חסר טעם: החליפה של מותג היוקרה נראית כמו מדי אסיר בשואה

בית האופנה לואבה, אחד המלוטשים והיוקרתיים בעולם, זוכה כעת לביקורות קשות ברשת. הסיבה: חליפה מקולקציית הקפסולה שלו, במחווה לאמן וויליאם דה מורגן, מזכירה מראות קשים מהעבר. "מדובר בבורות או בחוסר כבוד, הסירו מיד את המוצר", דרשו הגולשים - ומהלייבל שוגרה התנצלות

מאת  | ‏ 24 נובמבר 2019
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ANETTE (@anettelanette) on

בית האופנה הספרדי Loewe והמנהל הקריאטיבי העומד בראשו – ג'ונתן אנדרסון, זוכים בדרך כלל לסיקורים אוהדים, אך בסוף השבוע האחרון הדיבור העוטף התחלף בעליהום ביקורתי שעשה הדים. במרכז השיח: חליפת פסים מתוך קולקציית קפסולה שהוקדשה לעבודתו ולמורשתו היצירתית של אמן הקרמיקה הבריטי וויליאם דה מורגן.  

כבר עם חשיפתה של חליפת הפסים השחורה-לבנה, בית האופנה ספג תגובות המבקרות את הדמיון חסר הטעם למדי הפסים שנלבשו במחנות הריכוז, אך מי שהעלה את הנושא לדיון גלובלי היה חשבון האינסטגרם האקטיביסטי Diet Prada, שנחשב לכלב השמירה חושף העוולות והפרשנויות השגויות של עולם האופנה.

 
 
 
View this post on Instagram

Unable to see anything but concentration camp uniforms in this $1,840 ensemble from @loewe ‘s William De Morgan capsule, a collection meant to “capture a freedom of imagination”. But with the particular stripe proportions and layout, uniform-style garments, and prominent chest patches, there’s not actually much left to the imagination when the resulting look is so uncannily disturbing. Fast fashion retailers like Urban Outfitters and Zara have had similar products slip through the cracks, which were generally blamed on third-party vendors and swiftly destroyed. Loewe has week-old comments calling this out on post featuring a black and white image from @britishvogue … when will we see a response? #Loewe #jwanderson #williamdemorgan #loewewilliamdemorgan #britishvogue #capsulecollection #fashion #designer #luxury #luxurybrand #fail #insensitive #holocaust #holocaustmemorial #uniform #prisoner #stripes #stripeshirt #pajamas #history #wwii #loewebag #jwandersonconverse #jwandersonxuniqlo #fashionfail #zara #urbanoutfitters #model #news #dietprada

A post shared by Diet Prada (@diet_prada) on

הפרסום של Diet Prada הפך במהרה לוויראלי. אלפי תגובות של עוקבים מסביב לעולם שראו בחליפה אובייקט פוגעני נכתבו, ובסופו של דבר בית האופנה גם פרסם התנצלות רשמית בה נאמר שהחליפה נוצרה ללא כוונות זדון, ובוודאי שללא שום קשר לאחד מהאירועים הכי קשים בהיסטוריה האנושית. "זו בהחלט לא הייתה הכוונה שלנו ואנחנו מתנצלים בפני כל מי שמרגיש שהפגנו חוסר רגישות לזיכרונות מקודשים".

עוד הבהירה ההודעה הרשמית כי הפריטים הוסרו מהקולקציה וכבר אינם ניתנים לרכישה. למרות ההודעה ולמרות שהיא אינה זמינה לקניה באתר של בית האופנה, חולצת החליפה מעוררת המחלוקת עדיין מוצגת לראווה בחנות האונליין SSENSE ומלבה את זעם הגולשים.

מימין: לואבה ב"ווג", מזכיר מראות קשים (צילום: diet_prada)

מימין: לואבה ב"ווג", מזכיר מראות קשים (צילום: diet_prada)

ב-2014 רשת האופנה המהירה זארה עמדה במרכז פרשה דומה, כשהציעה לרכישה פיג'מת ילדים מפוספסת שבחזיתה כוכב שהזכיר קצת יותר מדי את הטלאי הצהוב. גם אז החברה הוציאה הודעת התנצלות והסירה אותו מידית מהמדפים והחנויות, אך נראה שעולם האופנה לא הפיק לקחים.

הגולשים מזועזעים (צילום: אינסטגרם, diet_prada)

הגולשים מזועזעים (צילום: אינסטגרם, diet_prada)

בשיתוף עם וויליאם דה מורגן (צילום: loewe)

מחווה לוויליאם דה מורגן (צילום: loewe)

אלפי שקלים (צילום: ssense)

אלפי שקלים (צילום: ssense)

אי אפשר להתעלם מהדמיון (צילום: diet_prada)

אי אפשר להתעלם מהדמיון (צילום: diet_prada)

השאירו תגובה