המותג הלא מוכר (והזול) שמשאיר אבק לשאנל
רשימת המותגים המחופשים ביותר שפרסמה גוגל השאירה אותנו קצת מופתעים. איך יכול להיות שלייבל לא מוכר שכולו על טהרת הסגנון הקרדשיאני עקף את שאנל ודיור? יש לו כמעט 10 מיליון עוקבים, כ-3,000 משפיעניות שבחרו לעמוד לצדו והמון המון פריטים שנצמדים לגוף ולא מרפים. הכירו את פאשן נובה
כבכל שנה, גוגל פרסמה את המותגים והטרנדים המחופשים ביותר בעולם. אחרי שסיקרנו את התוצאות בהרחבה, הגיע הזמן לעצור רגע ולהתייחס לפרט מעניין מתוכן: בתוך הרשימה הנחשקת, אותה מובילים גוצ'י, לואי ויטון וסופרים, מיד במקום הרביעי, רגע לפני שאנל, סאן לורן ודיור, התמקם לו שם מפתיע, כזה שלא הכרנו: פאשן נובה.
מדובר בלייבל מלוס אנג'לס, שכל האסטתיקה שלו היא על טהרת הקרדשיאנס פינת בלאק צ'יינה. הוא שונה בתכלית מכל בתי אופנה ומותגי העל המכובדים סביבו, מה שמוכיח, בין היתר, את החשיבות שתפסו הבלוגריות והסלבס בעולם האופנה.
הלוק הנשי שמציג פאשן נובה ברור: קימורי ענק דחוסים בתוך בגדים צמודים, בשילוב עם מותניים צרים להפליא. יש גם קרעים בג'ינס, שמלות עם קשירות במקומות אסטרטגיים ובגדי גוף מתחרה. בשלוש השנים מאז שקם המותג הוא צמח ומצא אוהדות אמיתיות שנהנות מהבגדים, ביניהן גם כמה מפורסמות, נשים שסביר כי היו חלק מההשראה למותג וביניהן קיילי ג'נר ואמבר רוז.
עבודת האינסטוש של פאשן נובה מדהימה, עם 9.6 מיליון עוקבים באובסס ועוד כחצי מיליון מצטרפים חדשים בשנה. שיטוט קל בחשבון המאוד מובחן שלהם מראה כי אכן הנשים של פאשן נובה אינן דוגמניות מן המניין – הן לא מהסוג האנורקטי שנהוג ללרלר עליו כשבאים בטענות לתעשייה. אלה נשים מסוג אחר, אבל לא פחות מנותק מהמציאות ובטח שלא טבעי יותר: נשים עם תוספות בולטות מלפנים ומאחור, שפתיים מנופחות והרבה קונטורינג.
"הקונספט שלנו אומר שהמסלולים גוססים", מסביר המנכ"ל ריצ'רד סיאן ל"באזפיד". "תחשבו על זה, בשביל מה צריך אותם? פעם היו זקוקים להם כי לא היה אינטרנט. היום אנשים מחפשים בפיד שלהם השראה אופנתית".
סיאן תולה את הצלחת המותג ברשת בלא פחות מ-3,000 משפיעים אותם ליקט בפינצטה, ושלוקחים את המותג שלו רחוק. לרוב מדובר בבלוגריות פופולריות שלכל אחת מהן עשרות עד מאות אלפי עוקבים. רובן יצרו קשר עם פאשן נובה בעצמן, מתוך אהבה למותג, וחולקות את האסתטיקה שהוא מציע. כסף לא כלול בעסקה, רק בגדים – הלייבל שולח 15 פריטים בכל תקופה, והבלוגרית לובשת מה שמתחשק לה ומצטלמת. מודל עסקי די מדהים.
לצד כל פוסט מתבקשת המשפיעה לצרף קוד הנחה לקנייה ברשת, וכך יודעים בחברה איזו בלוגרית הביאה יותר קונים, מה שמייצר עוד תחרות קטנה בין ה"עובדות". "אני מתה על הבגדים שלהם", אומרת איבט סוסדו, אחת המשפיעות שעובדת עם המותג כבר שנתיים, לה כמעט 400 אלף עוקבים. "הם מעצבים עבור נשים עם גוף שופע כמו שלי והם נפלאים. זה טרנדי, לא יקר ובאיכות טובה". סלבס נוספות בעלות מבנה הגוף הספציפי הזה וביניהן ללה אנתוני וקארדי בי, נהנות גם הן לחלוק את העובדה כי הג'ינס שהן לובשות בהנאה עולה רק 40 דולר.
משרדי פאשן נובה ממוקמים בוורנון שבקליפורניה, והעסק פשוט לא מפסיק לגדול. סיאן מסרב לשחק את משחק הפרסום הסטנדרטי והמיושן, פונה רק לרשת, מעלה פריטים כל חצי שעה ומנפיק כמויות של עיצובים חדשים ללא הפסקה. "אנחנו מייצרים 500 פריטים חדשים בשבוע", הוא אומר. "הרבה מהמותגים המוכרים משחררים כמות כזו בשנה. יש ביקוש. אנשים פשוט לא מתעייפים מאיתנו".
סיאן מתגאה בכך שכ-80% מהייצור של פאשן ונבה נעשה אל. איי, עם 500 מפעלים שמייצרים עבור המותג ותופרים עבורו מבוקר עד לילה. הצוות כל הזמן קשוב לטרנדים באינסטגרם, ובניגוד לזארה ודומותיה, שמייצרות גרסאות של מה שקורה בשבועות האופנה, פאשן נובה משעתקים את מה שחם בפיד – לפעמים במהירות בלתי נתפסת של שבוע בלבד.
"אין לנו אסטרטגיה", חושף סיאן, שמבחינת עולם האופנה נראה שפיצח את האטום פחות או יותר. "גדלנו כל כך מהר, אנחנו פשוט תופסים את הנמר בזנב בכל הכוח ורצים אחריו", הוא מודה.
השאירו תגובה