הפאדיחה של Elle: אותה תמונת שער, שנה אחרי Vogue

איך קרה שתמונתה של השחקנית קארי מאליגן מגליון נובמבר 2010 של "ווג" האמריקני, מככבת בשער אוקטובר 2011 של "אל" הצרפתי?

מאת  | ‏ 8 דצמבר 2011
קארי מוליגן על שער ווג האמריקני ועל שער אל צרפת

אין ממש טעם לחפש את ההבדלים. קארי מאליגן על שער ווג האמריקני ועל שער אל צרפת

אופס. מישהו הולך לאבד את עבודתו ב-"Elle" הצרפתי? המגזין פרסם על שער גיליון נובמבר האחרון תמונה של השחקנית קארי מאליגן בשמלת הוט-קוטור של שאנל. אותה תמונה בדיוק הופיעה על שער מגזין "Vogue" האמריקני בחודש אוקטובר בשנה שעברה. באתר "Vogue" ניתן אפילו לראות את מאחורי הקלעים של הפקת האופנה, שנערכה בספטמבר 2010 בדרום צרפת.

איך ייתכן כדבר הזה? על פי האתר "פאשניסטה" החוליה המקשרת בין שני המגזינים הוא הצלם. מאחורי הצילום המבוקש עומד האיש והאגדה, פיטר לינדברג, שחזר לעבוד עם "ווג" ב-2010 אחרי 18 שנות שתיקה. האתר מסביר כי ייתכן שלינדברג לא מכר ל"ווג" את הזכויות לתמונה (אולי זה פשוט היה יקר מדי?) וכך התאפשר השימוש בה גם ב"אל" הצרפתי. שני המגזינים שייכים לקבוצות מתחרות – "ווג" לתמנון הכרומו חובק העולם "קונדה נאסט", ו-"אל" ל-"HFM"  הצרפתית.

קארי מוליגן על שער ווג ארצות הברית אוקטובר 2010

השער המקורי. קארי מאליגן על שער ווג ארצות הברית אוקטובר 2010

| הראיון מקורי, התמונה ממוחזרת |

הסבר אחר שניתן ברשת הוא כי ייתכן שלמעשה מדובר בתמונה שונה מאותה סדרת צילומים. הבלוג "style swept" מצביע על כמה שינויים קטנים בזווית הפה, התנוחה והבעת הפנים שהיו יכולים להיערך בפוטושופ, או לא.

בבלוג נטען כי "אל" אמנם קיבלו ראיון חדש עם השחקנית, אבל ייתכן שלא יכלו לערוך צילומים מקוריים עם מאליגן, שמצטלמת בימים אלה לסרט באוסטרליה. במקרה כזה, עורך הצילומים של "אל" והסוכן של מוליגן מציעים אפשרויות חלופיות לשער מתמונות קיימות. הצלם שעומד מאחורי התמונה הנבחרת מקבל הודעה על הבחירה וצ'ק בדואר, הוא כמובן שמח להכפיל את הכנסותיו מיום עבודה ישן. אבל ככל הנראה המערכת הפריזאית לא עשתה שיעורי בית כראוי, כי לא סביר שהיו מפרסמים ביודעין שער ממוחזר של מגזין מתחרה, בטח שלא באיחור של שנה.

קארי מוליגן על שער אל צרפת נובמבר 2011

בכלל לא השתנית בשנה האחרונה. קארי מאליגן על שער אל צרפת נובמבר 2011

השאירו תגובה