על קו תל אביב-ברלין: קיץ 2012 של שני בר

מעצבת הנעליים המקומית מנסה לייצא את הקיץ התל אביבי לאירופה | אלמטים מעולם הבגדים כמו גזירות פרחים, תחרות ואפילו צווארונים מצליחים להשתחל אל תוך הקולקציה החדשה

מאת  | ‏ 17 אפריל 2012
נעלי בובה מקושטות בצווארון מעומלן | צילום: רוני כנעני

נעלי בובה מקושטות בצווארון מעומלן | צילום: רוני כנעני

העורות מאיטליה, הייצור בספרד, הלקוחות יפנים, אוסטרלים, גרמנים, סקנדינבים ואמריקנים, אבל השם 100% ישראלי.

מותג הנעליים של שני בר גדל וצמח החו"לה, ויצא את גבולות ישראל עוד לפני שחצה את גבולות תל אביב. "יש לנו מאז ספטמבר חנות של המותג בברלין", מספרת המעצבת שמחזיקה בארץ רק שתי חנויות, אחת בדרום תל אביב ושניה ברחוב דיזנגוף. "זו קולקציית הקיץ השנייה שייצרתי מתוך מחשבה על הקהל הבינלאומי, וניסיתי להביא לאירופה משהו מהקיץ הישראלי. תל אביב היא עיר אורבנית מאוד, מצד אחד, אבל גם עיר חוף לא פורמלית מצד שני. נוצר פה איזה פיוז'ן מאוד מעניין לטעמי", אומרת בר.

צילום: רוני כנעני

צילום: רוני כנעני

החיבור הזה בין חוסר פורמליות והצורך להישאר לבוש ניכר באחד הדגמים הבולטים בקולקציה – נעלי בובה מקושטות בצווארון מעומלן. זוהי לא ההשאלה היחידה מעולם הבגדים שזלגה לתוך האוסף, בדגם אחר אפשר לראות עור חתוך ושזור כמו תחרה, ובעוד נעל – חיתוכי פרחים המזכירים את הסיומות בקומבינזונים של סבתא. הצבעים השולטים הם צהוב חרדלי, אדום-אדום, קורל ונוכחות של פסטלים, איך לא.

צילום: רוני כנעני

צילום: רוני כנעני

בר מספרת כי בעקבות חוג הלקוחות האירופי המתרחב, היא החליטה להעתיק גם את הייצור אל מעבר לים, זאת כדי להימנע מלוגיסטיקת ייצוא מסובכת מידי, לטענתה. "אי אפשר לעשות ייצוא מהארץ באופן רציני ומקצועי, חד וחלק", קובעת בר, ומצביעה גם על כמה יתרונות ברורים בעבודה מול מפעלי נעליים בספרד, "תחום הנעליים בארץ נעצר, בשנות ה-60. יש היום רק 3 או 5 אחוזים מהמפעלים שהיו פה פעם, וגם הם מפעלונים, בתי מלאכה. העבודה בספרד מאפשרת לי לעשות יותר דברים, דגמים מסובכים שלא הייתי יכולה להפיק בארץ".

צילום: רוני כנעני

צילום: רוני כנעני

אם הכל יילך כשורה, בעונות הקרובות הנעליים של שני ימצאו את דרכן לעוד ועוד נקודות מכירה בעולם, וגם הלקוחות הארצישראליות יזכו לכתובת נוספת. "השוק בארץ הוא קטן, אבל יש מקום לעוד חנות אחת או שתיים, וזה בתוכנית", מבטיחה בר. היעד הבא: ירושלים, בלי נדר.

בקרוב בירושלים? | צילום: רוני כנעני

בקרוב בירושלים? | צילום: רוני כנעני

טווח מחירים: 685-825 ש"ח | כתובת: דיזינגוף 151, מקווה ישראל 3, תל אביב | Berlin-Mitte,Torstrasse 62, Berlin – 10119

 

השאירו תגובה