באתי, ראיתי, קניתי: החוט המקשר

דורין פרנקפורט חוגגת יום הולדת 30 למותג בפרויקט נוסטלגי במיוחד, קולקציה מרשרשת של קרן וולף וצמידים של שלומית אופיר שמחזירים אותנו לילדות | שירה פור מסכמת את השבוע

מאת  | ‏ 16 ינואר 2014

באתי >>
דורין פרנקפורט חוגגת 30 ומביטה לאחור

לפני שלושה עשורים בדיוק, בשנת 1984, הקימה דורין פרנקפורט את בית האופנה הנושא את שמה ("בהתחלה היה לנו הכל, חוץ מלקוחות" היא צוחקת). מאז עיצבה אינספור דגמים, שחררה עשרות קולקציות וביססה את מקומה כמלכה האם של התעשייה המקומית, כמו גם כפרסונה קולית לאללה. לרגל המאורע הביטה פרנקפורט לאחור, פשפשה נמרצות בארכיון ופצחה בפרויקט נוסטלגי במיוחד. התוצאה: קולקציית קפסולה שכולה מורכבת מדגמים שנשלפו מקולקציות עבר שנוצרו בין השנים 1984-2010.

דורין פרנקפורט, קולקציית party time | צילום: אסף עייני

במסיבת יום ההולדת שערכה בחנות הדגל שלה אתמול (רביעי), הדגישה פרנקפורט הנרגשת כי לא מדובר באוסף להיטי העבר, בדגמים שהיו הכי בולטים או שעשו הכי הרבה רעש, אלא דווקא בפריטים "הלוחשים" לדבריה, אלה ששרדו בארונות של לקוחותיה לאורך העשורים. בקיצור, קלאסיקות על זמניות שלא נתונות לתנודות הטרנדים. בין הפריטים שזכו לחיים חדשים: אוברול ג'ינס משנת 1984, שמלת קטיפה שחורה וטול לבן משנת 1995, חולצה מכופתרת עם כיווצים במותן משנת 1997, חצאית משי ויסקוזה וטול משנת 2001, ועוד ועוד.

פרנקפורט מספרת כי התרגשה לגלות שהדגמים הישנים נותרו רלוונטיים לחלוטין ואף התפעלה בקול רם מיכולותיה הטכניות ("גיליתי שאני תדמיתנית מעולה"). לבד מן האפשרות לרכוש כעת דגמים שירדו מזמן מהמדפים, הערך המוסף של המהדורות החדשות לדגמים הוא שימוש בטקסטיל משופר וייצור בטכניקות תפירה משוכללות יותר מבעבר. "אין מה להשוות את בד הדנים שקניתי בשנות השמונים בנחלת בנימין לזה שאני מביאה היום מיפן, או את מכונות התפירה הישנות לאלה של היום", היא אומרת, "אבל הגזרות הן אותן הגזרות והבגדים נראים בדיוק אותו הדבר".

הקולקציה מחולקת לארבע קבוצות, שתיים מהן, אוסף פריטי הדנים ואוסף בגדי הערב ("בגדים שאפשר להירדם בהם שיכורים", לדברי פרנקפורט), עושות דרכן בימים אלה לחנויות. השתיים הנוספות ישוחררו במהלך השנה.

טווח מחירים: קולקציית המסיבה 300-1,800 ש"ח, קולקציית דנים 250-610 ש"ח.
להשיג בחנויות המעצבת ברחבי הארץ.

דורין פרנקפורט | צילום: אסף עייני

עומדת במבחן הזמן. קולקציית Party Time של דורין פרנקפורט | צילום: אסף עייני

קלאסיקות על זמניות. דורין פרנקפורט | צילום: אסף עייני

ראיתי >>
קרן וולף עושה רעש

מעצבת התכשיטים קרן וולף, מתרפקת מקצועית על העבר, ידועה בעיקר בשל חיבתה לתכשיטים מלאי זוהר בסגנון וינטג'. העונה, לצד פריטים שנאמנים לגלאם המוכר של פעם, הצטרפו לקולקציה שלה פריטים טרנדיים ועכשוויים יותר שמוקדשים לפונפונים, פרנזים וגדילים – הלהיטים העונתיים שמתפקדים על תקן הניטים החדשים בקולקציות 2014. וולף מספרת שהקולקציה נולדה ממובייל מפוקפק למראה שרכשה במהלך טיול ביוון שהורכב מנטיפים, פרנזים ופונפונים. "בעלי עשה פרצוף מזועזע. ממש לא מתאים לי לקנות דבר כזה. כשהגענו הביתה ופרקתי את המזוודות צחקתי נורא. לא היה לי איפה לשים אותו".

בסופו של דבר המובייל המכוער מצא את דרכו למרפסת, שם הרוח הכתה בו עד שהפיק צלילים נעימים. אז גם הכתה בוולף ההשראה לקולקציה החדשה שלה, שמורכבת משלל תכשיטים מרשרשים עם אלמנטים נופלים שנתלים עליהם. בין היתר תמצאו כאן עגילים ושרשראות גדילים נכרכות עשויות חרוזים שחורים בעבודת יד, שרשראות קולר מוזהבות משובצות אבנים צבעוניות ומצטלצלות, שרשראות פרנזים מלאות נוכחות, טבעות עם גדילים משתלשלים שבסופם חרוזים צבעוניים, תיק קלאץ' מחופה אבני סברובסקי ומקושט בגדיל שחור, ועוד פריטים שעושים הרבה רעש.

טווח מחירים: 290-2,200 ש"ח.
קרן וולף. ה' באייר 18, תל אביב | שבזי 1, תל אביב.

קולקציה מרעישה. קרן וולף, מחיר: 1,800 ש"ח | צילום: קית גלסמן

קרן וולף, מחיר: 320 ש"ח | צילום: קית גלסמן

שרשראות עם נוכחות. קרן וולף, משמאל: 1,650 ש"ח, מימין: 890 ש"ח | צילום: קית גלסמן

קניתי >>
צמידי החוטים של שלומית אופיר

בין שלל פריטי קולקציית התכשיטים של שלומית אופיר, שהוקדשה העונה לאורות הצפון, מסתתרת סדרה קטנה של פריטים ששלחו את המדור הרחק אל ילדותו. כוכבי הסדרה, שהושפעה מילדותה של אופיר במקסיקו, הם צמידים המשלבים טכניקות ליפוף וקשירה של חוטי רקמה שכל ילדה שגדלה בשנות השמונים והתשעים ידעה להכין בעצמה (ואולי אפילו ניסתה למכור אותם במרכז המסחרי של השכונה). בגלגולם הבוגר משולבים חוטי הרקמה הארוגים והמלופפים באלמנטים ממתכת מצופה זהב או כסף.

טווח מחירים: 165-250 ש"ח
שלומית אופיר. להשיג בחנויות המעצבת ובחנות המקוונת.

שלומית אופיר. צמידים בשילוב חוטים רקומים, מימין בכיוון השעון: 165 ש"ח, 195 ש"ח, 250 ש"ח | צילום: יח"צ

השאירו תגובה