בלה חדיד ויתרה על החזייה לטובת החולצה הזו
מאז שהסופרמודל המצליחה תועדה מתהלכת ברחובות ניו יורק עם סריג תכלת בעל ברזלי חזייה חיצוניים, עולם האופנה משתגע מהעיצובים האוונגרדיים והספק פמיניסטיים של המעצבת הצעירה אלנה ג'ונסון, המגדירה מחדש (ובאופן מקורי למדי) את טרנד המחוכים הפופולרי. האיט גירלס כבר מאמצות בהמוניהן
על חזרתו של טרנד המחוכים כבר דנו כאן בעבר, ואם אין לכן לפחות חגורת מחוך אחת במלתחה בטח ראיתן לא מעט כאלו בכל רשת אופנה מהירה אפשרית. הטרנד הזה, אם תהיתן לרגע לגורלו, רק הולך וצובר תאוצה, עם עוד ועוד מותגים שמנפקים את הפרשנויות שלהם לפריט השנוי במחלוקת הזה.
הכירו את Orseund Iris, מותג ניו יורקי שחולצות המחוך שלו מכות גלים בשבועות האחרונים וזוכות לאימוצן של כוכבות כמו בלה חדיד ואמילי רטאייקאוסקי. מאחורי המותג עומדת המעצבת הצעירה אלנה ג'ונסון, שממרומי גיל 24 פיצחה במקוריות את הקשר שבין אופנה, אמירה ונוכחות ברשתות החברתיות. ג'ונסון מגדירה את פריטי המותג שלה א-עונתיים, וביססה את כתב ידה על פריטים מיוחדים שמכוונים לקהל צעיר ומשפיע.
"התחלתי לעצב כבר לפני מספר שנים", היא סיפרה למגזין W, "והדברים התפתחו בצורה אורגנית. רק כשאימא שלי הושיבה אותי ואמרה לי פשוט ללכת על זה, דברים ממש קרו. זו הייתה חתיכת דרך. המותג התחיל כמותג שמעוצב לפי קולקציות, ודי מהר התפתח למותג שמציע עיצובים א-עונתיים, אקלקטיים ונדירים. אבל מה שבאמת התניע אותו הייתה ההחלטה לעשות שינוי ולהתמקד בדיאלוג הייחודי המציע את העיצובים באופן ישיר ללקוחות".
ג'ונסון מעידה שהחופש שהעניקה לה ההחלטה שלא לציית למעגלי העיצוב העונתיים המסורתיים פתחה לה את הראש והניעה באמת את העשייה היצירתית שלה. היא משייכת את עצמה לז'אנר המעצבים האוטודידקטים, אך מכירה בכך שתקופת ההתמחות מעוררת ההשראה אצל המעצבת רוזי אסולין והלימודים בבית הספר לאופנה FIT תרמו לניסיון ולהבנה שלה את התחום.
על אף שהמותג הרותח מציע גם פריטים טרנדיים אחרים דוגמת צ'וקרים וצעיפים דקים, אלו שבאמת הציתו את הדיבור סביבו הם מגוון המחוכים. אחד מהם, וזה שכבר אומץ בחום על ידי מובילות אופנה כמו ליאנדרה מדין (ה"מן רפלר") וקיילי ג'נר הוא מחוך-סריג מובנה המכיל שני "קאפים" תחתונים המחזיקים את החזה.
פריט נוסף הוא סריג-מחוך חושף כתפיים עם שני "ברזלי" חזייה מובנים שנותנים הדגשה ותמיכה לחזה ובעצם מאפשרים לבישה נטולת חזייה נוספת. בלה חדיד, לדוגמה, עפה על גרסת התכלת של הסריג הזה ועוררה לא מעט מה"באזז" שרוחש בימים אלו סביב המותג.
הדיונים סביב המסר החברתי-פמיניסטי שמעבירים העיצובים של המותג רבים ומעניינים. יש הרואים בהם נדבך נוסף בתנועת שחרור החזה הנשי (ראו מקרה חולצת Free the Nipple), ויש שרואים בהבניית הברזלים המודגשת דווקא גורם מחליש שמחזיר את החזה הנשי לימים חשוכים יותר.
מובילות האופנה העולמיות, כך נראה, דווקא די עפות על הקטע, ואת שלל התרגומים האופנתיים שלהן לפריטים הללו הן מציגות לראווה ברשתות החברתיות. כנסו ותשפטו בעצמכן.
מהמם, מקורי, מגניב ומלא הומור. אהבתי בטירוף.
מאת: רשל | 1 ביולי 2017 | 17:43מזעזע…
מאת: אני | 18 ביוני 2017 | 11:44איכס!
מאת: אחד הפריטים המכוערים אי פעם | 12 ביוני 2017 | 10:13אחד הדברים המכוערים שראיתי
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 11 ביוני 2017 | 23:51אבל אם מישהי אוהבת את זה לבריאות…..
כל כך מכוער ועוד הוכחה שלא כל מה ש"איני" או IT גם יפה.
מאת: d | 11 ביוני 2017 | 20:06מזה החרא הזה
מאת: שרל דה גול | 11 ביוני 2017 | 18:59