יפה כמו בובה: ברבי היא הדוגמנית החדשה של ספורטס אילוסטרייטד

מגזין בגדי הים הפופולרי החליט לגייס לשורותיו את בובת הפלסטיק האלמותית | היא יפה, נשית ולא מתנצלת על שום דבר - גם לא על דימוי גוף בעייתי | הסערה ברשת לא איחרה לבוא

מאת  | ‏ 13 פברואר 2014

ברבי מככבת בספורטס אילוסטרייטד

גיליון בגדי הים של "ספורטס אילוסטרייטד" הוא אחד המגזינים המדוברים בעולם והנחטפים ביותר מדוכני העיתונים. המגזין הפתיע השנה בצעד לא קונבנציונלי: בובת הברבי האלמותית מככבת על הקאבר. לא דוגמנית שרק נראית כמו ברבי, אלא המקור שעשוי מפלסטיק.

הבובה הולבשה בבגד ים שלם עם פסים שחור לבן. מדובר בעיצוב מחדש לאאוטפיט הראשון בו הוצגה בפני העולם בשנת 1959. הקמפיין המשותף בין המגזין לענקית הצעצועים "מאטל" נרקם סביב חגיגות היובל ל"ספורטס אילוסטרייטד", במסגרתו הבובה תוצג בסדרת צילומים של צלם המגזין וולטר יוס ג'וניור, סרטון וידאו מיוחד ומהדורה מוגבלת של ברבי בגרסת "ספורטס אילוסטרייטד" שתימכר ברשת טרגט.

ברבי מודל 59'. בגד הים קיבל עיצוב מחדש

אז מה משותף לשני המותגים הפופולריים הללו? עצוב לומר, אבל כנראה שהביקורת כלפיהם. במשך שנים דובר על דימוי היופי הנשי שהם מעניקים, דימוי לקוי ולא מציאותי. בקמפיין החדש הם אומרים: אנחנו לא מתנצלים, ואפילו מסמנים זאת בהאשטאג.

"לא מתנצלים", המוטו העומד מאחורי הקמפיין ומקודם בשלטי חוצות כמו גם ברשתות חברתיות ובראשן טוויטר (תחת ההאשטאג unapologetic#). "ברבי נמצאת תחת ביקורת בלתי פוסקת בנוגע לגוף שלה והדרך בה היא מוצגת. המגזין מעניק לברבי ולחברותיה הזדמנות להיות מי שהן ולא להתנצל לגבי זה", נכתב בהודעה שפרסמה מאטל השבוע.

ספורטס אילוסטרייטד כבר מזמן "לא מתנצלים". הם ידועים בבחירות ורסטיליות ומעניינות בכל הנוגע לדוגמניות, בין אם מדובר בהיידי קלום וכריסטי ברינקלי, נשות קריירה בוגרות ובשלות, או קייט אפטון שעיטרה את עמוד השער עם פיגורה עסיסית. הכנסת ברבי לרשימה של נשים שמייצגות הצלחה מסמנת אותה כאישה חזקה שעומדת על שלה. "מאז יציאתו לאור, ספורטס אילוסטרייטד העביר מסר של העצמה, עוצמה ויופי, אנו מאושרים שברבי חוגגת את אתנו את הערכים הללו", מוסר עורך המגזין מ.ג'. דיי.

התגובות ברשת הגיעו במהירות שיא, עם פרסום הידיעה מיד עלה פוסט בבלוג מפורסם לאימהות, שכותרתו: "ספורטס אילוסטרייטד מארח את ברבי על השער שלו כדי שהבת שלכן תרגיש רע עם עצמה". בלוג אחר באתר Slate הציע ש"הבעיה היא לא ברבי, הבעיה היא גיליון בגדי הים עצמו", ומוסיף שזה משעשע שמאטל והמגזין מאמינים שהם מעלים על דפי המגזין נשים שמייצגות דימוי גוף חיובי, כאשר כל מה שברבי ודוגמניות מייצגות הוא ההפך הגמור.

מהצד השני יצאו בקריאות להגנת ברבי, ובתגובות לפוסט כתבה אישה: "אם הילדים שלכן קוראים מגזינים למבוגרים, ברבי היא הבעיה הכי קטנה שלכן". בלוג באתר Time הלך לקיצון עם מאמר המסנגר על הבובה: "הבובה הכי פמיניסטית בסביבה". אנחנו לא לגמרי בטוחים שברבי היא פמיניסטית ושורפת חזיות בשעות הפנאי, מה שבטוח הוא שהיא ממש לא מתנצלת.

קייט אפטון על שער ספורטס אילוסטרייטד

בר-בי רפאלי על הקאבר של ספורטס אילוסטרייטד

השאירו תגובה

 

  •   הוא עיתון ספורט נחשב, שאחת לשנה מצורף אליו גיליון בגדי ים עם נשים מתפשטות למיניהם שבמקרה לובשות גם בגד ים.

    כל שנה נבחרת בחורה עם נתונים מאוד מסויימים (קצת אחרים מדוגמניות מסלול אמיתיות) שזוכה להיות אובייקט מיני כלל עולמי ולעשות מזה הרבה כסף.

    השנה חסכו את זה מאיתנו. לפחות זה.

    מאת: אורח |‏ 14 בפברואר 2014 | 15:20
  •  ברבי היא בסך הכל בובה חמודה שנועדה לילדות קטנות. נמאס כבר שעושים מכל דבר "מודל לחיקוי"!!! כאילו זה סתם בובה, לאן הגענו? ולמה בכלל כועסים על הבובה- בגלל דימוי בעייתי?? מאיפה הפלצתם את זה?! כאילו היום להיות רזה ובלונדינית זה אסור! הגזמה מגוחכת כל כך… קודם כל תחנכו את הילדים שלכם כמו שצריך, עם ערכים וביטחון, ואחר כך שילכו לחפש כמה מודלים לחיקוי שרק ירצו. עזבו את הבובה המתוקה בשקט.

    מאת: מה עניינכם? |‏ 13 בפברואר 2014 | 15:38
  •  

    מאת: דימוי ולא אדם עם מחשבות. |‏ 13 בפברואר 2014 | 11:29