יאסו: שאנל יגרמו לכם לחלום על חופשה ביוון
כמו כל עם ישראל, גם קרל לגרפלד בעניין של חופשה בחופי יוון השנה. אבל במקום לבזבז שעות מול אתרי המלונות עד שיימצא את הדיל הטוב ביותר, לגרפלד לקח את החשק החדש שלו ותיעל אותו לכדי קולקציית קרוז עשירה וזוהרת. בתפריט: סנדלי גלדיאטורים, פרשנות חדשה לטוגה היוונית ותפאורה עתיקה שלא תבייש את הפרתנון
אם קרל לגרפלד לא יגיע ליוון, יוון תגיע אליו לפריז. זו אולי שורת המחץ שמיטיבה לסכם את תצוגת קולקציית הקרוז לשנת 2018 של בית האופנה שאנל שהתקיימה אמש בגראנד פאלה הפריזאי.
כמו בכל עונה, מצופה מהמאסטר הגדול להרים הפקה שומטת לסתות שתהווה את התפאורה המושלמת לעוד קולקציה של בית האופנה האיקוני, ואף על פי שיוון העתיקה כבר זכתה ללא מעט פרשנויות של מעצבים אחרים, לגרפלד הצליח לעשות זאת בפעם המי-יודע-כמה.
דיוק היסטורי לא היה בראש סדר העדיפויות של לגרפלד, שאמנם שאב השראה בסיסית מהסגנון היווני הקדום, אך לא ביקש להשאר נאמן לו. "המציאות אינה מעניינת אותי", אמר, "אני משתמש במה שאני אוהב. יוון שלי היא רעיון".
בניגוד לעונות אחרות בה הוצגה קולקציית הקרוז ביעדים שונים ברחבי העולם (דובאי, קובה, רומא ועוד), הפעם לגרפלד נשאר במגרש הביתי. תחת השם "המודרניות של ימי קדם" איחד לגרפלד את ההשפעות שבחר לשלב בתוך כתב היד המזוהה עם בית האופנה.
פרשנויות על טוגה, דומיננטיות של גוונים מינרליים וגווני אבן, תכשיטים עם אופי היסטורי ודיטיילס כמו כפתורי מטבעות קדומים היו רק חלק מהאלמנטים שבחר לגרפלד לאחד אל תוך הקולקצייה הנוכחית.
כפי שניתן היה לצפות, גם האופי האיקוני של בית האופנה בא לידי ביטוי דרך בולטות של בדי טוויד, חליפות מסוגים שונים והשקעה מרובה באקססוריז (דוגמת סרטי ראש) המשמנים את המנועים הכלכליים של בית האופנה שאת בגדיו מעטים יכולים להרשות לעצמם.
הרעיון שהעבר הוא מקור לצמיחה עתידית עמד בבסיסה של הקולקציה, והבחירה ביוון כנקודת מוצא לא מחייבת התבררה כמוצלחת למדי. "אני רואה ביוון את מקור היופי והתרבות, מקום בו היתה תנועה נפלאה של חופש שנעלמה". את התחושה של החופש הזה, שמתאימה בדיוק לקולקציית הקרוז השנתית, הוא ביקש להחיות ולו לכמה שעות באולם הפריזאי ההדור.
סנדלי הגלדיאטור הצבעוניים היו האקססורי הכי בולט בתצוגה וקיבלו סיקור נרחב בכל גופי התקשורת. לאחר שריהאנה בחרה בזוג סנדלי גלדיאטור אדומים לשטיח האדום של המט גאלה, סומנו אלו כטרנד מבטיח לקיץ הקרוב. אצל שאנל קיבלו הסנדלים פרשנות דרמטית במיוחד באמצעות צבעוניות יוצאת דופן (לצד השחור והזהב היותר קלאסיים התבלטו גם גווני צהוב, כתום וטורקיז) וקשירות גבוהות במיוחד.
כמו בכל תצוגה של שאנל, גם השורה הראשונה לא נותרה מיותמת מפרצופים סופר מוכרים. קרולין דה מגרה, פדרו אלמודובר, איזבל הופר, קירה נייטלי ואחרים השלימו את המיצג האסקפיסטי העונתי, בדמות הר האולימפוס, גרסת הקוטור.
משעמם
מאת: ממש לא | 4 במאי 2017 | 21:36עוצר נשימה. כל פריט וכל פרט הוא גאוני. תענוג אמיתי להסתכל.
מאת: ליאורה | 4 במאי 2017 | 18:28