מנגו, בננה ומלון: טרנד הפירות כבש את הארון

זהו זמן התפוח. וגם האננס, הדובדבן ואפילו האבטיח | האלטרנטיבה המרעננת להדפסים פרחוניים עושה לנו שמח במלתחה גם בקיץ הקרוב

מאת  | ‏ 13 מאי 2013

איים גואינג בננס. כרמן מירנדה בסרט The Gang Is All Here

הפעם, לא בדיוק אזעקה אלא תזכורת לכך שיש טרנדים שנשארים עסיסיים ולא מרקיבים גם כעבור שנתיים. למי שחוטפת פריחה מהדפסים פרחוניים שמלבלבים מדי עונה, מופיעה בשנתיים האחרונות אלטרנטיבה ססגונית לא פחות, וכיפית הרבה יותר – הדפסי פירות. יש להם שיק של מפת שולחן מפלסטיק, או של פוסטר של מועצת הפירות, והם מזכירים לנו יותר מהכל את כרמן מירנדה בסרט המוזיקלי הנושן The Gang Is All Here משנת 1943, עם טנא עמוס כל טוב על הראש. זה מתוק, זה פסיכי, זה טראשי ומצחיק, ואם היה לטרנד הזה פסקול, הוא היה נשמע ככה.

שעתו היפה של הטירוף הפירותי הייתה בתצוגת קיץ 2011 בשבוע האופנה בפריז. סטלה מקרתני סחררה את המסלול עם דוגמאות הדרים סימטריות בהדפסה דיגיטלית, בפראדה הלכו על טוויסט וינטג'י והתמסרו לבננות של אנדי וורהול, ומיו מיו הציגו שמלות נאיביות זרועות הדפסי פירות צפופים. עוד בלטו באותה עונה הקולקציה של Wunderkind, ששילבה הדפסי פירות רנדומליים עם משבצות בסגנון מפת פיקניק, וקולקציית הפירות של מוסקינו צ'יפ אנד שיק שרוותה הדפסי לימונים ולוותה בקמפיין מרהיב.

סטלה מקרטני, קיץ 2011

קחי פרי ותהיי לי בריאה. סטלה מקרטני, קיץ 2011

כופפו את הבננות. פראדה, קיץ 2011

מוסקינו צ'יפ אנד שיק, קיץ 2011 (משמאל), קיץ 2012 (מימין)

באותו הקיץ היה קשה להתעלם מתיק הבננה ומהנעליים של מעצבת האביזרים שרלוט אולימפיה, שהתיכה בגאוניות כל מה ששייק פירות צריך לשני זוגות נעליים שהפכו ללהיט. בקיץ 2012 התעוררו גם דולצ'ה וגבאנה וחשפו קולקציה סוחפת שחולשת על כל ערוגת הגינה – החל מפלפלים, דרך חצילים ועגבניות ועד רימונים ומה לא.

דולצ'ה וגבאנה, קיץ 2012 | צילום: גטי אימג'ס

מנגו, בננה ומלון. שרלוט אולימפיה, קיץ 2011

על המסלול:
את מודל 2013 של ההדפסים הפירותיים מוביל קו ה"צ'יפ אנד שיק" של מוסקינו לקיץ הנוכחי, שמשופע בהדפסים גרפיים של אננס, פרי האלים, עם קווי מתאר פופיים. באגף הנעליים בולט העונה המותג האיטלקי החדש Aquazzura, שעל הלוגו שלו מתנוסס אננס, עם דגם די מדהים בשם "פינה קולדה" שזכה לגרסה שטוחה ולאחת על עקבים. שמנו עין גם על נעלי הבננה שעיצב קובי לוי הישראלי לוופי גולדברג, שהוצגו לאחרונה בתערוכת נעליים בלייפציג.

מוסקינו צ'יפ אנד שיק, קיץ 2013 | צילום: גטי אימג'ס

 

בננה ספליט. נעל שעיצב קובי לוי לוופי גולדברג, בתערוכת הנעליים בלייפציג | צילום: גטי אימג'ס

קופה קבאנה סטייל. נעלי הפינה קולדה של Aquazzura

הפאשניסטות מיישמות:
אנה דלו רוסו, עורכת ווג היפני ופרוט קייס רצינית, אימצה את הטרנד בהתלהבות והופיעה לתצוגת חורף 2012 של כריסטיאן דיור בכובע דובדבנים כביר ומוזהב. היא לא הרפתה ממנו גם חודש אחר כך, בתצוגה של פורטס. חוץ מדובדבנים, עלו לה על הראש במהלך השנים גם תותים, אבטיחים ואננסים.

פרוט קייס. אנה דלו רוסו | צילום: גטי אימג'ס

בפסטיבל הקליפורני קואצ'לה, שהתקיים בחודש שעבר, נצפתה סולאנז' נואלס, האחות המגניבה של, בשמלה לימונית של "אליס אנד אוליביה" (אופס, גם הזמרת הסטה פרין הופיעה באותה השמלה ובאותו המקום), והאיט גירל הארלי ויארה ניוטון תיקלטה במסיבה של "האוס אוף הולנד" בשמלה מוצלחת ופשוטה של Modcloth.

סולאנז' נואלס והסטה פרין בשמלה לימונית, פסטיבל קואצ'לה 2013

הארלי ויארה ניוטון | צילום: גטי אימג'ס

תרגומים להמונים:

1. קאלה, מחיר: 140 שקל
2. מולברי בנט אה פורטה, מחיר: 62.50 פאונד (כ-344 ש"ח)
3. Accessorize London, מחיר: 179 ש"ח
4. פריימרק ב-ebay, מחיר: 17 דולר (כ-93 ש"ח)
5. סמסונייט, מחיר: 115 ש"ח
6. טופשופ, מחיר: 299 ש"ח
7. ebay, מחיר: 10.88 דולר (כ-39 ש"ח)
8. אסוס, מחיר: 8 פאונד (כ-44 ש"ח)
9. פוראבר 21, חזייה: 63 ש"ח, תחתונים: 58 ש"ח
10. BoBo, מחיר: 360 ש"ח
11. דורותי פרקינס, לא מיובא לארץ
12. אולסטאר צ'אק טיילור, מחיר: 499 ש"ח
13. לוני וינטג', מחיר: 350 ש"ח

השאירו תגובה