אחוות הג'ינס: החיים החדשים של הליווי'ס מהניינטיז

הכירו את RE/DONE, מותג דנים אמריקאי משגשג שעלה על רעיון פשוט אך גאוני - לקחת מכנסי ג'ינס ישנים של ליווי'ס ולהעניק להם חיים חדשים בזכות שפצור המותאם באופן אידיאלי לטרנדים נוכחיים. כל הבלוגריות והאיט גירלס הגדולות כבר לובשות, מתייגות ובעיקר, חורשות. וכן, יש משלוחים לארץ

מאת  | ‏ 3 ינואר 2017
קנדל וג'ינס ה-RE/DONE שלה (צילום: אינסטגרם shopredone)

קנדל וג'ינס ה-RE/DONE שלה (צילום: אינסטגרם shopredone)

את זה שעולם האופנה לוקח ברצינות רבה את הג'ינסים שלו אנחנו יודעים כבר תקופה ארוכה. אותם מכנסיים, שפעם שימשו כבגדי פועלים פשוטים, זכו לאורך השנים לאינספור חידושים ועדכונים, אבל משהו בתקופה האחרונה גרם לחזרתם הגדולה למרכז הבמה.

בזכות פועלם של מותגים בועטים ומרתקים כדוגמת וטמנט ורפורמיישן, הג'ינסים זוכים בעונות האחרונות לאינטרפרטציות מרתקות, ונדמה כי אין סוף לגלים שרוחשים בעולם הדנים.

לוק מושלם ליום חורפי שמשי (צילום: אינסטגרם shopredone)

לוק מושלם ליום חורפי שמשי (צילום: אינסטגרם shopredone)

הסיפור של RE/DONE ("עשוי מחדש") שונה מהסצנריו הרגיל של עוד מותג פרימיום שצץ לפתע. הרעיון שעומד מאחוריו הוא החייאתם של זוגות מכנסי ליווי'ס ישנים והפיכתם למכנסי הג'ינס הכי חדשניים בסביבה – מבחינת פיצוח גזרות, אג'נדה סביבתית, כמויות הייצור המוגבלות והן מבחינת מודל הצמיחה העסקית שהחל במכוון מרכישות ברשת.

המותג נולד משיתוף פעולה של שני יזמים אמריקאים – שון בארון וג'יימי מזור. השניים מעידים כי הרעיון להקמתו עלה כשהם הבחינו שכל הבחורות השוות מסביבם לובשות זוגות ישנים של ליווי'ס שעברו רענון והתאמה.

סלינה גומז יודעת שכל מה שצריך בחיים זה ג'ינס טוב (צילום: גטי אימג'ס)

סלינה גומז יודעת שכל מה שצריך בחיים זה ג'ינס טוב (צילום: גטי אימג'ס)

כשבארון מופקד על המושכות העסקיות ומזור מקדם את החזון הקריאטיבי, דהרו השניים קדימה. לעובדה שלבארון כבר היה רזומה מכובד בתחום האופנה, הצטרף פלוס משמעותי בדמות קשריו האישיים של מזור – בת זוגו היא דוגמנית העל אלסנדרה אמברוסיו, ואחותו היא הסטייליסטית לכוכבים, ג'ניפר מזור.

בארון סיפר לווג כי העבודה על פיצוח המותג ותהליך הייצור של הג'ינסים ארכה כשנה. לדבריו, הייתה אפילו נקודה בה חשבו שמדובר במשימה בלתי אפשרית: "לקחת משהו שנוצר עבור גבר, ולחתוך אותו על מנת שיתאים ויהלום גוף של אישה, זה תהליך מאתגר. אנחנו חותכים את המכנסיים כאילו אנחנו יוצרים מכנסי ג'ינס חדשים, אבל רק משתמשים בבד הווינטג'י".

שון בארון וג'יימי מזור - האנשים שמאחורי הג'ינס (צילום: מתוך הבלוג)

שון בארון וג'יימי מזור – האנשים שמאחורי הג'ינס (צילום: מתוך הבלוג)

לדבריו, חברת האם ליווי'ס שמחה מאוד מהחיים החדשים שהם מעניקים לג'ינסים האייקונים: "הם באמת מאמינים שאנחנו עוזרים בשימור הרלוונטיות שלהם. נשיא החברה בעצמו התקשר אלי ואמר – 'אני רוצה לומר לך שכולנו חושבים שאתה עושה משהו נהדר'. אנחנו לא חושב על זה כמותג דנים, זו תנועה שהתחלנו שפועלת להפיכתם של מותגים מסורתיים לרלוונטיים".

תחת הכותרת "הווינטג' העתידי שלך", המותג הצליח להתבלט בשוק הרווי לעייפה. עם שגרירות יפות ומפורסמות כמו אמברוזיו, טיילור היל, קאיה גרבר, בלה חדיד וקנדל ג'נר והרחבת גבולות הפעילות להרבה מעבר למכנסי ג'ינס (כיום המותג מציע גם גרסאות מעודכנות של טי-שירטס, סווטשירטים ועוד), RE/DONE הוא אחד מהמותגים המדוברים בסביבה. אף על פי שהוא הוקם רק ב-2014, הדגמים נחטפים ממדפי החנויות המקוונות, ולחלקם אף מתווספת רשימת המתנה ארוכה במיוחד.

