באתי, ראיתי, קניתי: מפעל חיים שקם לתחיה

בית האופנה משכית חזר לחיים ומצא את מקומו בבית מסעדת "קרן" לשעבר, רימה רומנו שומרת על סולידיות בשחור, מיזו משלבת אופנה וריקוד וגם - תיק חצוף שקורץ למוסקינו | הסיכום השבועי של FF

מאת  | ‏ 28 נובמבר 2013

באתי>>
בית משכית נפתח לקהל הרחב
במבנה עץ מרשים בן 180 שנה בשכונת המושבה האמריקאית, על גבול יפו-תל אביב, בחלל שאיכלס בעבר את מלון ירושלים ואת מסעדת קרן המוערכת של חיים כהן (שלא מעטים מייחלים לשובה מן המתים), התעורר לאחרונה לחיים בית האופנה משכית. סוג של נס במושגים מקומיים.

הקומה הראשונה נפתחה לקהל לפני כחודש. את פני הבאים מקבלת סדרת בובות לבושות פריטים איקוניים של המותג, שלל רישומי סקיצות נושנים שיגרמו לחובבי הנוסטלגיה להחסיר פעימה, ופורטרט גדול של רות דיין בת ה-96, המייסדת והרוח החיה. בהמשך, תלויה על קולבים הקולקציה החדשה שמונה 40 דגמים במהדורה מוגבלת. על כולם תווית עם הלוגו החדש, חתומה בכתב ידה של דיין. בקומה השנייה – הסטודיו השוקק, מוקף תמונות השראה של נופים מדבריים ומסורות עמלניות מתרבויות הסביבה, החל מרקמת בית לחם ועד צורפות תימנית.

על הפלא הגדול הזה אחראית המעצבת הצעירה והמוכשרת שרון טל. עם חופן בריא של אמביציה ורקורד מרשים של עבודה בבתי האופנה לנוון ואלכסנדר מקווין, באחרון הייתה אחראית על תחום עבודות היד, היא הצליחה לחזר אחר דיין ולשכנע אותה להנשים את מפעל חייה.

סוג של נס. משכית (צילום: דודי חסון)

סוג של נס. משכית (צילום: דודי חסון)

לעיצוב הקולקציה קדם תחקיר מקיף בן שנתיים, במהלכו פגשו השתיים דמויות שתרמו לפעילותה של משכית לאורך השנים. בתומו, אחרי שלמדה לדבר במשכית שוטפת, פנתה טל להביע את הרעיונות שלה דרך השפה החדשה שרכשה.

הקולקציה הראשונה בעיצובה נקראת "הומאז'", וכשמה כן היא – מחווה אישית למצבת העיצובים של המותג לאורך השנים, תוך שטל מושכת את משכית לרוח התקופה. שלושה פריטים קלאסיים של משכית, שהופיעו לאורך השנים בכל הקולקציות, שוחזרו באופן מושלם: מעיל מדבר, מעיל ביצה (מעין שכמיה) ושמלת טוגה.

שאר הפריטים, ביניהם גלביות עם כיסים מיוחדים, שמלות משי, פשתן וטקסטיל דמשקאי, הם מופת של עבודת יד עמלנית שכוללת רקמות פלשתינאיות ואיסלמיות ורקמות מורכבות מחרוזים בעבודת יד.

"אנשים מגיעים לפה וממש מתרגשים", מספרת טל. "מביאים איתם פריטים של משכית שהם שמרו שנים, מסתובבים כאן ומתפעלים, לא מעיזים לגעת בפריטים כי זה נראה להם כמו מוזיאון. אני אומרת להם שהכל לביש, אפשר למדוד ואפילו לכבס. בניקוי יבש, כמובן".

טווח מחירים: 600-30,000 ש"ח.

השואורום פתוח לקהל בימי ג׳ 10:00-18:00. בית קרן (בית מסעדת קרן לשעבר) אוארבך 4, תל אביב. לתיאום ביקור בשאר ימות השבוע: marketing@maskit.com או 072-250-0338.

הדוגמנית נועם פורסט מדגמנת לבית האופנה משכית (צילום: דודי חסון)

הדוגמנית נועם פורסט מדגמנת לבית האופנה משכית (צילום: דודי חסון)

בית משכית (צילום: יח"צ)

בית משכית. ד"ש מפעם (צילום: יח"צ)

ראיתי >>
אופנה בתנועה: שתי פנים לבלוז בקמפיינים של מיזו ורימהרומנו

Rimmaromano, המותג החדש של אשת החברה רימה רומנו ומעצב האופנה נתיב יוחאי מאור מיועד, לדבריהם, "לאישה המנומסת והמוקפדת שבטוחה בנשיות שלה". בתפריט: שיק מלנכולי ומינימליסטי רדוף צל מתוחכם של מעצבים כמו יוז'י ימאמוטו וריק אוונס. הגזרות מתעלמות מקו המותן, חלקן א-סימטריות, וסקאלת הצבעים שחורה משחור עם הבלחות של לבן וירוק זית. המכירה מתקיימת היום (חמישי) עד 20:00 ומחר בין השעות 9:00-14:00 במתחם קסטיאל as is (משה מאור 2, ת"א). מומלץ לצפות קודם בקליפים היפים והעצובים שצילם אלון שפרנסקי, שכוללים עם פסקול עגמומי ומהורהר של סופי האנגר, כדי להיכנס לאווירה האפלולית.

רימה רומנו. שחור ועוד שחור (צילום: אלון שפרנסקי)

רימה רומנו. שחור ועוד שחור (צילום: אלון שפרנסקי)

ענבל בן זקן, שעומדת מאחורי המותג מיזו, התגלגלה ברבות השנים לעיצוב אופנה בעקבות פועלה כרקדנית, ככוריאוגרפית וכמעצבת תלבושות להפקות מחול. בקמפיין הווידאו החדש שמלווה את קולקציית החורף החדשה שלה היא מדלגת באלנגטיות בין העולמות. הקולקציה בוחנת את תנועתן במרחב של צורות גיאומטריות מושלמות כמו עיגול, משולש וריבוע. בווידאו, בבימויה של יעל אלרוד, רוקדות שני בן חיים, אלה רוטשילד ובן זקן עצמה, לצלילי "To bring you my love" של פי.ג'יי הארווי (שאוחזת בדמיון פיזי מסויים לבן זקן), ומזמינות את הקהל לקבל את הדיכי החורפי בכיף. אהבנו.

מיזו. אופנה בתנועה (צילום: יח"צ)

מיזו. אופנה בתנועה (צילום: יח"צ)

קניתי >>
לרכוש פריטי מותגים ולסלוד מהם בו זמנית?

קולקציית החורף של "טוונטי פור סבן" כוללת השנה לא מעט הפתעות מעניינות ויחסית נועזות אופנתית. בין היתר, קרץ לנו תיק הקלאץ' החצוף הזה מחומר דמוי עור, שמתכתב עם התיקים והחגורות היוקרתיים של בית האופנה האיטלקי מוסקינו שנוהג למרוח בפריחיות הפגנתית את שמו על גבי אביזרי העור שלו. המסר קליט ואפקטיבי – וואטאבר. המחיר: 80 שקלים.

טוונטי פור סבן. קריצה למוסקינו (צילום: אלעז חיזקי)

טוונטי פור סבן. קריצה למוסקינו (צילום: אלעז חיזקי)

 

 

 

השאירו תגובה