שערוריית התיק של דיור רק מדגישה את הטרנד האמיתי
57 דולר - זה פחות או יותר כמה שעולה לדיור לייצר תיק שנמכר ב-2,780 דולר. מופתעים? זה רק אומר שעד עכשיו לא הקשבתם, אבל בכל מקרה עדיף להתמקד במותגים שבאמת מצדיקים את ההייפ. וגם: עולם הסניקרס גועש לקראת הכפכפים המשונים של מיו מיו וניו באלאנס, בזמן שגרסת המלמלה של אדידס סמבה מתחילה לתפוס תאוצה. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה
הצגת פוסט זה באינסטגרם
איך אומרים באולפנים? צריך לומר ביושר: עד לאחרונה, כל מה שנוגע לתנאי ההעסקה הנצלניים בתעשיית האופנה עניין את הצרכנים בעיקר על הנייר (או על הפיד). אחד בפה, אחד בארון. עם כל ההתגייסות המרשימה של אלוהי המוסר בדור ה-Z כנגד אופנה מהירה, ולצד מכירה וקנייה מחדש של אופנת יד שנייה, זארה טרם קרסה. גם לא שיאין.
אבל השבוע קרה משהו מעניין: תחקיר עם מסקנה די בסיסית, כמעט אפורה, הצליח באמת להסעיר את הרשת סביב הצד האפל של התעשייה. זה קרה לאחר שחקירה של רשויות החוק באיטליה העלתה כי מותג העל דיור שילם לספק 57 דולר – כ-207 שקלים – עבור ייצור של תיק שנמכר ב-2,780 דולר – כ-11,120 שקלים.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
מי שקשוב לתדר שסצנת הפאשן האינטרנטית משדרת עליו, יודע שלמעשה מדובר כאן בהתפרצות לדלת פתוחה לרווחה. הטרנד שזכה לשם עתיר הבאזז "יוקרה שקטה" היה רק ההתחלה של מגמת עומק המבטאת מיאוס כולל מסמלים ריקים של כסף ומבתי אופנה חסרי נשמה, שכבר לא מצליחים לטשטש את הפער בין מה שהם מוכרים לבין מה שהצרכן מקבל. התחושה הזאת קיבלה ביטוי קונקרטי עם טרנד "שיימינג האיכות" בהובלת רוצח התיקים Tanner Leatherstein, בסרטוני טיקטוק של מי שהרגע רכשה תיק של שאנל באלפי דולרים והזדעזעה לגלות איך נראה הרוכסן שלו, ואפילו בצניחה ממשית0 במכירות של פריטי יוקרה.
אבל לכל נגד יש גם בעד, ולתפקיד הגוד גאייז נכנסו מותגי הביניים והפרימיום שמציעים איכות מעולה בלי תעריף לוגו – אבל גם מותגי העילית הבודדים שעוד משמרים מסורות של ייצור בעבודת יד. בראשם Loewe, בית האופנה הספרדי שהוקם במאה ה-19 על ידי קבוצה של יצרני עור, ושסרטונים המתעדים את תהליכי הייצור שלו הפכו לפינה ויראלית אהובה וכלי שיווקי עוצמתי. כך גם במקרה של סקיאפרלי, מפלצת הקוטור בהובלת דניאל רוזברי, שתיעוד אחורי הקלעים של התצוגות שלו מצליח להיות מענג כמעט התצוגות עצמן.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
מותג על נוסף שמצליח לחמוק בקלילות מזעם הצרכנים הוא מיו- מיו. עם או בלי לוגו, עם או בלי נשמה – הוא פשוט ויראלי מדי, והשפה שהוא דובר היא מוזיקה לאוזני הפאשניסטה הממוצעת, מושכלת ככל שתהיה. דוגמה מובהקת לכך היא מה שללא ספק עומד להפוך לנעל המכוערת-לוהטת הכי מדוברת של התקופה: כפכפי הסניקרס מתוך הקולאב עם ניו באלאנס.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
מניפולציות על סניקרס הן כנראה אחת המגמות הבולטות והמייצגות ביותר של התקופה, כפי שמבהירות גם האדידס סמבה בגרסת המלמלה ההיסטרית של המעצבת קרולין הו, שמתחילות לתפוס תאוצה כדגם מגה מבוקש.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
באדידס מבינים היטב את את התשוקה לטרנספורמציה ופרסונליזציה של הז'אנר, ובחנויות מסוימות כבר מציעים סדנת "עצבי זאת בעצמך". גם חנויות הסטוק למיניהן ישמחו לעזור עם הטרנד העליז הזה, ותגידו שלא מדובר ברעיון מדהים לערב בנות.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
אבל עם כל הכבוד לתיקים ונעליים, יש רק אקססורי אחד שמסוגל להתעלות על האפקט שלהם. בדיוק בגלל זה נקלענו לאובססיה בלתי נמנעת כלפי משקפי השמש של המותג המשגע Gentle Monster בשיתוף מוגלר. מעולם לא רצינו יותר להיראות כמו חרק ענק.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הכל בולשיט..
מאת: וואו כמה קקה | 7 באוגוסט 2024 | 01:05מזעזע, אין גבול לטמטום
מאת: מישהי | 13 ביולי 2024 | 15:42גועל נפש מזעזע, איזה טעם דוחה
מאת: אבי | 13 ביולי 2024 | 10:48אם יש מטומטמות שקונות רק שיראו אותן אם לוגו במקום דיור הייתי מוכרת גם ב100k, מה, היינו צריכים את הכתבה כדי לדעת שפאקינג תיק עור שווה 20 k, )ליידי דיור) זה חולני?? אבל בנות חסרות ביטחון מוכנות לשלם את הסכומים שיראו אותן עם לוגו, אז למה לא בעצם??
מאת: אורית | 13 ביולי 2024 | 06:18כל הטרנדים הכעורים זוכים למקום של כבוד במדור..
מאת: אין ספק ש.. | 12 ביולי 2024 | 15:48מי שמשל ם סכום דמיוני שכזה על האביזרים המיותרים האלה – מגיע לו
מאת: רועי | 12 ביולי 2024 | 12:53