מי זו לעזאזל דפני גרונוואלד? הכירו את הטופ מודלס החדשות

השמות קארה דלווין, לידזי ויקסון וג'ואן סמולס לא מצלצלים לכם מוכר? זה הזמן לרענן את הלקסיקון הסטייליסטי ולשנן: אלו הדוגמניות החמות שחורכות את מסלולי התצוגה ואת עולם האופנה

מאת  | ‏ 18 אפריל 2013

דפני גרונוואלד

כבר הספידו את המקצוע שלהן, כבר יצאו נגדן ומה שהן מייצגות בכל מדיום אפשרי וכבר הוציאו את כל הלכלוך על הסיאוב והסכנות שאורבות להן מאחורי הקלעים. אבל הזוהר והיוקרה המקצועית שאופפים דוגמניות מסרבים להיעלם ואינספור בנות ממשיכות להושיט יד ולנסות לקטוף את החלום. למקצתן זה אפילו עובד. אולי לא כמו בשנות התשעים – תור הזהב של דוגמניות העל – אבל בצורות אחרות.

אמרו על דוגמנות-על שזה קונספט שנס ליחו אבל האמת היא שהן עדיין קיימות, פשוט בגרסאות שתואמות את ימינו. פסגת השאיפות של מי שלוקחת את התעשייה ברצינות ורואה בה מקצוע היא להפוך לשם חם שכזה, דוגמנית שתפתח תצוגות חשובות, תשמש מוזה, תוביל קמפיינים נחשקים ולבסוף תוכל לוותר על המסלול כליל לטובת הפקות אופנה נוצצות והשקת קו מוצרים אישי. לא כל מי שהתעשייה נטרפת אחר תוויה היחודיים לתקופה מוצאת את הדרך למנף את הבאז ולהפוך אותו לקבוע, אבל גם בקרב הדור הצעיר אפשר כבר לסמן כמה פרצופים בולטים ומלהיבים שיהיה מעניין לראות לאן ישאו אותן העקבים הגבוהים גבוהים שלהן;

דפני גרונוואלד בקמפיין לדיור

דפני גרונוואלד בת 18, ונראית אם להודות על האמת כמו גרסה אנושית של בובת בראץ. האף מושלם עד כדי חוסר הבחנה, העיניים התכולות ענקיות ופעורות תמיד, והשפתיים מזמנות תנועות לא רצוניות של נשיקה. היא התגלתה במקרה (כמו בכל הסיפורים הטובים על דוגמניות) בגיל 14, והתווים הרוויים בתוספת חן טבעי הפכו אותה ללהיט מסלולים. היא צעדה עבור כל מי שחשוב בכל שבועות האופנה הדומיננטיים, ב2011 הגרסה ההולנדית של מגזין מארי קלייר הכתיר אותה לדוגמנית ההולנדית הטובה ביותר, ואז היא גם החלה להנחית קמפיינים בכיכובה עבור ג'יבנשי, מיו מיו ולואי ויטון.

ב2012 היא הפכה, בסרטון מתוק במיוחד, לפרזנטורית של בושם דיור אדיקט מבית דיור והעתיד צופה לה ולנו עוד הרבה רגעי נחת מהמתיקות הבלתי נדלית שלה. אגב, H&M, סוגשל אלופים בזיהוי טרנדים חמים באמת, הוציאו קו אופנת רחוב בהשראת המלתחה הפרטית של דפני, ושל עוד שלוש דוגמניות ברשימה שלנו. אולי החותמת הכי מעודדת לאמיתות ההצלחה של דוגמנית צעירה.

קארה דלווין בקמפיין לברברי

קארה דלווין בתצוגת אופנה של ויקטורי'ס סיקרט | צילום: גטי אימג'ס

קארה דלווין היא מהדוגמניות המיוחסות. אמנם לא בת של כוכב רוק אבל דלווין היא נצר לדמויות חשובות בבריטניה ובנוסף להיות דוגמנית היא מתחזקת גם קריירה כאשת חברה, ושתי הקריירות מתדלקות זו את זו. התווים המחוצפים של דלווין היו פופולאריים להדהים בעונת התצוגות האחרונה והעוקבים אחר התצוגות ראו אותה צועדת כמעט על גבי כל מסלול, ולאחר מכן בכל בלוגי אופנת הרחוב שסיקרו את שבועות האופנה השונים. בימים אלו היא מובילה את קמפיין הקוסמטיקה של ברברי ואת קמפיין הריזורט של שאנל, ומאחוריה קמפיינים לברברי, דונה קארן, שאנל, זארה ועוד.

סטף ואן דר לאן

סטף ואן דר לאאן הוא שם שנשמע עוד הרבה מאוד אם ההימור שלנו נכון. כלומר, שלנו ושל ג'יבנשי, קארין רויטפלד, ואתר MODELS.COM. כל אחד מאלה סימן אותה בדרכו כדבר הבא. היפהפיה הנורדית בעלת השיער הבלונדיני מצטיינת בורסטיליות שמאפשרת לה לככב בהפקות רבות וכנראה גרמה לקארין רויטפלד למקם אותה בגליון הראשון של המגזין שלה CR FASHION BOOK במקביל לסקירת הקולקציות שלה עבור הארפרס בזאר. ואן דר לאאן כיכבה גם בקמפיין הקטוע של ג'יבנשי, צעדה על המסלול של שאנל וקישטה אינספור הפקות.

