הערכות: גולף שוקלת להנפיק את Adika לפי שווי של 170 מיליון שקלים

אתר Adika הוקם בינואר 2012 על-ידי דדי שוורצברג ועדי רונן, ונחשב לאחד האתרים המובילים בישראל בתחום מכירות האופנה אונליין. גולף רכשה את Adika בינואר 2015 בעסקה שהוערכה ב-40 מיליון שקל

מאת  | ‏ 3 אוקטובר 2017

בדרך להנפקה? Adika (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

בדרך להנפקה? Adika (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

בשוק מעריכים כי קבוצת גולף שוקלת להנפיק את חברת Adika לפי שווי מוערך של כ-170 מיליון שקל. אתר Adika הוקם בינואר 2012 על-ידי דדי שוורצברג ועדי רונן, ונחשב לאחד האתרים המובילים בישראל בתחום מכירות האופנה אונליין, עם כ-30 אלף כניסות ביום ומכירת פריטים שכוללים בגדים, נעליים ואקססוריז במחירים אטרקטיביים יחסית. Adika מונה כיום כ-150 עובדים.

קבוצת גולף רכשה בינואר 2015 את Adika בעסקה שהוערכה ב-40 מיליון שקל. שוויה נאמד על בסיס מצבה ב-2014, שבה ההכנסות השנתיות היו 23 מיליון שקל. במארס האחרון נפתחה החנות הפיזית הקבועה של Adika בדיזנגוף סנטר בהשקעה של 2.5 מליון שקל. החנות נפתחה בלוקיישן שבו שכנה בעבר חנות הדגל של גולף, שהשתרעה על 3 קומות בשטח של 400 מ"ר ועברה ללוקיישן מצומצם יותר בקומה התחתונה.

 

A post shared by adikastyle (@adikastyle) on

לקראת אפריל 2018 נדרשים בקבוצת גולף להחליט לגבי מערכת היחסים עם קבוצת המייסדים של Adika, ובראשם דדי שוורצברג המנכ"ל – האם להמשיך את ההתקשרות או להיפרד בהתאם להסכמים. ההערכה היא שבגולף רוצים להמשיך את ההתקשרות, וכי מהלך כזה מבטא את הדרך של הקבוצה לשמור על דדי שוורצברג, מנכ"ל ומייסד Adika בתוך גולף, וכי הם יצליחו לגרום לו להישאר באמצעות אחוזים בהנפקה.

בדוחות הרבעון הראשון של 2017 דיווחה גולף על מחלוקות מול Adika לגבי עמידה ביעדים, אולם בדוחות האחרונים ציינו בחברה כי לאור הגידול בפעילותה, צפויה עמידה ביעדים שתביא להבשלה של אופציות הניתנות למימוש למניות Adika. החנות שומרת על קצב מכירות גבוה, ונחשבת לאחת מחמש החנויות המובילות במכירות בארץ למ"ר. בשוק מעריכים כי שוויה של Adika עלה משמעותית מאז העסקה עם גולף, שכן בין היתר נפתחה גם החנות הפיזית שהגדילה משמעותית את המכירות, והחברה צפויה לפתוח בעתיד גם חנויות נוספות.

 

A post shared by adikastyle (@adikastyle) on

גולף, כמו שאר הענף, מתמודדת עם תחרות משמעותית, ודמי שכירות גבוהים שנעים סביב כ-16% מהפעילות, עליית שכר המינימום, ומתחרות בינלאומיות, לצד אתרי אונליין שהמכירות שלהם בישראל חזקות כמו אסוס ונקסט.

גולף, שנמצאת בשליטת חברת ההחזקות כלל תעשיות (כת"ש) של לן בלווטניק, מחלקת את פעילותה לשני מגזרים: אופנת הלבשה, באמצעות הרשתות גולף, פולגת ואינטימה; ומגזר עיצוב בית, הכולל גם הלבשת ילדים והלבשה תחתונה לנשים.

 

A post shared by adikastyle (@adikastyle) on

בסך-הכול, גולף מפעילה 314 חנויות, ומעסיקה כ-2,300 עובדים. במחצית הראשונה נסגרו 10 חנויות בתחום. בחנויות מוצרי הבית של גולף מחזיקה הרשת 134 חנויות, ובמהלך התקופה נפתחה חנות אחת ונסגרו 2 חנויות. את 2016 סיכמה גולף עם הפסד שנתי של 57 מיליון שקל, בעקבות הוצאות חד-פעמיות של כ-50 מיליון שקל. ואולם בסיכום הרבעון הרביעי של אותה שנה הציגה החברה שינוי כיוון, עם רווח נקי של כ-3 מיליון שקל.

בדוחות הרבעון השני של 2017 הציגה גולף שיפור ברווחיות הגולמית, אולם עלייה בהוצאותיה השונות גררו לצניחה של קרוב ל-50% ברווחיה התפעוליים שעמדו על כ-4.5 מיליון שקל. בשנה שעברה רשמה גולף הוצאות חד פעמיות גדולות, בהיקף של קרוב ל-40 מיליון שקל, אז היא סבלה בעיקר מגריעת מוניטין של פעילויות Adika ופעילויות נוספות וכן מהשפעה שלילית של סגירת חנויות.

 

A post shared by adikastyle (@adikastyle) on

כך, בשורה התחתונה הצליחה החברה להציג שיפור, ועברה לרווח נקי רבעוני מצומק של כ-400 אלף שקל, אחרי הפסד כבד של כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והפסד שנתי של קרוב ל-60 מיליון שקל ב-2016 כולה.

אולם בסיכום הרבעון השני עלו הוצאות גולף על מכירה והפעלת חנויות בהשפעת עליית שכר המינימום ועלייה בהוצאות הפרסום, וכן החברה הציגה עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות, בעיקר בשל רישום חשבונאי של שווי אופציות בחברת Adika וכן הוספת משרות במטה החברה – שהשפיעו על השורה התפעולית.

בסיכום מחצית השנה גולף עדיין לא הצליחה להציג רווח תפעולי, אולם צמצמה באופן ניכר את הפסדיה התפעוליים, גם בניטרול ההוצאות החד-פעמיות שרשמה ב-2016.

 

A post shared by adikastyle (@adikastyle) on

הכתבה פורסמה במקור באתר גלובס

השאירו תגובה