איט שוז: כך כבשה שרלוט אולימפיה את הרגליים של כוכבות הוליווד

כריסטיאן לובוטן מי? | הנעליים של המעצבת הבריטית שרלוט אולימפיה דלל הן הלהיט הנוכחי על השטיח האדום | סימני זיהוי: פלטפורמות זהובות, חתלתולים, מטריושקות ופנטזיות ילדות אחרות

מאת  | ‏ 12 דצמבר 2012

קיטי פלאטס של שרלוט אולימפיה במהדורת כריסטמס | צילום: יח"צ

בעולם האופנה ההפכפך, אחד הדברים שמשתנים הכי במהרה הוא שמו האיש או האישה שנושאים את הכתר הזמני והחמקמק של מעצב הבגדים (ליתר דיוק, בגדי הנשים) החם / חמה של הרגע. בימים אלה, למשל, כשהמעצב אלכסנדר וונג נכנס רשמית למגרש של הגדולים והופך למעצב של בית האופנה בלנסיאגה, הוא ייאלץ לוותר על מעמדו כשם הכי לוהט באזור ולפנות את הדרך למעצב או מעצבת הצעירים הבאים.

אבל במגרש של מעצבי הנעליים קורה משהו אחר לחלוטין – למרות שרוב בתי האופנה מתהדרים בנעליים משלהם, אין המון מעצבים שמתמחים באקססוריז, ובהתאם, גם לשלטון המעצב המוביל בתחום יש חיי מדף ארוכים בהרבה. במהלך שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים אפשר היה לסמן שני מותגים שהתמקמו בנוחות וביציבות בראש הפירמידה, בעיקר הודות לקידום הבלתי נלאה שלהם על ידי קארי בראדשו – ג'ימי צ'ו ומנולו בלניק. אך כפי ש"סקס והעיר הגדולה" אפשרה להם תקופה ארוכה מאוד בראש הרשימה, כך ירידתה מהמסך החלישה את כוחם, והתפנה מקום למעצבים צעירים ועולים לתפוס את מקומם.

למרות שקל מאוד לסמן את כריסטיאן לובוטן והסוליות האדומות שלו כמלך הנעליים הנוכחי, ובדומה לקודמיו גם הוא נהנה מתקופה ארוכה מאוד בשלטון, כבר ישנם מעצבים חדשים שהולכים ומשתלטים על כפות הרגליים של כוכבות הוליווד ונשות אופנה ברחבי העולם – בריאן אטווד, ניקולס קירקווד או החביבה עלינו – שרלוט אולימפיה.

החליפה את המנולו בלניק בשרלוט אולימפיה. שרה ג'סיקה פרקר | צילום: גטי אימג'ס

מאחורי המותג שרלוט אולימפיה עומדת אישה בעלת כמעט אותו שם – שרלוט אולימפיה דלל הבריטית, בת 31, אחותה של הדוגמנית אליס דלל והאחיינית של סוזן דלל, אם תרצו הקשר מקומי. לאחר שסיימה את לימודיה ב-2004 עבדה דלל בבתי האופנה אונגרו וג'יאמבטיסטה ואלי ובשנת 2007, בגיל 28 בלבד, השיקה את המותג שהודות לחוש ההומור והאלמנטים הפנטזיונים, שבה מהר מאוד את קהל הלקוחות הנחשק ביותר – כוכבות הוליווד.

שבתה את רגליהן של הכוכבות הגדולות ביותר. קריסטן דאנסט נועלת שרלוט אולימפיה | צילום: גטי אימג'ס

בניגוד לשאר מעצבי הנעליים המובילים, דלל נהנית מיתרון בולט שניכר בעבודתה – היא אישה. כך, העיצובים שלה אינם מושפעים מתפיסה גברית של נשיות וסקסיות, והיא מצליחה לתרגם פנטזיות ילדות לנעליים נחשקות ומשעשעות, אבל שמצליחות להיות אלגנטיות בו זמנית ולעשות בדיוק מה שאופנה אמורה לעשות – לייצג את אישיות הנועלת אותן מבלי שהיא תצטרך להוציא מילה אחת מפיה.

מייצגת את האישיות הנועלת. מימין: קייטי פרי וג'ניפר הדסון | צילום: גטי אימג'ס

| מיאו, חתלתולה |

אין ספק שדלל מזוהה יותר מהכל עם סדרת נעליים אחת – דגמי החתלתול הנהדרים שהפכו למושא תשוקה של נשים ברחבי העולם. עם שגרירות כמו אלכסה צ'אנג, שרה ג'סיקה פרקר ובעיקר טיילור סוויפט, שבארונה כל גרסה אפשרים של נעל החתלתול, הדגם הזה בלבד (שמגיע בכמה צבעים ובגרסה שטוחה לצד גבוהה) קנה לדלל את מקומה בתעשייה.

שגרירת הלהיט. אלכסה צ'אנג והקיטי פלאטס | צילום: גטי אימג'ס

בדגם החתלתול. מימין: טיילור סוויפט ופיקסי לוט | צילום: גטי אימג'ס

אבל נעל אחת אינה הופכת מעצבת צעירה מבטיחה לאחד השחקנים הבולטים בשדה האקססוריז העולמי. בשנים המעטות שדלל פועלת תחת המותג העצמאי שלה, היא הוציאה תחת ידיה אינספור דגמים יפהפיים, נשיים ומיוחדים, כאשר בדיוק כמו לובוטן והסוליות האדומות, גם היא מתהדרת בסימן היכר משלה – פלטפורמה, לרוב זהובה, שאינה ממשיכה במדויק את קווי המתאר של חלקה העליון של הנעל אלא נראית כמעין מדרגה. אלמנט נוסף שדלל עשתה בו שימוש מקסים הוא המטריושקה, שכיכבה אצלה על נעליים לצד תיקים.

המטריושקות של שרלוט אולימפיה | צילום: יח"צ

חוש הומור ופנטזיה. תיקים של שרלוט אולימפיה | צילום: יח"צ

למרות שהדגש בנעלי המותג הוא לרוב על גוף הנעל, עם דוגמאות כמו פסנתר, ירח או נעלי הפירות המקסימות מהשנה שעברה, לעתים דלל משתעשעת עם העקב עצמו, וכך נולדה לה אחת הנעליים המוצלחות של המותג – האבאלון, שעקבה הדומיננטי מורכב כולו מפיתוחי זהב והתוצאה תלת מימדית ועשירה.

עקב תלת ממדי מפיתוחי זהב. דגם אבאלון | צילום: יח"צ

נראה שקולקציית אביב 2013 שדלל הציגה לפני כמה שבועות רק תחזק את מעמדה כמעצבת. ההשראה הפעם מגיעה מפריז, וחוץ מרפרנסים מתוקים לבורדלים הישנים של העיר, אפשר למצוא בקולקציה את מגדל אייפל, שמופיע בין השאר בקדמת נעל שטוחה שהיא אחד הפריטים הבולטים בקולקציה. חוש ההומור של דלל עדיין שם, והפעם היא עיטרה חלק מהנעליים באחד הסמלים האולטימטיביים של עיר האורות – הקרואסון. בעזרת שימוש חכם בצבע ומיקום נכון של המאפים המתוקים על הנעליים, דלל הצליחה שוב להלך באלגנטיות על הקו הדק שבין קיטשיות לרעננות אופנתית.

הופכת פנטזיות ילדות לנעליים נחשקות. מימין: דגם מרי ג'יין קטיפה אדומה, משמאל: קוראסון מוזהב | צילום: יח"צ

עוד בקולקציה – הפעם החיה הבולטת היא הפודל, שמופיע בין השאר על תיקים וגם כעקבים מגולפים בדמותו, אבל אל חשש – נעלי החתלתול שוב חוזרות והפעם בגרסה רקומה ומקסימה, שתגרום גם לכן לרצות לרכוש קופת חזיר ולהתחיל לחסוך יורו אחר יורו.

פודלים וורודים וחתלתול חדש. מתוך קולקציית 2013 של שרלוט אולימפיה | צילום: יח"צ

נעלי הבית תפסו גובה | צילום: יח"צ

>> את העיצובים של שרלוט אולימפיה ניתן להשיג באתר נט א-פורטה (ניתן להזמין משלוח מהאתר לארץ). לחצו כאן

השאירו תגובה