באתי, ראיתי, תהיתי, קניתי: הקרדיגן על הכתפיים והגרביונים מתוחים היטב

הסתיו הבטיח שיגיע, והפעם נראה לנו שזה רציני | נעמה בצלאל מביאה לנו את הקור של גרמניה, המותג "זוהרה" מחמם את הרגליים ועלמה ובנקר מציעים סווטשירט מושלם ספוג נוסטלגיה

מאת  | ‏ 14 נובמבר 2013

באתי >>
ארמון הגרביונים של Zohara
מותג הגרביונים זוהרה, שמאז היווסדו מקשה על המדור לקטר על היצע הגרביונים הדל בישראל, סגר את שערי החנות שפעלה בשכונת פלורנטין בתל אביב בשלוש השנים האחרונות ונדד בתחילת החודש שעבר לקצה השני של העיר, לצפון רחוב דיזנגוף.

המעבר, מסבירה דנה רפפורט, המייסדת והבעלים, התרחש משיקולי צפיפות ומקום ולא מטעמי לוקיישן. "החנות בפלורנטין נהייתה קטנה מדי בשבילי. המחשבה הראשונית הייתה לעבור ליפו, אבל ברגע האחרון זה לא הסתדר. אין לי עניין מיוחד לפנות ספציפית לקהל הצפוני, אני רוצה להגיע לכולם" היא מבהירה. המותג, אגב, משגשג לא רק בתל אביב אלא ברחבי העולם והגרביונים נמכרים בחנויות אופנה מובילות באירופה, אוסטרליה, אינדונזיה ויפן.

הגרביונים של Zohara | צילום: גיא כושי ויריב פיין

החנות החדשה היא למעשה היכל עצום שכולל מבחר מסחרר של מאות גרביונים, טייצים, גרביים ומעט נעליים. כמו חנות ממתקים, רק לרגליים. ההיצע כולל את הקולקציה הנוכחית של זוהרה, שמורכבת מגרביונים אטומים (120 דנייר) ושקופים עם שלל הדפסים מקוריים והומוריסטיים שנוצרים עבור המותג על ידי אמנים שונים – החל מקווים גרפיים ואיורים טיפוגרפיים, דרך לבבות, כוכבים ופפיונים, ועד עלי שלכת, נוצות וחברבורות. נוסף להם, ישנו מבחר גדול של גרביונים בייבוא אישי מבית המותג האיטלקי Emilio Cavallini שמתאפיין בחיתוכים גיאומטריים, תחרות ושיבוצי אבנים. בקיצור, מי שבעניין, לא תדע את נפשה מאושר.

טווח מחירים: גרביונים חלקים או מצויירים 69-99 ש"ח, גרביונים מיובאים 69-128 ש"ח.
Zohara. דיזנגוף 255, ת"א. 03-5189302. או בחנות המקוונת.

המותג משגשג ברחבי העולם. Zohara | צילום: גיא כושי ויריב פיין

הדפסים מקוריים. Zohara | צילום: גיא כושי ויריב פיין

ראיתי >>
נעמה בצלאל כבר לא מתגעגעת

קולקציית החורף החדשה של נעמה בצלאל, כוהנת הנוסטלגיה המקומית, נקראת "היער השחור", לא בהשראת העוגה שזכתה לפופולאריות אי שם בשנות השמונים החשוכות, אלא בעקבות ביקור קסום של המעצבת בדרום-מערב גרמניה. העונה מיתנה בצלאל את מינוני הסוכר בפריטים, שאמנם כוללים הדפסי דובדבנים, פפיונים, פרחי גובלן וברבורים, אבל מצליחים לפרוץ את מעגל מכורות הרטרו, שהוא קהל היעד המתבקש שלה. ובמילים אחרות: גם למי שלא מבקרת בשווקי פשפשים לעתים קרובות יהיה קל לשלב את הבגדים במלתחה. בולטים במיוחד בקולקציה – שני מעילים מקסימים, האחד שחור עם פפיונים יפים בגב ובכיסים והשני אפור ומודרני יותר, עם כפתורים שטוחים יפים. גם אוסף הקרדיגנים זכה העונה לטיפול מעמיק והוא מגוון ומרשים מתמיד בשילוב מוטיבים רומנטיים של לבבות ופרחים.

טווח מחירים: קרדיגנים 399-449 ש"ח, מעילים החל מ-800 ש"ח.
להשיג בחנויות המעצבת ברחבי הארץ.

קפיצה קטנה לגרמניה. נעמה בצלאל, חורף 2014 | צילום: גורן ליובוניציץ

לא מתקתק מדי, פורץ את מעגל הרטרו. נעמה בצלאל, חורף 2014 | צילום: גורן ליובוניציץ

תהיתי >>
הקטלוג המוזר של קאלה

רשת קאלה, שמציינת השנה 12 שנות פעילות, השיקה בשבוע שעבר את קולקציית החורף החדשה שלה בליווי קטלוג משונה שצילם דודי חסון. בצילומים, שסובלים מסטיילינג יצירתי מדי לקולקציה חביבה בסך הכל, הושחתו פניה של הפרזנטורית הנאה, השחקנית עמית פרקש, על ידי אבנים מנצנצות וכוכבים שמשווים ללחייה הענוגות אפקט של אקזמה חמורה. מראה קשה במיוחד הוא הלב הענק שצוייר על פרצופה בעיפרון שחור, שמעלה בדמיון את ההומלס החולני שמסתובב באלנבי כבר כמה שנים עם עשרות קעקועים על הפנים. דיסטרבינג.

לא חבל על הפנים? קאלה, קמפיין חורף 2014 | צילום: דודי חסון

עודף יצירתיות. קאלה | צילום: דודי חסון

קניתי >>
סווטשירט מושלם של
Love Nail Tree
בין שלל הגדילים, הפרנזים, והגלביות היפות בקולקציה הטרייה של עלמה ובנקר, נחו עיני המדור על סווטשירט של המותג הקליפורני "Love Nail Tree" ומיד ידע הוא: זוהי אהבה, מסמר, עץ. הסווטשירט, עם טקסט יפה בחזית על מה שבין האדם למכונה וגזרה א-סימטרית בכוונה, ספוג נוסטלגיה ומזכיר את חליפות הטרנינג של הילדות, ועם זאת הוא בוגר מספיק כדי להשתלב במלתחה אורבנית בשלה. ההמלצה שלנו: עם ג'ינס וחולצה מכופתרת מתחת, או עם טרנינג אבטלה ומרתון "שובר שורות".
מחיר: 290 ש"ח.
להשיג בעלמה, מתחם התחנה, תל אביב, וב-BANKER, דיזנגוף 210, תל אביב.

סווטשירט של Love Nail Tree. הולך טוב עם אבטלה | צילום: אבי ולדמן

השאירו תגובה