באתי, ראיתי, קניתי: תמיד יש פעם ראשונה

השיק הסקנדינבי הקריר של לודוויג, הקריצה הווינטג'ית של המשקפיים שעיצב יוסף חבר, העליונית המושלמת של סאקס והתיק שיקלע לכן צמה על הגב | שירה פור מסכמת את השבוע

מאת  | ‏ 13 פברואר 2014

באתי >>
הזוהר הצפוני של לודוויג

מזה כמה שנים שרוח סקנדינבית צוננת מנשבת בסצינת האופנה הבינלאומית, מפלחת בקוליות שלה קו אלגנטי, נקי ומתוחכם שמנהל דיאלוג עם הסביבה העירונית. בעולם כבר קוראים לזה סקנדי-שיק. בארץ, החל מדצמבר האחרון, אפשר לקרוא לזה גם לודוויג. מדובר באתר ישראלי שמאגד כמה מין הקולות הבולטים ממדינות סקנדינביה בזירה ישראלית אחת. בזאת הוא מצטרף לבוטיק דה בראנץ' התל אביבי, שהיה מהראשונים לזהות את המגמה ולתת לה ביטוי מקומי.
מאחורי האתר עומדת קרין רגב, מנהלת שיווק בהיי-טק בעברה, שבילתה שנים על קו פריז-שטוקהולם ונכבשה על ידי האסתטיקה הקרירה. "האתר נולד כי חיפשתי דרך לקנות את המותגים שאני אוהבת ומכירה באופן שוטף. את כל הדברים שאני בוחרת לאתר אני לובשת בעצמי", היא מודה.
את הבגדים בוחרת רגב, בשיתוף שותפתה השבדית, מתוך היצע של מותגים שצדו את עיניה בביקוריה בפינלנד, שבדיה, דנמרק ונורבגיה. הקו המנחה את גיבוש הקולקציה הוא בחירה במעצבים בעלי אופי אורבני ורמת איכות גבוהה, כמו Carin Wester -ו BACK by Ann Sofie Back, זוכת פרס מעצבת השנה של מגזין ELLE השבדי לשנת 2013. את הסיפור הסקנדינבי משלימים שלל תכשיטים ופריטי טקסטיל לבית, כמו כריות נוי, מצעים ועוד.
קולקציית הביכורים מוצעת כעת בהנחות סוף עונה שמשילות מהפריטים כמעט חצי ממחירם המקורי.

טווח מחירים לפני הנחה: 360-1,250 שקלים. לודוויג.

לודוויג. סקנדי-שיק

לודוויג. סקנדי-שיק

לודוויג. קו אלגנטי, נקי ומתוחכם

לודוויג. קו אלגנטי, נקי ומתוחכם

ראיתי >>
קולקציית הבכורה של יוסף חבר
את בוטיק המשקפיים שלו פתח יוסף חבר לפני כשנתיים בסמוך לכיכר רבין. זמן לא רב מאז שהונחה אבן הפינה, והחנות הקטנה הפכה לנקודת ציון עבור תעשיית האופנה המקומית ששמה עליו עין. חבר הוא דמות חריגה בנוף, אופטיקאי מדופלם שחושב מחוץ למסגרת ונמשך לעיצובים לא שגרתיים מסובבי ראשים, כמו גם לקלאסיקות בעלות מורשת. הערך העליון שלו הוא הייחוד, ולכן כדי להציע ללקוחותיו דגמים שלא ימצאו אצל אף אחד אחר, הוא בולש אחר מותגים קטנים ומעניינים ומייבא באופן בלעדי סדרות קטנות. כך, הוא היה הראשון להחליף מבטים עם אילסטבה, לפני שהמותג הפך פופולארי, וכיום הוא מתמקד במותג האמריקאי הבועט Grey Ant, שמתאפיין במינימליזם עתידני נוסח שנות השישים והשמונים, ובמותג הבריטי הצעיר ZANZAN, לצד דגמי וינטג' נדירים של מותגי על כמו כריסטיאן לקרואה.
העונה, הוא משיק לראשונה קולקציית משקפי שמש וראייה בעיצובו, שיוצרה בעבודת יד באיטליה. הקולקציה מונה 20 מסגרות מצודדות המיועדות לשני המינים, עשויות אצטט דק מבית Mazzucchelli בקווים נקיים עם קריצה וינטג'ית. המשקפיים קלי משקל, הסגנון על זמני והתעריפים הוגנים. מומלץ.

טווח מחירים: 950-1,150 ש"ח. קולקציות ייבוא: 1,350-1,750.
יוסף חבר. שד' חן 59, ת"א. 03-5221442

קולקצית הביכורים של יוסף חבר

קולקצית הביכורים של יוסף חבר

המשקפיים קלי משקל, הסגנון על זמני

המשקפיים קלי משקל, הסגנון על זמני

קניתי >>
עליונית של סאקס
בין שלל הפריטים הבוהו-שיקיים המתבקשים בקולקציה החדשה של סאקס, מסתתר הדגם המושלם שבתמונה, שהוציא מהמדור קריאת התפעלות פלוס חנק מסוכן מהקנלוני הטעים שהוגש באירוע ההשקה. מדובר בפריט אידיאלי לעונת המעבר – הוא קצת מעיל רוח וקצת חולצה, אבל הרבה יותר מטוניקה, ומה שבטוח – המדור מאוהב. עם ג'ינס בויפרד ועקבים, עם סניקרס וחצאית פליסה מבצבצת או מעל שמלה מודפסת. צבעים: אייבורי (בתמונה), צהוב לימון, ירוק ים, קורל וחום בהיר.

מחיר: 792 ש"ח.
סאקס. להשיג בסניפי הרשת.

עליונית של סאקס. אידיאלית לעונת המעבר

עליונית של סאקס. אידיאלית לעונת המעבר

תיק קייטנה של מעיין אורבך
לפני כשנתיים חתמה מעיין אורבך את לימודיה במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. מאז היא הספיקה לתפקד כיד ימינה של קארין אביעז במותג Karin A ובימים אלה היא הצטרפה לצוות העיצוב של גרטרוד. במקביל, היא מעצבת תיקי שרוך מקסימים, שמתכנים "תיקי קייטנה". התיקים מגיעים בשלל עיצובים, בדוגמת נחש עם שרוכים אדומים, מבד קטיפה שחור עם שרוכי זמש אפורים או בגרסה החביבה על המדור – מבד כותנה תכלכל עם הדפס משי של צמת זהב שמונחת על הגב.

אחריי לקייטנה. תיק צמה של מעיין אורבך

אחריי לקייטנה. תיק צמה של מעיין אורבך

מחיר: 100-120 שקלים.
מעיין והתיקים ישתתפו בשבת הקרובה ביריד "שוק בחללית" שיתקיים ברחוב הירקון 70 בתל אביב (12:00-20:00). פרטים נוספים בלינק.

השאירו תגובה