באיחור אופנתי: זארה משיקה קולקציה אורגנית מושלמת
אחרי שלא מעט ענקיות אופנה אחרות ביססו את מעמדן בעולם הבר-קיימא, הגיע תורה של זארה להצטרף לחגיגה ולהוכיח שגם לה אכפת מאיכות הסביבה. בקולקציה סתווית תחת השם Join Life היא מציגה פריטים מופלאים שידברו היישר לליבן של פאשניסטות ירוקות. גם שופינג וגם תרומה לכדור הארץ? יס פליז
רשת האופנה זארה היא אחת מהמקושרות ביותר למינוח "אופנה מהירה". אבל, כפי שעולה מהמהלך האחרון של הרשת, נדמה שהיא מבקשת להאט את הקישור המיידי הזה, או לפחות להפוך אותו לפחות שטוח, בעזרת השקת קו חדש ובר קיימא בשם Join Life.
הדיון בחיבור בין קיימות ואופנה הפך בשנים האחרונות לאחד מהמדוברים והמתוקשרים ביותר. כשלשיח נזרקים מושגי מפתח כמו "אקולוגיה", "מיחזור" ו"צריכה מודעת", התעשייה ממשיכה לחשב את המסלול העתידי שלה. ענקיות אופנה אחרות כמו H&M וקו ה-Conscious שלה כבר מבססות את פעילותן בתחום מזה מספר שנים, ועכשיו הגיעה תורה של הרשת הספרדית הסופר מצליחה מבית אינדיטקס להצטרף לחגיגה.
על פי האתר הרשמי של זארה, הקולקציה החדשה מיועדת לנשים שחושבות על עתידה של האופנה, ומבוססת על שימוש בחומרים כמו כותנה אורגנית וצמר ממוחזר, המצמצמים את הנזקים שנגרמים לסביבה. גידול של כותנה אורגנית, כפי שמצוין בקטלוג של הקולקציה, מצריך שימוש ב-90% פחות מים מאשר גידול של כותנה רגילה. פריטים אחרים בקולקציה מיוצרים מטנסל – סיב ייחודי העשוי מעצים שגודלו ביערות מפוקחים.
הסגנון של הקולקציה, כך מעידה החברה, מייצג "פיוז'ן של סגנונות נשיים וגבריים". הגזרות נקיות ברובן ומבוססות על גוונים טבעיים. בין הפריטים שבוודאי ידברו אל ליבן של הצרכניות המודעות אפשר לאתר מעיל טרנץ' בגזרת אוברסייז, חולצת וולנים לבנה ומעיל ארוך מצמר ממוחזר. כפי שהלוקבוקים הקבועים של הרשת מטיבים לעשות, גם הפעם האריזה מהודקת ומרשימה.
אתרי האופנה הבינלאומיים העניקו כותרות למהלך של זארה אך לא איחרו גם להביע ספקות. באתר Refinery29, לדוגמה, ציינו שהיו רוצים לטפוח על שכמה של הרשת נוכח היוזמה המבורכת, אך "קשה לקחת אותה ברצינות כשהיא מגיעה מקמעונאית שבנתה את האימפריה שלה על ייצור מסחרר של פריטים חדשים בכל שבוע".
יחד עם זאת, הטון הכללי מברך על המהלך הסביבתי של הרשת, ומשבח גם את הפריטים הראשונים שעוצבו במסגרתו. יוזמה נוספת של הרשת שתופסת תאוצה היא הצבתם של מכלים לאיסוף ומחזור בגדים בסניפי הרשת. למאות הנקודות שפעילות כיום צפויות להתווסף רבות נוספות בשנים הקרובות, כשהשאיפה הסופית היא לרשת אותן בכל הסניפים ברחבי העולם. אמנם מדובר באיחור אופנתי, אבל עדיין מבורך בהחלט.
כן רק חבל.שמה שמופיע בתמונות לא נמצא בחנויות בישראל
מאת: רינה | 26 בספטמבר 2016 | 11:12