למה הישראליות כל כך אוהבות את ברנדי מלוויל?
המותג האיטלקי, ברנדי מלוויל, מתחזק אינסטגרם עם לא פחות מ-4 מיליון עוקבים. לצד צמיחה בלתי פוסקת של המותג ברחבי העולם, יש גם לא מעט ביקורת בעקבות טווח מידות מצומצם למדי (או במילים אחרות: מותג שנועד לרזות בלבד). אז מה סוד הקסם שלו ומה הסיכוי שיפתחו סניף בישראל?
לעמוד האינסטגרם האמריקאי והרשמי של מותג האופנה האיטלקי ברנדי מלוויל יש לא פחות מ3.9 מיליון. כשמצרפים אליו את מאות אלפי העוקבים של העמוד הקנדי והאירופאי, מגיעים למספר כולל מרשים במיוחד. אף על פי שלא ניתן להשיג את בגדי מותג הנערות בארץ, סביר להניח שאם היה נפתח לו גם עמוד אינסטגרם מקומי, נתוני העוקבים הגואים והצומחים היו מרשימים לא פחות. המותג אמנם נוסד לפני יותר מ-20 שנה על ידי סילביו וסטפן מרסן- אב ובן מאיטליה, אבל כניסתו לשוק האמריקאי בשנת 2009 היא שסימנה את פריצתו הבינלאומית הגדולה.
בשנים האחרונות קיבל המותג פוקוס מרשים משני כיוונים. האחד- נתוני הצמיחה המרשימים שלו והאסטרטגיות השיווקיות שמכוונות את התותחים הכבדים לרשתות החברתיות ובראשן אינסטגרם, והשני- העובדה שהוא מיועד לקהל יעד מפולח למהדרין צעיר ורזה להכעיס. "ברוכים הבאים למותג הלבשת הנערות הכי חם בארה"ב, המותג שבו הפריטים מעוצבים רק עבור מבנה גוף אחד- רזה", סיקרה כתבה מלפני שנתיים שפורסמה בהאפינגטון פוסט את הנסיקה שלו. הדיון בדבר טווח המידות המצומצם של המותג וההשתקפות של מודל הנעורים הרזה מאוד שעולה מעמוד האינסטגרם שלו, סער במיוחד.
שנתיים אחרי, ועם שני מיליון עוקבים נוספים באינסטגרם, הדיון בדבר האופי הקונטרברסאלי של ברנדי מלוויל לא שקט. יחד עם זאת, הצמיחה המתמשכת עוררה את בלוטות הסקרנות של כל הנוגעים בדבר והדיון התרחב גם למציאת סוד הקסם שמאפשר למותג הזה להיות אחד המבטיחים בסביבה. במאי האחרון המותג נכלל ברשימת 33 החברות שעושות מהפכה במסחר של הביזנס אינסיידר. "מדוע הוא מהפכני?", נכתב שם, "הודות לחשבון האינסטגרם המבריק שלו שמציג מגוון של דוגמניות מקצועיות וצרכניות אמיתיות, העובדה שהוא כל כך אהוב על ידי נערות ובעל נוכחות מרשימה במכירות ברשת".
יש עוד כמה סיבות שהופכות את המותג הזה ללהיט נערות שלא ניתן לעצור. האופן שבו מעוצבות החנויות שלו, השפה האחידה שמאגדת את הפעילות שלו ויותר מכל העובדה שהוא מעסיק מה שמכונה "צבא נערות" אמיתי שמשפיע ומייעץ כיצד ולאן להוביל את המותג. "המחקר לפיתוח מוצרים נעשה כולו על ידי נערות", סיפרה נערה בת 16 ממאליבו למגזין Racked, "זה כיף כי אנחנו מציעות רעיונות לכיתובים מגניבים שאנחנו נאהב ומדפיסים אותם על חולצות. לאינסטגרם, צוות השיווק שולח לנו בגדים כדי שנצטלם איתם ולאחר מכן הם מחליטים מה להעלות לעמוד".
גם בישראל נדמה שתשוקת הנעורים למותג הולכת וגדלה. לצד פתיחת עמוד להבאת המותג לארץ וחתימה על עצומות, הנוכחות שלו מתעצמת ומורגשת יותר מכל ברשת- איך לא? חולצות הקרופ, הסווטשירטים, הגופיות הקטנטנות והג'ינסים הלכאורה גנריים מוכיחים שבאריזה נכונה וכמובן שעם הפילטר הנכון גם המראה הכל-אמריקאי השגור יכול להיות הדבר שמריח כמו ריח הנעורים האמיתי. אם אתם מטיילים בימים אלו בבירה אירופאית, אל תופתעו אם תראו המון בנות (באמת המון) בדרכן לקופה. אם תיכנסו ותתקרבו ממש, תשמעו לא מעט עברית בין אותן נערות צעירות. אין לנו ספק שיום יבוא וייפתח פה סניף של המותג.
מהיותר לא איכותיים
מאת: פולה | 26 במרץ 2017 | 18:04