הרשת בהלם: כיתוב פרובוקטיבי על שמלה לילדות בנות שלוש

"אני סקסית ויודעת את זה", נכתב בחזית שמלה תמימה וחמודה עם חצאית טול שמיועדת לילדות בנות 3-4, ומוצעת למכירה אונליין במחיר אטרקטיבי למדי. התגובות, כמה מפתיע, מזועזעות וזועמות

מאת  | ‏ 29 נובמבר 2017

מי חשב שזה חמוד (צילום: מתוך האתר)

מי חשב שזה חמוד (צילום: מתוך האתר)

החנות המקוונת "Ozsale" הפכה בשנים האחרונות לפופולרית למדי בקרב הקהל האוסטרלי, ואפשר להבין למה: מדובר בקונספט הפועל בשיטת "מועדון חברים" ומלקט עבור חבריו פריטי מותגים מכל הקטגוריות (לבוש, הנעלה, ביוטי, עיצוב הבית, נשים, גברים וילדים) במחירי אאוטלט נמוכים במיוחד. נשמע כמו רעיון חיובי למדי, עד שמתגלים ליקויים מסוימים בשיטת הסינון שעוברות המציאות, ליקויים שמובילים לתקריות מצערות כמו זו שהתלקחה השבוע ברשת.

באופן כללי, אנחנו לא ממליצות לאף אדם בוגר להסתובב עם בגד הנושא את הכיתוב "I'm Sexy and I Know It". זה די פתטי, מאוד מאוס וכל כך 2011. לא רק שב-Ozsale התעלמו מההמלצות האלה, הם גם הציעו ללקוחותיהם להדביק את משפט המחץ הזה על הילדות הקטנות שלהם, באמצעות שמלת טול חביבה שמיועדת לבנות 3-4 ומתוארת במילים "עיצוב יפהפה בשביל הקטנטנה שלך".

 

A post shared by OZSALE (@ozsale) on

הפריט השערורייתי עלה לסדר היום בפוסט ויראלי שפורסם בקבוצת הפייסבוק הבריטית "Let Clothes be Clothes", המוגדרת כקבוצת הורים שהתאגדו כדי "לבקש מרשתות המכירה לחשוב מחדש על האופן בו הן מעצבות ומשווקות בגדי ילדים", ובאופן טבעי עטה על העניין כמוצאת שלל רב. "האם זה פריט הביגוד הכי נורא שאי פעם עוצב לבנות שלוש? מאוד, מאוד מדאיג", זעק הפוסט.

התגובות, כפי שניתן לשער, היו פחות מאופקות: "וואט דה פאק??? מי בשם אלוהים חשב שזה פריט הולם לילדה קטנה?!", תהתה אחת, ומגיבה אחרת ציינה: "אנחנו מתייחסים לילדות באופן מיני ואז תוהים למה הן מפתחות בעיות של דימוי והערכה עצמית וסובלות מחוסר שוויון ומיזוגניה. חייבים להאשים את ההורים שבאמת קונים דברים כאלה ונותנים לילדים שלהם ללבוש אותם". נכון להיום, השמלה עדיין מוצעת למכירה באתר ומהחברה לא התקבלה כל תגובה. נותר רק לקוות שחברי המועדון לא יתפתו וייתנו למחיר האטרקטיבי, 12 דולר בלבד, לבלבל אותם.

 

 

A post shared by OZSALE (@ozsale) on

 

A post shared by OZSALE (@ozsale) on

 

A post shared by OZSALE (@ozsale) on

השאירו תגובה