בלה חדיד לא יורדת מה-RE/DONE (צילום: אינסטגרם shopredone)

בלה חדיד לא יורדת מה-RE/DONE (צילום: אינסטגרם shopredone)

בסופו של יום, ולאחר שעשרות משתמשות אמיתיות שאינן אוחזות בפיגורה של דוגמניות התנסו בלבישתם, מדובר בפיצוח מדויק של גזרות מחמיאות. השמועה שבדי המכנסיים הישנים פשוט מחמיאים יותר מעשרות מכנסי הסטרץ' החדשים שמיוצרים עבור מותגים אחרים, התפשטה מפה לאוזן.

בראיון למגזין Elle, בארון הסביר כי נשים שרגילות לחפש את התשובה המחמיאה בעוד ועוד זוגות סקיני חדשים והדוקים לא נוהגות בחוכמה: "הן פשוט לא מבינות שדווקא הבד בר הקיימא של הליווי'ס הישנים, שמתאים למבנה הגוף שלהן בצורה הנכונה, יכול לגרום לישבן שלהן להראות לא פחות ממדהים". וזה ליידיס, המשפט שמסכם הכל.

עושים חדש מהישן (צילום: אינסטגרם shopredone)

עושים חדש מהישן (צילום: אינסטגרם shopredone)

הוא פשוט מחמיא (צילום: shopredone)

הוא פשוט מחמיא (צילום: shopredone)

התיוגים באינסטוש עולים על גדותיהם (צילום: אינסטגרם theaugustdiaries)

התיוגים באינסטוש עולים על גדותיהם (צילום: אינסטגרם theaugustdiaries)

אלסנדרה אמברוזיו לוקחת חלק בעסק המשפחתי (צילום: RE/DONE)

אלסנדרה אמברוזיו לוקחת חלק בעסק המשפחתי (צילום: RE/DONE)

יש גם טי-שירטס. קאיה גרבר (צילום: אינסטגרם shopredone)

יש גם טי-שירטס. קאיה גרבר (צילום: אינסטגרם shopredone)

אמא סינדי גם בקטע (צילום: אינסטגרם shopredone)

אמא סינדי גם בקטע (צילום: אינסטגרם shopredone)

חגורה של גוצ'י ואת מסודרת (צילום: אינסטגרם shopredone)

חגורה של גוצ'י ואת מסודרת (צילום: אינסטגרם shopredone)

כבר הספיק לקבל קאבר. ברי לארסון עם ג'ינס RE/DONE (צילום: סריקה)

כבר הספיק לקבל קאבר. ברי לארסון עם ג'ינס RE/DONE (צילום: סריקה)

ליאנדרה מדין יצאה בקולקציית קפסולה עם המותג והתוצאה לוהטת (צילום: אינסטגרם shopredone)

ליאנדרה מדין יצאה בקולקציית קפסולה עם המותג והתוצאה לוהטת (צילום: אינסטגרם shopredone)

גם מיילי סיירוס באחוות הג'ינס (צילום: אינסטגרם shopredone)

גם מיילי סיירוס באחוות הג'ינס (צילום: אינסטגרם shopredone)

מתוך קולקציית אלזה הוסק של RE/DONE (צילום: מתוך האתר הרשמי)

מתוך קולקציית אלזה הוסק של RE/DONE (צילום: מתוך האתר הרשמי)

יש גם סקיני שחור, אגב (צילום: אינסטגרם shopredone)

יש גם סקיני שחור, אגב (צילום: אינסטגרם shopredone)

דקוטה ג'ונסון גם מאוהבת (צילום: אינסטגרם shopredone)

דקוטה ג'ונסון גם מאוהבת (צילום: אינסטגרם shopredone)

ברור שגם קיארה פראני בעניין (צילום: אינסטגרם shopredone)

ברור שגם קיארה פראני בעניין (צילום: אינסטגרם shopredone)

אי אפשר שלא לאהוב (צילום: אינסטגרם shopredone)

אי אפשר שלא לאהוב (צילום: אינסטגרם shopredone)

עם נעליים מטאליות זה מושלם (צילום: fashionmenow)

עם נעליים מטאליות זה מושלם (צילום: fashionmenow)

הכי יפה שיש (צילום: אינסטגרם shopredone)

הכי יפה שיש (צילום: אינסטגרם shopredone)

עוד ועוד ועוד (צילום: אינסטגרם shopredone)

עוד ועוד ועוד (צילום: אינסטגרם shopredone)

השאירו תגובה

 

  • ליוויס תקועים בשנות השישים ולא מתחדשים. בזמן שהעולם מלא מותגים שיושבים פצצה על האנשים , ליוויס מייצרים ג'ינסים רחבים ומכוערים שלא מחמיאים לגוף אפילו של דוגמניות. למה לקנות גינס במחיר הזוי שיושב עליך זוועה בזמן שבמחיר100-200 שח אפשר לקנות ג'ינס של קסטרו או רנואר שיושב עליך מיליון דולר. אחרי במשפחה שלי אחרי שמדדו כמה ג'ינסים עשו על החברה הזאת איקס ויותר אפילו לא מתקרבים למדף שעליו כתוב ליוויס.

    מאת: קיפי |‏ 6 בינואר 2017 | 23:26
  • צודקת

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 4 בינואר 2017 | 16:30
  • ג'ינס מכוער יראה טוב על בנות יפות.
    כי על בנות יפות הכל נראה יותר טוב, בגלל זה יש דוגמניות בעולם.
    אבל איך ג'ינס מכוער יראה על שאר הממוצעות? מכוער כמו שהוא באמת.

    מאת: איפי |‏ 4 בינואר 2017 | 14:10