ביי לואי: המזוודה הענקית של לואי ויטון פונתה מהכיכר האדומה

מזוודת ענק של לוואי ויטון שהוצגה בלב הכיכר האדומה המפורסמת שבמוסקבה, פונתה מהכיכר, לאחר שהצליחה להרתיח פוליטיקאים ותושבים מקומיים שראו בה כעלבון | יש אנשים שלא כדאי להתעסק איתם

מאת  | ‏ 28 נובמבר 2013
לואי ויטון בכיכר האדומה. טוב טעם, או לא לעניין? (צילום: AP)

לואי ויטון בכיכר האדומה. טוב טעם, או לא לעניין? (צילום: AP)

דמיינו מה היה קורה אם היו מציבים את סמל הקפיטליזם המערבי, בלב מעוז הקומוניזם הרוסי? בעצם, כבר לא צריך לדמיין: מזוודת ענק של לוואי ויטון שהוצגה בלב הכיכר האדומה המפורסמת שבמוסקבה, פונתה מהכיכר, לאחר שהצליחה להרתיח פוליטיקאים ותושבים מקומיים שראו בה כעלבון להיסטוריה המדינית.

המזוודה, שהוצבה מטרים ספורים לצד קברו של מנהיג מהפכת אוקטובר, ולדימיר לנין, ומתנשאת לגובה תשעה מטרים ורוחבה 30 מטר, היא למעשה מבנה בן שתי קומות שהוקם לצורך תצוגת מזוודות יוקרתיות של מעצב האופנה הצרפתי. ביום רביעי האחרון, הבינו בחברה, שהצבת פסים בצבעיה של דגל רוסיה על מזוודת הענק, לא יספיקו כדי לרצות את המקומיים, והכריזו כי יארזו את המזוודה ויפנו את הכיכר.

זוהי לא הפעם הראשונה שלואי ויטון מתסבכים עם הפוליטיקה הרוסית כחלק מהקמפיינים השיווקים של החברה. ב-2007, פרסומת של המותג במגזין אופנה הציגה את המנהיג הסובייטי לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב, כשהוא נוסע במכוניתו לצד חומת ברלין עם תיק לואי ויטון ממולא במגזינים רוסים ליברליים.

למרות הפרובוקציה הברורה, זוהי לא הפעם הראשונה שאירועים מהסוג הזה מתקיימים בכיכר העיר. ברוסיה קיים חוק האוסר על כל דבר ש"פוגע במראה ההיסטורי" של הכיכר אדומה, אך מתחם הכיכר כבר אירח בעבר קונצרטים, מופעים שונים, מתחם החלקה על הקרח שהוקם בעבר במקום ואפילו ביתן מתכתי ענק של ענקית האופנה דיור, שהוקם בלב הכיכר לצורך תערוכת אופנה.

המזוודה הענקית שגרמה לכל הבלאגן (צילום: AP)

המזוודה הענקית שגרמה לכל הבלאגן (צילום: AP)
רעש תקשורתי לפני הכריסמס (צילום: AP)

רעש תקשורתי לפני הכריסמס (צילום: AP)

השאירו תגובה

 

  • הכיכר האדומה ברוסיה של היום, באמת?
    אולי ביקשו להוריד את זה כי זה פשוט מבנה ענק ומכוער שלא קשור לכלום?..
    האנשים לא ראו בזה עלבון להיסטוריה המדינית אלא עלבון לאינטיליגנציה שלהם.

    מאת: בלהבלה |‏ 29 בנובמבר 2013 | 11:34