באתי, ראיתי, קניתי: נעליים לרקוד איתן והשמלה הכי קולית בעיר

חווינו פלאשבק לחוג בלט קלאסי עם נעליים של פריטי בלרינס, חזרנו לימי הרוקנרול של דוויד בואי בזאדיג אנד וולטייר ומצאנו את השילוב המושלם בין קולי לאינפנטילי בשמלה של צ'יפ מאנדיי | כל מה שעשה לנו את השבוע

מאת  | ‏ 12 ספטמבר 2013


באתי >>
פריטי בלרינס בכיכר המדינה

חנות חדשה נפתחה לאחרונה בכיכר המדינה למותג נעלי הבלרינה הפופולארי מספרד, שדרך לראשונה בישראל לפני כשנתיים וחצי. מדובר בחנות השלישית במספר לפריטי בלרינס, אחות לחנויות בקניון רמת אביב ובקניון ממילא בירושלים. היא עוצבה בהתאם לקונספט החנויות העולמי של המותג – חלל קטן ואינטימי בגודל של קופסת נעליים, שטיחים ורודים מקיר לקיר, ריהוט מוזהב וחווית קנייה טקסית באופייה.

נעלי המותג מיוצרות בעבודת יד באי הספרדי הנידח מנורקה, כאשר כל נעל עוברת דרך שישה בעלי מלאכה שונים. מדי עונה זוכות נעלי הסירה המזוהות עמו לשלל אינטרפטציות עיצוביות. לארץ מגיעים כל 150 דגמי הקולקציה לאורך העונה, כאשר היבואנית, נועה תורן אלדר, מקפידה להזמין רק שני זוגות מכל מידה.

הקולקציה החדשה כוללת שלל דגמים קלאסיים יפיפיים (גרם למדור לרקוד: החרטום הקטום) שזוכים לחיזוק בדמות נעלי סירה עם עקב נמוך ושמנמן, סליפרס שעירות בדוגמאות חייתיות, ונעלי בובה מקסימות עם רצועה מנצנצת ועקב קטנטן.
המחירים גורמים לרקוע באי נחת: 798-1,305 ש"ח. כנראה שזה מחיר השלמות.
פריטי בלרינס. ה' באייר 28, תל אביב.

על קצות האצבעות. פריטי בלרינס בכיכר המדינה | צילום: ינאי דיטש

פריטי בלרינס | צילום: ינאי דיטש

סירה עם עקב, מנצנצות, בעלות חרטום קטום או סליפרס חייתיות. פריטי בלרינס | צילום: ניר יפה

פריטי בלרינס, חורף 13-14

ראיתי >>
התיקים והנעליים של דניאלה להבי

כמדי עונה, מנסים דניאלה להבי וצוות המעצבים שלצדה לכתוב את הסיפור האישי של המותג בתוך עלילת הטרנדים העונתית. הפעם, אחרי שצפתה בסרט שבו התוודה סטיב ג'ובס על האובססיה שלו לפינות מעוגלות, היא נקטה בתפנית אופנתית ונטלה כהשראה את גני הזן היפניים. אלה באים לידי ביטוי בקווים ועורות רכים, ובחיתוכים גיאומטריים של הנעליים והתיקים שיוצרים משטחים צבעוניים.

פלטת הגוונים נעה בין אפור עכבר ושמנת, שחור וקאמל, טורקיז ואדום חם, עם נגיעות מטאליות ושילוב הטבעות טקסטורות נחש, חברבורות ולטאות על גבי העורות. בנוסף, אלמנטים מעולם הספורט זלגו לנעליים האלגנטיות, וכך לחלק מהנעליים סוליות גומי גמישות או גרביים מובנות מצמר או מקווילט. בולטת במיוחד סדרת נעלי סליפרס (לואפרס) בגווני חום בשילוב פסים בשחור-לבן, וקבוצה של ארבעה תיקים גראנג'יים מעורות שעברו עיבוד שהעניק להם ברק מחוספס.
טווח מחירים: תיקים 490-2,190 ש"ח, נעליים 690-1,890 ש"ח.
להשיג בחנויות הרשת וגם באתר.

דניאלה להבי. תיק: 1,490 ש"ח, מגפיים: 1,890 ש"ח | צילום: אסף עייני

דניאלה להבי. תיק: 1,690 ש"ח | צילום: אסף עייני

דניאלה להבי, מחיר: 1,090 ש"ח | צילום: יח"צ

קולקציית החורף של זאדיג אנד וולטר
הקולקציה החדשה של המותג הצרפתי הכה קולי מצדיעה לזיקית המוזיקלית המרהיבה דיוויד בואי. להבדיל מרשת מנגו, שפשוט מרחה העונה את דמותו על גבי טי שירטים וקראה לזה מחווה, בזאדיג עושים את זה בסטייל. תחת הכינוי "בארוקנרול" מככבים אלמנטים שמזוהים עם תקופות שונות בקריירה הענפה והמסוגננת של בואי – סמל הברק המפורסם שהיה מרוח על פניו באלבום "אלאדין סיין" מתנוסס בחזית טופים שונים, חוטי לורקס אדומים מנצנצים בסריגים שחורים וטלאים בצורת כוכבים מעטרים את המרפקים ואת דש החולצות. אלה מעורבבים עם חליפות מחוייטות עשויות ברוקד מוזהב או קטיפה סגולה מקושטת בפסי רקמה בנחושת ותכלת, כמו עיטורים צבאיים של חיל הגלאם.

דמותו של בואי, שקריין ב-1978 את היצירה "פטר והזאב", ואף צולם לפני כעשור למגזין GQ כשהוא מתלוצץ עם זאבים, תרמה לקולקציה גם את מוטיב הזאב שחוזר בשלל אופנים ומגוון העונה את הגולגלות המזוהות עם המותג. האווירה החייתית נמשכת באופן מילולי יותר גם בדמות ווסטים מפרווה, או חולצות עור שחורות בגזרת אוברסייז בשילוב מכנסונים או מכנסיים צמודים תואמים עם רוכסן בקרסול. את אלה משלימים פריטי ברוקד באדום וכחול, שהם טייק מעניין ומתוחכם על הטרנד המנומר.
טווח מחירים: 435-6,890 ש"ח.
זאדיג אנד וולטייר. ה' באייר 48, תל אביב.

זאדיג & וולטר, חורף 13-14 | צילום: יח"צ

זאדיג & וולטר, חורף 13-14 | צילום: יח"צ

קניתי >>
שמלת תחרה של צ'יפ מאנדיי
המותג השבדי הצעיר, הבן המאומץ של H&M ששמעו יצא למרחוק בשל ליין הג'ינסים ופריטי הבייסיק האורבניים, נחת בחודש האחרון באתר השופינג הישראלי "בל אנד סו". מהר מאוד התלבש המדור על שמלת התחרה מקולקציית החורף, שמצליחה למנן באופן מושלם שני קטבים – קוליות עם אינפנטיליות. היא מגיעה בשחור או בשילוב עם ירוק זרחני ובז', ובעיקר אהבנו את הצעת ההגשה המרעננת – מעל טוניקה מכופתרת, עם מגפונים שפיציים. ביג לייק.

מחיר: 449 ש"ח בבוטיקים הנבחרים: בוטיק 5, פרשס, רשת חנויות מכולת, שוגר אנד מור, זנוקה, רוני קנטור, רשת סוהו וכן באתר בל אנד סו.

כמה קול. שמלה מתוך קולקציית החורף של צ'יפ מאנדיי | צילום: יח"צ

וכך לובשים את זה | צילום: יח"צ

השאירו תגובה