מעצבות לנשים אמיתיות: קום איל פו, רזיאלה וטובל'ה

מה לובשות הנשים האמיתיות? בית האופנה קום איל פו הרחיק עם המחשבה והעלה על המסלול נשים שאינן דוגמניות, טובל'ה בקולקציה מגובשת נוחה ובעיקר שיקית מאד ורזיאלה גרשון עם מראה מדויק | סיקור תצוגות שבוע האופנה גינדי תל אביב

מאת  | ‏ 12 מרץ 2014
מימין - רזיאלה, טובלה וקום איל פו

מימין - רזיאלה, טובלה וקום איל פו

| קום איל פו |

הנושא השנתי של קום איל פו הוא "שוות/לא שוות", ומעלה לדיון רגשות נשיים כמו חמלה, אהבה, אכפתיות, רגשות שאינם זוכים ל"הערכה" בחברה ונלקחים כמובנים מאליהם. דרך הבדים וסיפור קולקציית הקיץ, כמו גם שני אלמנטים מרכזיים – הסינר ומוטיב הלב, האג'נדה נפרשת לאורך המסלול.

בית האופנה שתמיד יש לו מה לומר, החליט לפתוח את התצוגה דווקא בשיר. מקהלת בנות זימרה את "רויאלס", הלהיט שנטחן ברדיו של הזמרת לורד, ומיד אחריהן עלו למסלול דוגמניות שדופות בפריטי משי שקופים, חצאיות עפרון ובלייזרים. עד כאן, מיינסטרים, איפה הטוויסט? ואז הגיע הרגע לו כולם חיכו, עלייתן של "הנשים האמיתיות".

נשים אמיתיות על המסלול | צילום: אבי ולדמן

הרעיון המרכזי של בית האופנה לעצב עבור נשים אמיתיות קפץ מדרגה כאשר לאחר אודישן עבור הקהל הרחב נבחרו שמונה נשים מרשימות, עם שיער לבן וגוף מציאותי, שיהדסו על המסלול. יפות אבל לא בנות 16, הנשים צעדו בלוקים לבנים ונעלי אולסטאר, נראו פשוט מעולה וסיפקו פייט מרשים לדימוי היופי הנשי הרווח. אחרי סיבוב הדאווין הדוגמניות חזרו למסלול, והציגו את המשך הקולקציה. הצבעוניות הקיצית נעה בין כחול, כסף, טורקיז בהיר וצהוב, על גבי בדים שונים כמו שיפון, לורקס, משי טבעי וג'ינסים.

את מוטיב הלב מצאנו במקומות הישיבה שזכו למדבקות לב ענקיות ונוצצות, כמו גם על המסלול על גבי השמלות והחולצות. אלמנט הסינר, המסמן את התפקידים הסיעודיים שהחברה מייעדת עבור הנשים. הסינר הגיע במגוון וריאציות, כווסטים, מכנסי מעטפת ושמלות. המטפחות שכיסו את ראשן של הדוגמניות הציעו רמז לאחיות רחמניות.

בסיום התצוגה המקהלה חזרה לזמר את אותו השיר מתחילת התצוגה, מה שככל הנראה בא להצביע על מעגליות ומחזוריות אבל בעיקר נראה מעט תלוש. הדוגמניות והנשים האמיתיות פסעו בפעם האחרונה, אוחזות זרי פרחים. בית האופנה הצליח לייצר איזון בין אג'נדה נוקבת לקולקציה לבישה אבל לא באופן טוטאלי, חלק מהאאוטפיטים על המסלול לא "הפילו" אותנו והאמירה והשואו באו לעיתים על חשבון הבגדים והאופנה עצמה.

סינרים ומטפחות. קום איל פו | צילום: אבי ולדמן

צבעוניות קיצית נעימה. קום איל פו | צילום: אבי ולדמן

מלב אל לב | צילום: אבי ולדמן

אחות רחמניה עם טוויסט. קום איל פו | צילום: אבי ולדמן

| טוב'לה |

התצוגה של טובל'ה, שחתמה את יומו השני של שבוע האופנה גינדי תל אביב, היוותה שיא מוצלח ליום הארוך והמעניין. טובל'ה, שידועה כאחת מהיוצרות הצבעוניות ביותר בתעשייה המקומית, היטיבה לבטא את הDNA הסגנוני שלה, בקולקציה שיצרה יחד עם בתה נעמה חסין.

התצוגה נפתחה במפגן מרשים ומעורר השתאות של פריטים מהפנטים. לצד שמלות קצרות בעלות השיק הילדותי-בובתי המזוהה עם טובל'ה, בלטו שמלות מקסי בוהמייניות שההדפסים שלהן היו מהיפים שנראו על מסלולי התצוגות. עבודות רקמה מורכבות שנשזרו בפריטים במלאכת מחשבת והקפדה על קריצות קטנות כמו מפתחי גב עמוקים שתחתיתם מעוטרת, סיפקו לרוב הגורף של הפריטים את ה"טובל'ה פקטור".

מפגן מרשים של הדפסים (צילום: אבי ולדמן)

מפגן מרשים של הדפסים (צילום: אבי ולדמן)

גם הנעליים המוגבהות שיצרה טובל'ה בשיתוף פעולה עם חברת פומה השתלבו יפה עם מרבית הפריטים שעלו על המסלול. מהחלק השני והאחרון של התצוגה נעדרה הצבעוניות הססגונית המרשימה של החלק הראשון ואולי היה עדיף לשנות את סדר התצוגה ובכל זאת, הרושם הכללי שנצרב בתודעה מהתצוגה הנהדרת הזו הוא: "תעמיסו לי הכל ומהר בבקשה".

טהוניה עושה טובל'ה (צילום: אבי ולדמן)

טהוניה עושה טובל'ה (צילום: אבי ולדמן)

אתני נוח ומרגשים (צילום: אבי ולדמן)

אתני נוח ומרגשים (צילום: אבי ולדמן)

שמלות גלביות מקסי סופר שיק (צילום: אבי ולדמן)

שמלות גלביות מקסי סופר שיק (צילום: אבי ולדמן)

| רזיאלה |

קולקציית החורף של רזיאלה מציגה את הדיאלוג בין פריז הגדולה לתל אביב הקטנה, עם חיבה עזה של המעצבת לשיק צרפתי מהודק בניחוח אירופאי. חליפות אלגנטיות וגזרות מחויטות על המסלול, לצד חצאיות מקסי דרמטיות, פריטים מעור וזוהר מטאלי הם השילוב המושלם עבור המלתחה של האישה האורבנית הבוגרת.

עושר חומרי נמצא בקולקציה עם פריטי משי ושיפון, קטיפה, צמר, בגוונים עמוקים וחזקים של סגול, בורדו, ירוק, זהב והרבה שחור. הקולקציה פונה לקהל יעד של נשים אלגנטיות ובוגרות, בדיוק מה שהיינו רוצות שהאמהות שלנו ילבשו.

החליפות הצבעוניות של רזיאלה | צילום: אבי ולדמן

שחור, שחור ושחור. רזיאלה | צילום: אבי ולדמן

עושר של צבעים וחומרים | צילום: אבי ולדמן

השאירו תגובה