מהפכה בעולם האופנה? לראשונה אפשר לקנות ישר ממסלול התצוגה

כבר לא צריך לחכות עד העונה הבאה | מיזם חדש מציע קנייה בזמן אמת לייב ממסלול התצוגה, במהלך שבוע האופנה האוסטרלי. בקרוב בכל בירות האופנה ברחבי העולם? מסתמן שכן

מאת  | ‏ 25 נובמבר 2013

מהפכה בעולם האופנה? שבוע האופנה באוסטרליה, אוגוסט 2013 | צילום: גטי אימג'ס

לשבועות האופנה ברחבי העולם עדיין יש הילה של זוהר בלתי מושג, על כך אין עוררין, אבל אי ספק שבשנים האחרונות – עם כניסת השידורים החיים באינטרנט ובשאר המדיות האירועים הללו הפכו להרבה יותר נגישים. עם או בלי קשר לזאת, נראה כאילו הפריטים המוצגים על המסלול מגיעים לחנויות, כהעתקים, מעט אחרי שהמקור יוצא לאור. ברגע שאנו רואים על המסלול של הפאשן וויק בניו יורק (דרך השידור האינטרנטי, כמובן) שמלת רשת מדהימה של סלין, לא יעבור זמן רב עד שנמצא פריטים דומים להפליא ברשתות הקרובות למקום מגורינו.

שבוע האופנה בסידני, אוסטרליה, שיתקיים בחודש אפריל הקרוב ינסה להילחם בתופעה הזו בעזרת נפלאות האינטרנט. מדובר באירוע בן יומיים, המיועד לצרכנים, שיתקיים כחלק מהפאשן וויק ויקרא בפשטות "פאשן וויקאנד". תצוגות האופנה שיוצגו ישודרו לייב באינטרנט והצופים יוכלו לקנות בזמן אמת בפריטים בהם הם צופים באותו רגע. כלומר, את פריטים של סתיו-חורף 2014/2015 אפשר לקנות נוכל לקנות כבר באביב הקרוב.

שבוע האופנה בסידני | צילום: גטי אימג'ס

Ginger & Smart בשבוע האופנה בסידני | צילום: גטי אימג'ס

האם שאר בירות האופנה בעולם יצטרפו לטרנד החדש? בשבוע האופנה בלונדון, למשל, קיימת אופציה לקניות בחנות פופ אפ מיוחדת, אך מציגה פריטים מהעונה הנוכחית ולא מהקולקציה המוצגת בשבוע האופנה עצמו. כמו כן, היו מעצבים אשר נתנו גישה לקניית פריטים הישר מהתצוגה, כמו למשל המותג האוסטרלי Ginger & Smart בשבוע האופנה של סידני בשנה שעברה, ובברברי כבר שלוש שנים פועלים במתכונת זו – מיד לאחר כל תצוגת אופנה ניתן לקנות אונליין את הפריטים המוצגים. החידוש כאן הוא קנה המידה הגדול כל כך, מסה של מעצבים שניתן לקנות את הפריטים שלהם אונליין במהלך שבוע האופנה.

אל טורנר, מנהלת המותג של חברת IMG המפיקה את שבוע האופנה בסידני כמו גם בניו יורק וברלין, מגלה לאתר "פאשניסטה" כי הם אכן מתכוננים לקראת מהפכה בעולם צרכנות האופנה. "בנינו את פלטפורמת הקנייה כך שתתאים למטבעות ושפות של ארצות שונות. נלמד מהנעשה בשבוע האופנה הקרוב וניישם את החידוש באירועים ברחבי העולם". נשמע מבטיח.

ברברי במרחק נגיעה? שבוע האופנה בלונדון | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה