בדרך לדרום אמריקה? הטרנד שהישראלים לבשו לפני כולם

הכירו את ה"גורפקור", המעלה על נס את אופנת ספורט האקסטרים וגורם לכולנו לחלום על מעילים נפוחים, פליזים מחממים, נעלי הרים ופאוצ'ים אלכסוניים. מבלנסיאגה ועד פראדה, כולם נכבשו בלוק שלבשנו בדרום אמריקה ואוסטרליה. ככה עושים את זה, גרסת הפאשן

מאת  | ‏ 26 אוקטובר 2017
 

A post shared by Camille Charriere (@camillecharriere) on

לפני מספר שנים בלבד נכנס לחיינו הנורמקור – הטרנד שעודד את כולנו להתלבש הכי גנרי שיש ולהשיב את הכבוד האבוד של מכנסי הג'ינס ה"פושטים" וחולצות הטי הלבנות.

בחודשים האחרונים, ואחרי שרבים הספידו את קודמו, מתעורר לחיים יורשו האפילו סקסי פחות – ה"גורפקור", או בכינויו הלא רשמי: בן דודו השני והמכוער של הנורמקור, שכל כולו על טהרת ביגוד המטיילים.

 

A post shared by Diletta Bonaiuti (@dilettabonaiuti) on

במאי האחרון התפרסמה כתבה רחבה על המגמה באתר The Cut של הניו יורק מגזין. בעקבותיה, התמלאו אתרי האופנה השונים בכתבות המנסות להתחקות אחר שורשי המגמה החדשה, המתבססת על פריטי לבוש שזועקים שימושיות ופרקטיות.

תחשבו מעילי גשם, מעילי פאפרים נפוחים ופארקות מלאי כיסים. תחשבו פאוצ'ים אלכסוניים. תחשבו סנדלי טבע וסקוצ'ים. מלא סקוצ'ים. בקיצור, כל הפריטים שלא הייתם מעיפים אליהם מבט אופנתי אחד, ושמיועדים בדרך כלל ללבישה בתנאי חוץ מאתגרים.

גבירותיי ורבותיי, הפליז חוזר (צילום: Urban Outfitters)

גבירותיי ורבותיי, הפליז חוזר (צילום: Urban Outfitters)

הסנוניות של המגמה התעופפו ממסלולי התצוגה של בתי אופנה כמו פראדה, בלנסיאגה וסלין, אך המגמה מייצגת דווקא את שעתם היפה של מותגי ביגוד שטח נטולי סקס-אפיל כמוThe North Face ופטגוניה.

כמו במקרים של מגמות עבר רבות, גם הפעם יש שמייחסים לטרנד משמעות חברתית ופוליטית רחבה יותר, כזו שמבקשת להחזיר את האמון בטבע בימים של כאוס אורבני ולנוכח תוצאות הבחירות האחרונות בארצות הברית.

גם בווג השתכנעו שהמגמה מכה שורשים, וראיינו את סוזאנה טאקר מ-ASOS, שהסבירה כי המגמה מעלה את ההיפותזה ש"אין משהו מלא יותר בסטייל מבגדים שאינם בעלי סטייל בכלל". טאקר הדגישה כי הוא מבוסס על בגדים שעוצבו לאקטים פונקציונליים לחלוטין, כמו פילוס דרך בשלג או כריתת עצים להבערת אש.

למרות ההתלהבות מהכותרות על לידתו של עוד טרנד מפתיע, יש שמזכירים שהרעיונות של "המכוער הוא יפה" ו"הנוח כלגיטימי" אינם ממש חדשים, ושמדובר בסך הכל בתולדה שמיועדת לקהל מצומצם של מביני ויודעי דבר. מכיוון שממש לא מדובר בטוטאל-לוקים שאפשר לייצר בביקור רגעי וחטוף ב"למטייל", הדיוק של מה עובד בטרנד הזה נכון ומה לא, חמקמקה ביותר.

פאוצ'ים אלכסוניים. זה קורה כבר זמן מה (צילום: Urban Outfitters)

פאוצ'ים אלכסוניים. זה קורה כבר זמן מה (צילום: Urban Outfitters)

יחד עם זאת, וכשמתעלמים משברי הטרנדים הקודמים מהם מורכבת המגמה הנוכחית, אי אפשר שלא להתייחס אליה. גדודי הפאשניסטות שעוטות מעילי פוך עבים, וסטים, תיקי גב דוחי רטיבות וסנדלי טבע עם גרביים מוכיחים כי משהו במראה הזה נטמע ומחלחל.

בווג כבר פסקו כי המראה הזה "לא הולך לשום מקום" וכי לפחות אפשר להתנחם בבשורת הנוחות שהוא מציע. אז בפעם הבאה שאתן מביטות בזלזול במעיל פליס רנדומלי, חשבו שנית, יכול להיות שדווקא הוא יהיה פריט החובה הבא שלכן. 

חמים ונעים  (צילום: Urban Outfitters)

חמים ונעים (צילום: Urban Outfitters)


 

A post shared by Moeez (@moeeztali) on

 

A post shared by Tommy Ton (@tommyton) on

 

A post shared by STYLE DU MONDE (@styledumonde) on

 

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

 

A post shared by Moeez (@moeeztali) on

 

A post shared by La Garçonne (@lagarconne_diary) on

 

A post shared by FORWARD by elyse walker (@fwrd) on

 

A post shared by SSENSE (@ssense) on

 

A post shared by Emili Sindlev (@emilisindlev) on

 

A post shared by Moncler (@moncler) on

 

A post shared by Vanessa Hong (@thehautepursuit) on

השאירו תגובה