באתי, ראיתי, קניתי: ללבוש אמנות, לגעת בזהב

הצעיפים של תמר ברניצקי מקשרים בין טבע, זכרונות ואינסטגרם, קולקציית החורף של HOKO מפתחת שריון והלק של OPI עושה ידי זהב | שירה פור מסכמת את השבוע

מאת  | ‏ 2 ינואר 2014


באתי >>
תמר ברניצקי חיה את הנצח

מעצבת הטקסטיל תמר ברניצקי פועלת בשנים האחרונות בנישה ייחודית לה – עיצוב צעיפים ומטפחות בהדפסים מקוריים שנראים כאילו נתלשו מתוך יומן מסע מהורהר. הקולקציה החדשה שלה נקראת "זכרונות מהווה" והיא מורכבת מקולאז'ים שמערבבים מפות ובולים עתיקים, תחרות ונוצות ישנות וציורי ציפורים מספרי טבע מאובקים, שעליהם היא מציירת בצבעי מים ובחומרים אורגניים. על סדרה אחרת של צעיפים הונצחו דימויים שברניצקי צילמה בעצמה ועיבדה באינסטגרם, ששופך על הכל אור נוגה של פעם. הצעיפים עשויים בד שיפון, ומכל אחד מיוצרים עותקים ספורים וחתומים במתכונת Art to wear. מחר (שישי) בין 10:00 ל-14:00 תתקיים מכירה מיוחדת בסטודיו שלה, במהלכה הם יוצעו בהנחה שבין 20 ל-50 אחוז.

טווח מחירים (לאחר הנחה): 200-500 ש"ח.
תמר ברניצקי. רחוב לבונטין 2, תל אביב. 054-4530510

"זכרונות מהווה", תמר ברניצקי | צילום: גלעד בר שלו

תמר ברניצקי | צילום: גלעד בר שלו

ראיתי >>
התחום האפור של HOKO

מה אנחנו צריכים בחורף? כלומר, חוץ משוקו?
התשובה הנכונה היא הגנה, ופריט של הוקו.
בתור ירושלמית לשעבר, המעצבת חגית חזן מתחברת בעיקר לעונה הקרה. החורף היא הציבה את מדי האבירים כמושא ההשראה העיקרי שלה. המבנה הצורני שלהם, הממפה את הגוף ועוקב אחר המפרקים שלו, השתלב צורנית עם השפה של המותג שלה, הוקו, שמתאפיינת בקווים גיאומטריים נקיים ומנסה לפרוץ את גבולות הגזרה המוכרים. אלמנט ההתעטפות ויצירת חיץ מגן – מהקור, ולא מפגיונות – השלים את התמונה.

המדים המיליטנטיים תורגמו לשלל פריטים מינימליסטיים, ביניהם חולצת אריג עם ברדלס המדמה את הכובע שנחבש תחת קסדת האבירים, חולצה המשלבת בד טריקו שנחתך באלכסון ושולב עם בד משי שקפקף באופן המדמה שריון שמונח על החזה. חצאית ישרה בעלת מותן גבוהה עם אמרה משולשת מאזכרת חיתוך חרב ומכנסיים מבריקים עם שרוך טרנינג מסתיימים בכיווץ שמדמה מגני קרסול.

כל מה שצריך לחורף. HOKO | צילום: רוני כנעני

עוד פריט בולט בקולקציה הוא ז'קט דריל מרשים שנרכס באמצעות קרסים ונפרם בקצוות. הגזרה המחוייטת שלו והכתפיים המרופדות מתכתבים עם מדי גנרלים, והוא נע באופן מחוכם בין נשיות לחספוס. בניגוד למעצבים רבים שמעדיפים שלא לשלוח ידיים למעילים, בעיקר בשל העדר חורף ממשי וממושך, חזן ייצרה סדרה של מעילי פוך מחממים מניילון עם עם תיפורי קווילט או תיפורים מאורכים ורוכסן גלוי שמטפס לאורך הצווארון. צבעוניות הקולקציה, כרגיל אצל חזן, קודרת ועגמומית ונעה בין לבן שבור לשחור, ופוסעת בבטחה בתחום האפור שבין האבן לבטון.

טווח מחירים: 380-1,200 ש"ח.
HOKO. רחוב סגולה 6 (מתחם נגה) יפו. 073-7262896

פורצת את גבולות הגזרה המוכרים. HOKO | צילום: רוני כנעני

צילום: רוני כנעני

קניתי >>
מגע הזהב של
OPI
השבוע המדור שם את ידו הענוגה על בקבוק לק נחשק מתוך המהדורה המיוחדת שהוציאה לפני שנה וקצת חברת OPI, שיושבת לה אי שם בצפון הוליווד, לציון 50 שנה לג'יימס בונד ולקראת עלייתו לאקרנים של הסרט ה-23 בסדרה. הלק הוא למעשה גולת הכותרת של סדרה המונה תריסר בקבוקים בצבעים שונים שמזמינים אותנו להתחבר לסוכנת הלא כך כך החשאית שבנו. המדור נהג כמדיאס והתחבר במיוחד ללק שקוף עם שבבי זהב 18 קראט שנתון באריזת מתנה יפה ומפתה. המהדרין ינערו ולא יערבבו, ואז ימרחו מעל לק שחור.

המחיר: 220 ש"ח.

בשירות הוד מלכותה. לק שבבי זהב של OPI

השאירו תגובה