באתי, ראיתי, קניתי: קולקציה מלאת מעוף ושופינג נטול רגשות אשם

עפנו למקומות רחוקים וקרים עם קולקציית החורף של גרטרוד, עשינו שופינג והרווחנו מצווה דרך פרויקט Roots וסגרנו לעצמנו לו"ז עמוס ביותר באירועי האופנה של מוזיאון העיצוב בחולון | כל מה שעשה לנו את השבוע

מאת  | ‏ 10 אוקטובר 2013

באתי >>
אירועי שבוע האופנה בחולון

שבוע האופנה בחולון, שהוא למעשה חמישה ימים דחוסים במיוחד (14.10-19.10), יפתח ביום שני הקרוב באירוע גאלה עמוס ליפגלוס שבו הקאווה תישפך כיין, החיוכים יחשפו שיניים והתותחים הכבדים יישלפו מהארון. בין טקס פרסי האופנה להענקת פרס מפעל חיים לדורין פרנקפורט, יתקיימו גם כמה אירועים שיהיו פתוחים לקהל הרחב ולא רק לאנשי התעשייה, חלקם אפילו חינמיים, בסימן "החומרים מהם עשויה האופנה".

בין היתר: תחרות מיחזור בחסות H&M , רביעי 16.10 ב-9:30, אודיטוריום מוזיאון העיצוב (הכניסה חופשית). תערוכת כובעים של המעצב הבינלאומי סטיבן ג'ונס (הכניסה חינם למגיעים לכנסים) ושלל סדנאות אמן והרצאות בתשלום שיקיפו שיטות עבודה מסורתיות כמו עיצוב בעור או סריגת אצבעות, וגישות חדשניות כמו ביו-דיזיין, אופנה אלקטרונית ושילוב טכנולוגיות מתקדמות בטקסטיל. פרטים מלאים באתר שבוע האופנה.

תערוכת הכובעים של סטיבן ג'ונס בשבוע האופנה בחולון | צילום: יח"צ

מיצג של קיוט סירקיט בשבוע האופנה בחולון | צילום: יח"צ

קיוט סירקיט | צילום: יח"צ

ראיתי >>
קולקציית החורף של גרטרוד

מקור ההשראה העיקרי שבחרה שירה שיר, מעצבת הבית של גרטרוד, לקולקציית החורף החדשה של המותג הוא הפער שבין תחושת הריחוף של הציפור לבין הצורך שלה בהגנה בעולם המודרני, והמחשבה על בגד חורפי כקן עירוני מכרבל. כך, לשיר היה חשוב לבטא את הפער הזה בעיצובים ולייצר בדגמי הקולקציה טרנפורמציה עכשווית לחומרי גלם טבעיים. לדוגמה, למעיל צמר ארוך בדוגמת פישבון עם רוכסן אלכסוני בהשראת ז'קט בייקרים, היא תפרה שרוולים מבד פשתן שעבר למיניציה שהפכה אותו לחסין לגשם.

מלאת מעוף. קולקציית החורף של גרטרוד | צילום: רוני כנעני

כנף הציפור, הנפרשת ומתקפלת תדיר, מתורגמת בקולקציה לשלל דגמים עתירי קפלים, ביניהם שמלות מחמיאות בעלות כיווצים היוצרים נפח מרשים באיזור החצאית, שמלת אוברסייז מתוקה בצבע שמנת שנראית כאילו התעופפה לכאן מבית האופנה ולנטינו, חצאיות מידי מודפסות וחצאיות פליסה ארוכות מאוד ששיר מייעדת למעילי עור קטנים ומפנטזת שתניחו להן להתלכלך על הרצפה ולהיצבע בטינופת. מרשימה במיוחד שמלה עשויה משי פראי שבחזיתה קלוע הבד כצמה ובשולי חצאיתה צמר גס ארוג על ידי חוטי רקמה.

טווח מחירים: שמלות 700-980 ש"ח, חצאיות 395-800 ש"ח, מכנסיים 730-850, חולצות 300-580, ז'קטים ומעילים 1,150-1,300 ש"ח. להשיג בחנויות גרטרוד.

קולקציית החורף של גרטרוד | צילום: רוני כנעני

 

חומרי גלם טבעיים. קולקציית החורף של גרטרוד | צילום: רוני כנעני

צילום: רוני כנעני

קניתי >>
שופינג בלי רגשות אשם ב- RootsFashion

רוטס הוא מיזם אינטרנטי אופנתי שמצליח לגרום לתרומה לנזקקים להיראות שיקית מתמיד, ועל הדרך הופך את השופינג למלאכת קודש, שזה לא פחות מרשים. באתר המעוצב לעילא מוצגים למכירה מקוונת שלל פריטי וינטג' מסוגננים שנאספו מקשישים, כאשר כל ההכנסות ממכירתם יועברו אליהם דרך עמותת שורשים.

כפרזנטורים גוייסו (בהתנדבות כמובן) שלל אושיות מוזיקליות היפסטריות למשעי כמו אפרת גוש, אסתר ראדה, לי טריפון (איטליז), אלישע בנאי ואיתמר פינצ'י (להקת מונטיפיורי), שגורמים לכל העסק להיראות לא רע בכלל.

מצאנו שם חולצת פסים שווה של גוטקס, שמלת מלחים מתוקה וחגורת עור מגניבה – כולן בתעריפים של פעם, שעושים לכל המעורבים בדבר טוב על הנשמה. מומלץ בחום לחובבי וינטג' ובכלל.

 

גם וינטג', גם תרומה בסטייל. שמלה - 99 ש"ח, חולצה - 129 ש"ח, חגורה - 139 ש"ח. RootsFashion

אפרת גוש ל-RootsFashion. חצאית - 129 ש"ח, חולצה - 69 ש"ח.

השאירו תגובה