שבוע האופנה הישראלי מבטיח מהפכה
"דוגמנית היא כל מי שעולה על הבמה עם נוכחות וכריזמה", הצהיר הבוקר מוטי רייף, היזם, המפיק והלב הפועם של שבוע האופנה המקומי שיחל בעוד פחות מחודש. אם לשפוט לפי ההבטחות שלו, אפשר לקבוע כי ישראל מיישרת קו עם המגמה העולמית החשובה של התקופה וכי צפוי לנו שבוע של שמחה, גאווה והשראה
מאז ומתמיד נהוג להאשים את תעשיית האופנה הישראלית באיחור לא מאד אופנתי ופיגור אחרי העולם הגדול בכל הנוגע למגמות משמעותיות. מסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר (ג') לקראת שבוע האופנה המקומי שיחל בעוד פחות מחודש במתחם התחנה בתל אביב, הוכיחה כי דווקא במה שקשור למגמה הבולטת והחשובה ביותר של התקופה – הספקנו לתפוס בזמן את הרכבת ולהצטרף אל התעשייה העולמית בהתקדמות המהירה של עבר יעד נכסף ומשמעותי מאי פעם.
"בשבוע האופנה הזה, מעל הכל, עומדת האג'נדה", פתח הבוקר מוטי רייף, יזם ומפיק האירוע, והודה שהוא נרגש מתמיד. "אנחנו עוסקים בתעשייה הזאת כל כך הרבה שנים, וכולנו לוקחים חלק בהובלה של אידיאל מסוים לאורך העשורים האחרונים – תעשיית האופנה וגם התקשורת מקדמות ומקדשות מודל יופי שהוא מאד לא מציאותי. השנה אנחנו באמת רוצים, וזה טיימינג מצוין, לשנות ולהגיד שאופנה שייכת לכולם".
הוא מגבה את הצהרת הכוונות בדוגמאות טריות: "גדעון אוברזון עומד להציג על ארבעים דוגמניות בגילאי ארבעים עד שמונים, והסטודיו שלו לא עבד ככה שנים כמו שהוא עובד בחודש הזה של המדידות. כל אחת שהגיעה, גם עשתה רכישה. התעשייה מתמודדת לאחרונה עם הרבה קשיים ואני חושב שיש כוח מאד גדול בכך שאנחנו נפתחים ומאפשרים ללקוחות עצמן להזדהות, ברמה הכלכלית והמסחרית אני חושב שזה שינוי מאד גדול".
רייף ממשיך ומספר בגאווה כי מתוך 21 תצוגות, כ-60 אחוזים מהמעצבים העתידים להשתתף עומדים להעלות אל המסלול דוגמניות "בכל המידות, בכל הגבהים, בכל הגילאים ובכל הצבעים", ומביא דוגמה נוספת: "דיברתי עם כל מעצב והיה לי חשוב לדעת מי הלקוחה שלו. אז עידן לרוס למשל, הלקוחות שלו הן בגובה מטר חמישים – מטר שישים, אז למה אתה משתמש בדוגמניות בגובה מטר שמונים ומידה 32 כשאין לך לקוחה אחת כזאת? עשינו אודישנים, ועידן לא האמין לכמות הדוגמניות המדהימות שהוא לעולם לא היה פוגש, זה היה מרגש".
בעיניו, הוא מצהיר, "דוגמנית זו כל אחת שעולה על הבמה עם נוכחות וכריזמה. יש לנו הרבה מאד כוח בידיים היום, לתת לנשים בכל גיל ובכל מידה להרגיש טוב. תעשיית האופנה זה הגוף היחיד שיכול לתת לגיטימציה ולאפשר לכל אחת למצוא את עצמה". כך, למשל, קיבל רייף החלטת ליהוק מפתיעה ונועזת לקראת התצוגה של TwentyFourSeven מבית רנואר: "אנחנו מתחילים בשבוע הבא אודישנים בכל הארץ, ואני מתכוון להביא נערות בנות 16 במידות 42-44-46".
שבוע האופנה יחל במוצאי שבת 10.3.18, בערב גאלה שהוא מחווה למותג התכשיטים הבינלאומי Pandora, שם תיחשף קולקציית ה- shine כחלק מהשקה בינלאומית של המותג. הקולקציה תציג פרטי כסף וציפוי זהב. למחרת ייפתח רשמית האירוע, ומלבד אוברזון, עידן לרוס וטוונטיפורסבן, תמצאו שם חשודים מיידיים כמו אלון ליבנה שיחנוך את השבוע, ויוי בלאיש שיסגור אותו, דורין פרנקפוקט, טובהל'ה, ולצידם שלל שמות צעירים ולוהטים כמו דרור קונטנטו, רימה רומנו, האחיות זיני ומכלוף ל-SAMPLE, מעוז דהאן לנובוריש דוג, לארה רוסנובסקי, אביתר מאיור, בוגרי שנקר הטריים ועוד רבים ומדוברים.
אין ספק שגם בשנה השישית לשבוע האופנה הישראלי, אף שהיא עומדת בסימן קשיים כלכליים ובצל הסכסוך עם המארחים הקודמים מבית גינדי, תשטוף את המסלולים חגיגה משמחת של עיצוב מקומי מעורר גאווה, והפעם גם מהפן החברתי. "בואו תשתחררו מזה", מבקש רייף מכל מי שנשבעו אמונים למודל המטר שמונים על מידה 32. "בואו נשבור את זה. בואו לא נהפוך את זה לגימיק – בוא נהפוך את זה למציאות".
השאירו תגובה