הדוגמנית המצליחה בעולם מגלה כי היא סובלת ממחלת עור קשה

הסופרמודל קארה דלווין מדברת בפתיחות על מחלת הפסוריאזיס, שעשויה לקטוע את קריירת הדוגמנות שלה | המחלה הייתה מחמירה אילולא קייט מוס ייעצה לה להשיג עזרה רפואית

מאת  | ‏ 15 אוגוסט 2013

קארה דלווין | צילום: גטי אימג'ס

קארה דלווין, הילדה הרעה החדשה של עולם האופנה ומי שמצליחה אט אט לגנוב מקייט מוס את טייטל הדוגמנית הבריטית המצליחה ביותר בעולם, עשויה לפרוש מתעשיית האופנה עקב מחלת הפסוריאזיס.

בין צילומים לקמפיינים לצעידה במסלולי הדוגמנות הלוהטים ביותר – ביניהם שאנל, מארק ג'ייקובס וברברי, דלווין בת ה-21 חיה את פוזת הסופרמודל עם סקנדלים ושערוריות סמים שמשאירות אותה בכותרות העיתונים. אבל הקריירה אשר נמצאת בנסיקה עשויה להקטע באיבה בשל מחלת הפסוריאזיס.

פסוריאזיס או ספחת היא מחלת עור כרונית ועד כה חשוכת מרפא, המייצרת תפרחות הנראות כרובד אדום מכוסה בקשקש בגוון לבן. הגורם להתפרצותה אינו ידוע אך יתכן כי היא מחמירה בעקבות לחץ. בחודש פברואר האחרון, בעת התצוגה של ורסאצ'ה, הבחינו הצופי בפצעים על רגליה של דלווין. אחרי התצוגה דלווין צייצה בטוויטר "הסתלק פסוריאזיס, לא כיף איתך". אבל מעבר למרמור דלווין לא עשתה יותר מדי כדי להתמודד עם המחלה.

בראיון למגזין W בגליון ספטמבר הקרוב מגלה דלוווין כי בחודש מרס האחרון, במלך שבוע האופנה בפריס, המחלה התפרצה והחריפה וקייט מוס, היא ולא אחרת, עזרה לה להתמודד עם הבעיה.

התקופה שאולי גרועה ביותר עבור התפתחות המחלה היא בשבועות האופנה, שכן במהלך התצוגות העור חשוף לעיני הקהל. "קייט ראתה אותי לפני התצוגה של לואי ויטון, בשעה שלוש בבוקר, כשהמאפר ניסה לכתוב את הנגעים שלי באיפור", מגלה דלווין. "היא הייתה בהלם, באותו יום היא לקחה אותי לרופא והכריחה אותי לטפל בעור שלי".

קארה בתצוגת האופנה של ורסאצ'ה בפברואר האחרון, עם רגלים מכוסות נגעים | צילום: גטי אימג'ס

קארה של שער מגזין W של חודש ספטמבר

לדוגמנית יש תכניות שונות ממסלולי התצוגה, היא מתחילה לחשוב על קריירה של שירה או משחק. "אני רוצה לעשות מוסיקה, אני רוצה לשחק ואני רוצה לשיר. אני רוצה לעשות משהו שלא יגרום למחלה להתפרץ על העור שלי". דלווין היא וורקהוליקית, אך נתנה לעצמה קצת פסק זמן בחופשה משפחתית ביוון. "כולם היו שם זוגות, ואני הייתי לבד. הרגשתי ממש בודדה. כשדיברתי על זה עם ריהאנה היא אמרה לי שככה זה, אנשים מטביעים עצמם בעבודה מתוך איזה שהוא אסקפיזם. לא שמים לב כשבודדים בצורה כזאת".

דלווין היא לא הסלבריטי היחידה שסובלת מפסוריאזיס, קים קרדשיאן, ליאן ריימס ובריטני ספירס הן בין הכוכבות הסובלות מן המחלה.

בריטני ספירס | צילום: גטי אימג'ס

קים קרדשיאן | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה