טראש קדוש: דיזל מציגים קולקציה מלוכלכת ומטורפת
המותג שהפך בשנים האחרונות לאחד הרותחים בעולם עמד בפני לא מעט אתגרים עם תצוגת הקולקציה החדשה, והגשם שהתחיל לרדת על המסלול הוא הקליל שביניהם. 73 לוקים הוכיחו שהמעצב גלן מרטנס יודע היטב איך לשמר את ההייפ וגם לעשות לו עדכון גרסה, כשההומלס המסתורי, שמלות החוטיני המסקרנות ותרמית "בלה חדיד" המשגעת הם רק אקססוריז לחזון הסליזי והמתוחכם שלו
מחוץ לחנות הדגל של דיזל במילאנו משתרך תור קטן רוב הזמן. עומדים בו בסבלנות אנשים צעירים שאוהבים אופנה, יודעים מה הדיבור, וישמחו מאוד להוריד עכשיו כ-2,000 שקלים על תיק ה-1DR הנחשק. זה, בגדול, כל מה שצריך לדעת על מה שקרה בשנתיים האחרונות למותג האיטלקי הוותיק, שכבר ידע ימי זוהר ותשוקה בגלגולים קודמים, אבל נראה די רחוק מהם עד נחיתתו של גלן מרטנס בתפקיד המנהל האמנותי. זו כבר לא בשורה, אלא עובדה יציבה בשטח: דיזל הוא אחד המותגים החמים והנכונים בעולם כיום. הרנסנס הושלם. בדיוק בגלל זה, תצוגת אביב-קיץ 2024 בשבוע האופנה במילאנו נראתה כמו אירוע מסוכן.
קודם כל, פיזית: תחת המוטו "Diesel for the People", הוזמנו אליה לא פחות מ-7,000 אנשים – כמות חריגה לתצוגת אופנה – כש-6,000 כרטיסים הוצעו לקהל הרחב, מתוכם 1,500 שנשמרו לסטודנטים וסטודנטיות. שנית, מטאורולוגית: התחזית הכריזה שגשם עומד לרדת על מילאנו החמימה באותו ערב, כשהתצוגה נערכת באוויר הפתוח. ולבסוף, אמנותית: בפני מרטנס עמד האתגר לשמר את ההייפ אבל גם להמציא אותו מחדש, בלי לנוח על תיקי הלוגו וגם בלי לקפוץ מעל הפופיק.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
בתוך מתחם התצוגה, בזמן שהגשם המובטח מתחיל להתגשם, בין אלפי אורחים במיטב הלוקים, מסתובב הומלס עם שיער פרוע, בגדים קרועים ועגלה עמוסת סמרטוטים. מי שבקי קצת בחומר אמור להבין די מהר: טומי קאש איז אין דה האוס. הטרול הראשי של עולם האופנה יודע איפה להיות ומתי. הנוכחות שלו היא רק עוד סימן לרלוונטיות הסמי-אלטרנטיבית של מה שעומד לקרות מיד על המסלול.
ואז האורות כבים, על המסך הענק מוקרנת ספירה לאחור, צלילי טכנו כבדים ואפלים מתחילים להתנגן, וחובבי תיאוריות קונספירציה של שליטה אנושית במזג האוויר מוזמנים לקפוץ על המציאה: הדוגמנים והדוגמניות מתחילים לצאת אל סכנת ההחלקה מורטת העצבים שהיא המסלול הרטוב, הגשם רק מתגבר, ומהר מאוד ברור שזו התפאורה הכי נכונה שהקולקציה הזאת יכלה לבקש. בעיקר כי הגשם גם נגמר בדיוק כשהתצוגה נגמרת.
עד אז, מרטנס מרים את הרייב הכאוטי שלו עם לא פחות מ-73 לוקים שמפליאים לנסח את מצב הרוח של דיזל לאביב-קיץ 2024: חגיגה ממושכת של טראש טהור וקדוש, במובן הטכני והתרבותי של המילה. מלאכת מחשבת של קרעים, חורים וכתמים מייצרת משהו שמפגיש את לוק ההומלס המטרים של טומי קאש עם גלאם נוטף סקס, העמסות הדנים מדגישות את חוזקו העיקרי של המותג ומעניקות נפח דרמטי, נתזי הלכלוך המטאלי מציעים וריאציה מתוחכמת על אחד הטרנדים הבולטים של התקופה ושמלות החזייה והחוטיני הניאוניות מזקקות את הסליז האינטליגנטי של המותג: זה כבר לא מספיק לעשות עוד שמלה שערורייתית, אבל כשהיא גם כוללת שכלול מסקרן שגורם לתחתונים להיכנס, איכשהו, למקומם הטבעי בעוד הם נלבשים מעל השמלה השקופה – יש לה את תשומת לבנו המלאה.
בסוף, אחרי רצף שמלות ניוד-מטאליות-נוזליות מטריפות שנראות כמו מועמדות טבעיות לשטיחים האדומים הלוהטים בעולם, עולה הדוגמנית האחרונה לקול תשואות היסטרי. בעוד היא צועדת, שמועה מרגשת מתחילה לרוץ בספרינטים בין 7,000 זוגות האוזניים בקהל, ומיד הופכת לעובדה: זו בלה חדיד! הסופרמודל שיצאה להפסקה ארוכה מדוגמנות בעקבות מצבה הרפואי עושה את הקאמבק שלה כאן מולנו, בחזייה וברדס שחור. איזה אירוע היסטורי.
רק מאוחר יותר מתבררים מימדי ההטרלה: דיזל לא סתם ליהקו לתפקיד את הדוגמנית דלטון דובואה שדומה במיוחד לחדיד ויצרו בלבול לא מכוון, אלא לגמרי שתלו את התשואות הנלהבות בפסקול התצוגה כך שייצרו בדיוק את האפקט שיצרו. זה מהלך פשוט ויפהפה, שממחיש באירוניה אוהבת את האופן שבו אנחנו מדביקים את עצמנו בהתלהבות ומשכנעים את עצמנו בתשוקה, שאומר משהו על עוצמתו של דימוי ועל הכוח של אופנה ללהטט לנו במוח: הנה בלה חדיד. אנחנו צריכים את התיק הזה. אנחנו רוצות את שמלת החוטיני הזאת.
הכתבת הייתה אורחת של דיזל במילאנו
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
מכוער ממש… אפילו הומלסים ייתביישו להתלבש ככה,אולי בגלל הקונספט כל הדוגמנים נראים כמו נרקומנים
מאת: דנה | 27 בספטמבר 2023 | 09:38גם יקר וגםסמרטוטי
מאת: 45 | 26 בספטמבר 2023 | 16:48