ירדו נמוך: אישה שחורה מתפקדת ככיסא בצילומי אופנה

בתזמון מושלם עם יום "מרטין לות'ר קינג", אתר האופנה Buro 24/7 העלה תמונה שהצליחה לעצבן את הרשת כולה | עורכת אופנה ואשת החברה דאשה זוקובה צולמה יושבת על כיסא העשוי מבובה של אישה שחורה

מאת  | ‏ 21 ינואר 2014

הצילום השערורייתי באתר האופנה Buro 24/7


בטיימינג מושלם עם יום "מרטין לות'ר קינג" שנחוג אמש ברחבי העולם, אתר האופנה הרוסי Buro 24/7 הצליח להרגיז הרבה מאוד גולשים בגלל אייטם אחד מטריד במיוחד. דאשה זוקובה, עורכת מגזין האופנה גאראג' ואשתו של האוליגרך רומן אברמוביץ' התראיינה למגזין ובתמונה המצורפת לאייטם היא מצולמת יפה, נאה וזקופה, יושבת על כיסא שתחתיו בובה של אישה שחורה.

הבובה השחורה, שנראית מציאותית לחלוטין, לובשת תחתונים, כפפות ונועלת מגפיים ונרמסת כולה תחת זוקובה, היושבת בנינוחות על הבובה כאילו היא כיסא משרדי רגיל.

הגולשים מיהרו להביע את זעמם ברשתות החברתיות, בין התגובות בטוויטר: "מאוכזבת מאוד מהאתר Buro על פרסום השטות הזו, במיוחד ביום שכזה"; "התמנוה הזו דוחה להפליא, רמות מחליאות של גזענות ברוסיה".

מירוסלבה דומה, עורכת האתר, מיהרה להוריד את התמונה מחשבון האינסטגרם שלה ובאייטם עצמו דאגו לחתוך את הבובה מהפריים.

התמונה של דאשה זוקובה, בגרסה החתוכה

ראוי לציין כי בשנות השישים של המאה הקודמת האמן אלן ג'ונס עיצב כסאות ושולחנות עם בובות של נשים, ובסצנת הפתיחה של "התפוז המכני" השולחנות והכיסאות עשויים מנשים אמיתיות. אז "רהיטים" ואמנות שכזו היו להיט מודרני, חדשני ומעורר מחשבה בסיקסטיז הסוערות, אבל להשתמש באובייקט של אישה שחורה ככיסא בשנת 2014? לא ברור אם מדובר באקט של גזענות, חוסר רגישות או פשוט בורות מוחלטת.

אלן ג'ונס ואחד מרהיטיו בתצוגה, 1974 | צילום: גטי אימג'ס

במרכז הפרשה. דאשה זוקובה ובעלה רומן אברמוביץ' | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה