שיתוף הפעולה הבא של H&M: מיסון מרטין מרז'ילה

בצעד מפתיע שמנוגד לחלוטין לאפיל המסתורי והאוונגרדי שלו, בית האופנה הצרפתי מיסון מרטין מרז'ילה עומד מאחורי שיתוף הפעולה הגדול הבא של רשת H&M | תעמדו בתור?

מאת  | ‏ 12 יוני 2012
מיסון מרטין מרג'יאלה ל-H&M

בקרוב אצלנו | מודעת הפרסומת של קולקציית MMM ל-H&M | צילום: יח"צ

הממציאים הגאונים של שיטת הקפסולה עשו זאת שוב- הבוקר אוששו השמועות מאתמול כשקברניטי H&M הודיעו רשמית- ב-15 נובמבר 2012 ייחשף שיתוף הפעולה של הרשת עם בית האופנה מרטין מרז'ילה (אופן הביטוי הנכון הוא מייסון מרטן מרז'לה). שיתוף הפעולה הזה ינחת ב-230 מחנויות הרשת ברחבי העולם כחודשיים לאחר שיוצג בהן שיתוף הפעולה של H&M עם המנהלת הקריטיבית של ווג יפן, אנה דלו רוסו.

מיסון מרטין מרז'יאלה, הבלגי שעל שמו נקרא בית האופנה אותו הקים, היה תמיד מאוד חידתי. מרז'ילה התעקש על אנונימיות מוחלטת וכמעט שאין תיעוד שלו. הוא עבד כחלק מצוות והדגיש את חוסר מקומו של מעצב בודד, דבר שעמד בניגוד מאוד גדול לתופעת המעצבים-כוכבים שיוצאים אל המסלול ומהווים אטרקציה בפני עצמה. בנוסף הקו הכללי שמרז'ילה נקט בו גרם לרבים לשייך אותו ל"שישיית אנטוורפן", שישיית מעצבי אוונגרד דוגמת דריס ואן נוטן ואן דמוליסטר. משהו בקו הנקי, הכמעט אנטי-אופנתי שנקטו בו בצירוף עם הסירוב המוחלט לבוא במגע עם התקשורת שמו אותו מייד במשבצת הביזאר המרתק. ב-2002 דיזל קנו את בית האופנה, כפי שמותגים עושים בימינו, וזמן לא רב אחר כך החלו שמועות בדבר עזיבתו על מרז'יאלה את בית האופנה שקרוי על שמו. ב2009 השמועות זכו לאישוש מפי נשיא "דיזל". את הקו הכללי במרז'ילה, שאותו מנהיגה מי שהייתה מספר 2 שלו משך תקופה ארוכה, לא שינו.

עבודת הצוות של בית מרטין מרג'יאלה, קולקציית קפסולה ל-H&M

מרז'ילה עבד כחלק מצוות והדגיש את חוסר מקומו של מעצב בודד | צילום: יח"צ

אם בוחנים את מגמת שיתופי הפעולה של H&M ממעוף הציפור מתגלה זיגזג: פעם מעצב נגיש, ופעם מעצב אנין, פעם לנוון, פעם ורסאצ'ה, פעם מארני, פעם דלו רוסו, שלפי תמונות היח"צ שמוציאה הרשת עומדת להוציא קולקציה עמוסת זהבים ותכולים שתקרוץ לשכבות מגוונות של האוכלוסיה (חלק יבואו בשביל דלו רוסו, חלק בשביל הבלינג).

אקססוריז בזהב וטורקיז מהקולקציה של אנה דלו רוסו ל-H&M

האקססוריז של דלו רוסו ל-H&M | מגנוס מגונסון

שיתוף הפעולה עם H&M מרתק באופן מיוחד דווקא משום שבית האופנה המדובר דורש מהקהל שלו להתייחס אל הבגדים שלהם ואל עצמם באופן מתוחכם יותר מבדרך כלל. דוגמה טובה למה שמצפה לנו הוא סרטון הוידאו הנקי המלווה את ההודעה על השת"פ, שבוודאי יקרוץ ללא מעט חובבי וחובבות אופנה ברחבי העולם, בו מספרים רנדומאליים בהתחלה מתמלאים בהגיון בסופו של דבר רק אם ניחנתם בקמצוץ תשומת לב.

גזרות גאומטריות ונקיות, מתוך קולקציית סתיו 2011 של מיסון מרטין מרז'ילה | צילום: גטי אימג'ס

מובן שמרגרטה ואן דר בוש מהרשת השוודית מצהירה שהיא שמחה על שיתוף הפעולה, הרי שהוא בדיוק כדור הסורבה שדרוש לאחר מנה גדושה של שיתוף פעולה עם דלו רוסו. מה שמפתיע יותר, הוא לקבל מבית האופנה מרז'ילה עצמו תגובה (אנונימית כמובן) שמצהירה: “אנחנו שמחים מאוד להציג פריטים של MAISON MARTIN MARGIELA עם H&M בפרשנות חדשה לחזון שלנו. אנו נשלב את העולמות השונים של שני בתי האופנה באופן שיפתיע את כולם”.

מספרי גזירה, מיסון מרטין מרג'יאלה ל-H&M

גם תמונות היח"צ משווקות את האפיל המסתורי והמסקרן של בית האופנה | צילום: יח"צ

השאירו תגובה