושלל תעתועי ההדפסים. אבל הבולטות המובהקת, הוויראלית באופן מיידי – היא כמובן זו של משקפי השמש, שכנראה נכון יותר להגדירם "אביזרי עיניים": חלונות כהים המוטבעים בתוך מצחיות עור עבות, עיני חרק עצומות שמגיעות קומפלט עם מטפחת ראש – איזה טרלול מקורי ומענג. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Roarvale Image Gallery‎‏ (@‏‎roarvale‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Violet Grace Atkinson‎‏ (@‏‎violetgrace_‎‏)‎‏

עוד קולקציה שכמעט ויתרה על הגימיקים לטובת הישענות נינוחה על הלב הפועם היא זו של מתיו בלייזי לבוטגה ונטה. אבל רק כמעט – וטוב שכך. מוטיב צעצועי הילדים שירת היטב את החזון הנאיבי המקסים של בלייזי, והתבטא לא רק בפופים מעור בצורת חיות שעליהם ישבו המוזמנים (מוצעים כעת למכירה תמורת כ-30,000 שקלים לאחד, אנחנו הזמנו את זה שהתחת של ג'ייקוב אלורדי נגע בו) – אלא גם באקססוריז שמלאכת העור העילית שלהם שניה רק למתיקות הכובשת שלהם. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Jacob Elordi Fan‎‏ (@‏‎jacobelordicom‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Nordstrom‎‏ (@‏‎nordstrom‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Hypebae‎‏ (@‏‎hypebae‎‏)‎‏

בזמן שהקולקציה של גוצ'י נמחקה מהזיכרון הקולקטיבי שניה אחרי שהוצגה על המסלול (אם לא תוך כדי), והקולקציה של דיור מצליחה איכשהו להיות יותר עצובה ממשעממת – יש משהו מצמרר במפגן העוצמה של סן לורן. כמעט חצי ממנה מורכב מחליפות מחויטות בגזרת אוברסייז, ועם כל אחת כזאת שעלתה למסלול ליבנו החסיר פעימה. אנתוני וקרלו מצליח להוציא מהמותג הקלאסי תמצית סקס-אפיל כל כך מרוכזת, שזה מרגיש לא הולם לצפות בקולקציה הזאת מהמחשב בעבודה, וגורם לטרנד ה"אופיס סיירן" הטיקטוקי להיראות כמו משחק הילדים המטופש שהוא. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎WWD‎‏ (@‏‎wwd‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue France‎‏ (@‏‎voguefrance‎‏)‎‏

את הרצינות היציבה שהותירה סן לורן יכולה להפר רק החדווה המרהיבה של בלמיין (לפחות עד שיגיע תור סקיאפרלי), ואוליבייה רוסטאן אכן עשה זאת שוב. אם היה חשד שימצו את עצמם, התצוגה הזאת הוכיחה שהאלמנטים העיצוביים הייחודיים שהוא דבק בהם – הדפסים ורקמות נוצצים והיפר-ריאליסטיים של הגוף והפרצוף הנשי – רק מתפתחים ומשתכללים כחותם אמנותי. רוסטאן נוטה לדלג בין אדג'יות לקיטש, בין תחכום למיאוס, וזה ניכר אפילו בקולקציה עצמה, שלא מצטיינת לכל אורכה. אבל יש משהו אינטימי ושובה לב בקצוות הבלתי מלוטשים האלה, כי הם מעידים על אמן שמתעקש על אמנותו.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎FASHION‎‏ (@‏‎fashionplutus‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎By Ofri Weintraub‎‏ (@‏‎spotlighttime‎‏)‎‏

קרקס משקפי השמש של פראדה פתח את התיאבון? מומלץ לקנח במעדן החדש של מותג המשקפיים הכיפי "ג'נטל מונסטר" – הפעם בהשראת משחק הלחימה האולטימטיבי טקן, ובכיכובו של קאזויה האחד והיחיד. בשבוע הבא גם ייפתח פופ-אפ של שיתוף הפעולה הזה בסיאול, ואין לנו ספק שזו עומדת להיות הנקודה הכי מגניבה על הגלובוס. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎GENTLE MONSTER‎‏ (@‏‎gentlemonster‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎GENTLE MONSTER‎‏ (@‏‎gentlemonster‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎GENTLE MONSTER‎‏ (@‏‎gentlemonster‎‏)‎‏

 

השאירו תגובה