פיצ'פקעס ממותגים: דיור, הרמס ומארק ג'ייקובס שגם אתם יכולים לקנות
לא רק בקולקציות קפסולה של H&M | למכורים למותגים יש דרך נוספת לשים את ידיהם על פריטי מעצבים בזול (יחסית) | איך קונים מותגי על בפחות מ-100 דולר? מסתפקים בעגילים, גרביונים או כיסוי לאייפון
זוכרים את הסצנה מ"אישה יפה", כשג'וליה רוברטס נכנסת לחנות יוקרתית ומגורשת בבושת פנים בגלל חזותה העממית? עד לא מזמן בתי האופנה הגדולים טיפחו את ההפרדה הזו בינם לבין העם. הם דאגו שהחנויות יהיו רחבות ידיים ויישמר בהן השקט, וגם אכלסו אותן במספר גדול של מוכרים שעוקבים במבט חשדני אחרי כל לקוח. בנסיבות האלו, כל מי שזהו אינו מקומו לא יחוש בנוח וייצא מרצון אל הרחוב והרעש.
אבל אז הגיע מארק ג'ייקובס שהבין שהכח טמון במספרים. ככל שיותר ויותר אנשים יכירו את שמו ואת מוצריו – כך הם יימכרו טוב יותר. הוא החל לפזר עטים שנראים כמו שפתון (14 דולר), מראות בצורת לב (4 דולרים) וצמידים מפלסטיק (10 דולרים) בין הפריטים היקרים בחנויותיו. הוא הגביר את הווליום של המוסיקה, שכר מוכרים צעירים ומגניבים, אך סנובים במידה הנדרשת, והזמין את הרחוב כולו לבוא ולקנות פיצ'פקעס עם הלוגו שלו.
1. מחזיק מפתחות של See By Chloe, מחיר: 85 דולר | 2. מחזיק מפתחות של See By Chloe, מחיר: 36 דולר | 3. מחזיק מפתחות של דיאן פון פירסטנברג, 40 דולר
| מכה של הנערות המתבגרות |
הטריק הזול (תרתי משמע) עבד פלאים – הקו הצעיר, "Marc by Marc Jacobs", הפך לאחד המותגים הנחשקים ביותר בקרב מעמד הביניים בעולם המערבי, וחנויות המותג הפכו למכה של בנות העשרה בבירות האופנה. עד שיוכלו להרשות לעצמן את התיק ב-1,200 דולר, הן יכולות לקנות את העגילים עם הריצ'רץ' הזהה, ב-58 דולר בלבד.
בשנים האחרונות הבשורה מתפשטת והתופעה מתחזקת, כאשר יותר ויותר מעצבים ובתי אופנה מציעים פריטים למעריצי המותג עם הכיסים הריקים. דיאן פון פירסטנברג מוכרת היום כיסויי אייפון תמורת 30 דולר, ומותג הבת של "קלואה","See by Chloe" , מגיש לחובביו מחזיקי מפתחות ב-35 אירו.
1. גרביים של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 18 דולר | 2. גרביים של פול סמית', 12.5 ליש"ט | 3. גרביים של פול סמית', 12.5 ליש"ט
1. עגילים של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 38 דולר | 2. אוזניות של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 38 דולר | 3. נרתיק לדרכון של מייקל קורס, 60 דולר
המהפכה רק החלה, אבל יש כבר מי שסולד ממנה. בתי האופנה היוקרתיים ביותר כמו "דיור" ו"שאנל" בחרו לפנות דווקא לכיוון ההפוך ולאמץ תדמית בלתי נגישה עוד יותר. תאוות ההמונים למותגי-על, יכולה לבוא לידי רק באמצעות קווי הקוסמטיקה שלהם או גימקים הקשורים אליהם. "דיור" למשל השיקו מספר קולקציות של מוצרי טיפוח שהם גם תכשיטים, כמו טבעת עם שפתון בתוכה או שרשרת שמסתירה ברונזר בתליון. זה הכי קרוב שרובנו אי פעם נגיע לתכשיט של "דיור".
1. מראה בצורת לב של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 7 דולר | מטריה של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 24 דולר | 3. נרתיק מנוחש של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 58 דולר | 4. פיג'מה לילדים של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 62 דולר
1. כיסוי לאייפון של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 34 דולר | 2. כיסוי ללפטופ של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 52 דולר | 3. כיסוי ללפטופ של Marc By Marc Jacobs, מחיר: 58 דולר | 4. כיסוי לאייפון של דיאן פון פירסטנברג, 30 דולר
משחק קלפים של Hermes, מחיר: 65 יורו
אם היה לי את כל הכסף בעולם לא הייתי קונה שטויות שכאלה, מילא זה היה יפה…אבל גם זה לא
מאת: ר. | 10 בדצמבר 2011 | 17:19