ג'ואן סמולס בתוצגה של גוצ'י | צילום: גטי אימג'ס

ג'ואן סמולס | צילום: גטי אימג'ס

ג'ואן סמולס היא פלא עולם, ממש כמו שאר חברותיה לרשימה, אלא שעל כתפיה הצנומות רובץ גם המשא של דוגמנית מצליחה ופורטוריקנית. סמולס היא, למשל, הלטינית הראשונה שהנחיתה קמפיין בינלאומי של אסתי לאודר, היא מדורגת במקום הראשון ברשימת חמישים הדוגמניות המובילות של MODEL.COM מאז ספטמבר 2012 והובילה קמפיינים לעשרות מותגי יוקרה.

לינדזי ויקסון לווג בריטניה

אין שום דרך להתעלם מלינדזי ויקסון, לכאורה עוד נערה כחולת עיניים וצהובת שיער ולמעשה אחד הפרצופים היותר מעניינים שצמחו בתוך המיינסטרים של תעשיית האופנה. בניגוד לסיפור הקבוע של דוגמניות שהתגלו במקרה, ויקסון קראה כנערה צעירה (וגבוהה) מאמר על מצליחנים דוגמת ביל גייטס ש"לקחו את ההזדמנות לרמה אחרת לגמרי" לדבריה והחליטה להיות דוגמנית על. ההורים שלה החליטו על גישה לא קונבנציונלית בהתייחסות לשאיפות של בתם, לקחו הלוואה ונסעו איתה מקנזס ללוס אנג'לס. מאז היא בפריצה שנובעת משילוב בין הלוק החריג למוח חריף ונטיה אמנותית. היא אוהבת לכתוב ולעסוק באמנות, והצטלמה עבור קליפ של אנימל קולקטיב. באופן כללי היא עושה מה שטוב לה וקשה שלא לאהוב את זה.

ליו וון בתצוגה של אלי סאאב | צילום: גטי אימג'ס

ליו וון היא לא הדוגמנית האסיאתית היחידה שחמה היום, אבל היא ללא ספק הדוגמנית האסיאתית שמייצרת הכי הרבה דיבור סביבה. ליו נולדה בסין ואמה עודדה אותה להכנס לתחרות יופי שהובילה אותה לעבודה שוטפת בתחום. היא הסינית הראשונה שמובילה קמפיין עבור אסתי לאודר (יחד עם ג'ואן סמולס שגם היא ברשימה והדוגמנית הותיקה יותר קונסטנס יבלונסקי).

בנוסף למסלולים של אופנת עילית כגון שאנל, טרוסרדי, ז'אן פול גוטייה וויקטור אנד רולף, ואחרים, היא צועדת כבר ארבע שנים על המסלול של ויקטוריה'ס סיקרט, מסלול פחות יוקרתי אך חשוב לאין ערוך עבור דוגמניות בעלות שיוך אתני אקזוטי. המסלול של ויקטוריה'ס סיקרט מסמל את הקבלה למיינסטרים.

ג'אניס אלידה

ג'אניס אלידה הקנדית היא שם עלום עדיין, אבל הלוק האנדרוגני הנקי שלה וההבעה הנוגעת ללב כבר תפסו לא מעט עיניים משפיעות בתעשייה. היא צעדה על המסלולים של שאנל, קלואה, ג'ון גליאנו וקאסטום נאשיונל, כיכבה בהפקות רבות עבור מגזינים נחשבים וגם בקמפיין האחרון של לואי ויטון, ושל קואץ'. אולי לא חייבים שפתיים שופעות ושיער גולש כדי להיות יפה. האגנס דין הבאה?

מנון ללופ בקמפיין לבלמיין

עם שם כמו מנון ללופ אפשר רק לקוות שהיא תיכנס ללופ ותגיע רחוק. היפהפייה הצרפתיה חתומה בבערך כל מדינה אפשרית, כולל שתי סוכנויות נפרדות בגרמניה. היופי הרך והעדין שכולל שיער חום כהה ועיניים בצבע תכול מעודן, בשילוב גוף רזה מאוד וארוך הפך אותה ללהיט מסלולים בעונת התצוגות האחרונה. ללופ צעדה על כל מסלול אפשרי והנוכחות האינטנסיבית הזאת תורגמה לשני קמפיינים בהם היא הבחורה היחידה בפריים- אחד לקו הצעיר של אלכסנדר מקווין והשני לבלמיין. כבוד ויקר.

השאירו תגובה

 

  •  הזוי!

    מאת: מיכל |‏ 20 באפריל 2013 | 17:05
  • השמות שהבאתן לכתבה הן שמות של דוגמניות שעשו כברת דרך בעולם הדוגמנות ונחשבות לשמות הגדולים של עולם האופנה כבר כמה שנים טובות.

    מאת: הילה |‏ 20 באפריל 2013 | 01:06