ווג וקרל לגרפלד משתלטים על מסך הטלוויזיה

ערוץ 8 בשבוע שכולו אופנה | מדוקומנטרי על כוהן האופנה ומעצב הבית של שאנל ועד הצצה לאחורי הקלעים של ממלכת אנה וינטור | FF ממליץ על הסרטים המעניינים ביותר

מאת  | ‏ 11 פברואר 2014

קרל לגרפלד ואנה וינטור כובשים את המסך | צילום: גטי אימג'ס

מי שבאמת שנושם סטייל ואוכל פאשן לארוחת הבוקר, ידע להעריך את לוח השידורים שערוץ 8 מספק עבורנו השבוע. אוסף של סרטים דוקומנטריים מרתקים שמספקים הצצה למה שבאמת מעניין – מאחורי הקלעים של עולם האופנה. בחרנו את הסרטים ששווים צפייה

ביל קנינגהם – ניו יורק | Bill Cunningham New York, ארה"ב, 2010

שלישי ורביעי , 11-1.2, בשעה 21:10

בשנות השמונים לחייו, צלם האופנה האגדי של "הניו-יורק טיימס" לא עוצר לרגע. מה לא אמרו עליו? אמן אגדי, יחיד בדורו, אנתרופולוג של אופנה, היסטוריון של תקופה, אייקון של עולם הצילום, אגדה חיה. קבלו את צלם אופנת הרחוב האחד והיחיד: ביל קנינגהם. רכוב על אופניו, חמוש במצלמתו, מוכן לתעד את כל הראוי לתיעוד, חורך קנינגהם את רחובות ניו יורק כבר למעלה מ- 50 שנה, כשהוא סולל את הדרך לדור שלם של צלמים ומתעד את מה שנקרא היום: סטריט סטייל.

המדור של ביל קנינגהם שימש לאורך השנים כנקודת התייחסות מרכזית בעולם האופנה של התפוח הגדול. הצלם החרוץ נמצא בכל מקום: מאופנת הרחוב הוא מלקט טרנדים בזמן אמת, ובאירועי הצדקה של האליטה הניו-יורקית – המצולמים הם אלה שרודפים אחריו. כפי שמעידה בסרט העורכת של "ווג" ארה"ב, אנה ווינטור: "כולנו מתלבשים בשביל ביל".

הסרט מנסה לפצח את סוד חידתו של אדם מיוחד, סגור, צנוע וחכם, תוך הקפדה על הכללים שניסח ביל לעצמו: "Discreetly, quietly, and invisibly" (בחשאי, בשקט ובאופן בלתי נראה).

אגדה בחייו. הצלם ביל קנינגהם | צילום: גטי אימג'ס

"מתלבשים בשביל ביל". צלם האופנה ביל קנינגהם | צילום: באדיבות ערוץ 8

תיק לגרפלד | Lagerfeld Confidential, ארה"ב, 2007

רביעי, 12.2, בשעה 23:00

לגרפלד נולד בהמבורג שבגרמניה. פרטים ביוגרפיים רבים אודותיו לוטים באינפורמציה לקויה שלגרפלד מקפיד לפזר לאורך השנים, כגון שנת הלידה שלו או מקום לידתו של אביו. לגרפלד היגר לפריז בשנת 1953, תחילה עבד ברישום בבתי אופנה, ובשנת 1955 החל לעבוד כשוליה אצל פייר בלמיין, לאחר שהגיע שני בתחרות לעיצוב מעיל מטעם איגוד הצמר העולמי (במקום הראשון זכה איב סן לורן). מאז הפך לאחד המעצבים החשובים והמהוללים בעולם.

הבמאי רודולף מרקוני, ידיד אישי של לגרפלד, קיבל אישור מיוחד להיכנס אל היכלי הקודש שלו. הוא מלווה את המעצב בביתו הפרטי, בסטודיו שלו ובתצוגות האופנה הענקיות שהוא מארגן ותוך כך משרטט דיוקן ייחודי של אחד המעצבים המשפיעים ביותר בדור האחרון. בסרט משתתפת גם ניקול קידמן אשר מדגמנת עבור לגרפלד בקמפיין העולמי ויוצר הסרט קיבל אישור בלעדי ללוות אותה לפני ומאחורי הקלעים.

חייו כתעלומה. קרל לגרפלד | צילום: גטי אימג'ס

גיליון ספטמבר | September Issue

חמישי, 13.2, בשעה 22:55

כפי שיודעת כל פאשניסטה מתחילה, בעולם האופנה – ספטמבר הוא ראש השנה. זהו החודש בו הכל מתחיל ומתחדש, טרנדים נקבעים, מגמות נעלמות וקהל הקוראים מקבל את כל המידע האופנתי לו הוא זקוק לחודשים הקרובים. מי שאוחזת בשרביט הניצוח ומכתיבה מה יהיה "הדבר הבא" היא לא אחרת מאשר עורכת ווג האייקונית אנה וינטור, שהעניקה ליוצרי הסרט גישה כמעט מוחלטת לקרביים של המקדש שלה.

הסרט עוקב אחר ווינטור והצוות שלה, כשהם עמלים על הגיליון הגדול ביותר (והכבד ביותר) של המגזין אי פעם. גיליון ספטמבר 2008 של מגזין האופנה "ווג" שקל כמעט 3 ק"ג והפך לאחד המגזינים הגדולים שאי פעם התפרסמו. הסרט ממחיש את השליטה הבלתי מעורערת של וינטור ב"ווג" ובעולם האופנה בכלל. הסרט חושף הפקות אופנה מרהיבות ש"ווג" ידועה בהן, ומביא עדות למתרחש מאחורי הקלעים.

הפקת אופנה בהשראת שנות העשרים, הפקת טקסטורות, הפקת קוטור עוצרת נשימה וכמובן ההפקה שמאחורי השער שבו מופיעה סיינה מילר אשר צולמה ברומא. וינטור היא זו שהחלה לפרסם סלבריטאיות על שער המגזין והיא זו שהבינה את הפוטנציאל והכוח המסחרי האדיר הגלומים בדבר.

אנה וינטור, מתוך "גיליון ספטמבר" | צילום: באדיבות ערוץ 8

גיליון ספטמבר 2008 המדובר של ווג ארה"ב

השאירו תגובה