נפלו ברשת: המעצב שלא מפסיק לצחוק על הלקוחות שלו

אחרי שמכר לפאשניסטות תיק דמוי שק של איקאה ב-8,000 שקלים, דמנה וסאליה, המעצב מאחורי הלייבל הגיאורגי הרותח Vetements, מוציא מהשרוול שלו עוד שטיק עיצובי הקורץ למוצר צריכה בסיסי – הפעם מדובר בסל הרשת הצרפתי הטרנדי, שאולי נמכר במקור בכמה יורואים בודדים, אבל עם חותמת המותג מכפיל את עצמו פי 2,000. לפחות בפנים מחכה הפתעה

מאת  | ‏ 19 ספטמבר 2017

הסל שאתן יכולות לקנות בכמה יורואים בודדים בפריז? עכשיו עולה פי 2,000 (צילום: matchesfashion)

הסל שאתן יכולות לקנות בכמה יורואים בודדים בפריז? עכשיו עולה פי 2,000 (צילום: matchesfashion)

אף אחד לא ציפה לשקט ארוך מדי מגזרת "תיקי הגימיק" של דמנה וסאליה, המנהל האמנותי של קולקטיב העיצוב הגיאורגי Vetements. ואכן, תיק הקוריוז התורן שלו מהווה קריצה מחויכת לסלי הרשת הצרפתיים שהפכו בעונה האחרונה ללהיטי אינסטגרם מטורפים.

לאחר ששיגר תיקים שערורייתיים אחרים בסייד-ג'וב שלו בבלנסיאגה, מתפנה הילד הרע של עולם האופנה להרפתקה חדשה. כשהאפקט של התיק שדומה קצת יותר מדי לשק הכחול מאיקאה החל להתפוגג, וכשהדיבור על תיק מעצבים שמזכיר שקית שווקים תאילנדית נעלם, אפשר לעבור לתיק הבא.

 

A post shared by VETEMENTS (@vetements_official) on

הפעם עומד במרכז הסערה תיק הGranny"", שכשמו, מתכתב עם ארנקי העור שנשים מבוגרות נוהגות לעשות עמם קניות. התיק המודולרי כולל תיק עור קטן שמתחבא בתוך סל מרושת, כשניתן לבחור האם ללכת אתו בצורתו המקורית, עם הסל שמוט החוצה, או רק עם תיק העור הפנימי המעוצב על טהרת השיק הסבתאי.

כפי שדיווחנו כאן הקיץ, סלי הרשת הנוסטלגיים והפשוטים כבשו כל חלקה אינסטגרמית טובה. הם הפכו ללהיט רשת שמגלם שיק לא מתאמץ (וזול במיוחד) שזורק ישר לערש הבגט והברט. וסאליה, כידוע, אינו פראייר בכל מה שקשור לבולטות ברשתות החברתיות, והתיק האחרון  שלו הוא אמירה נוספת על חיקוי, חדשנות וסגנון אישי בימים אופנתיים טרופים אלו.

סל רשת ומעיל פרווה. יש את זה ביותר לא מתאים? (צילום: matchesfashion)

סל רשת ומעיל פרווה. יש את זה ביותר לא מתאים? (צילום: matchesfashion)

בדומה לתיקי הגימיק הקודמים, גם תיק הסבתא נושא תו מחיר תובעני. אם את סלי הרשת הכפריים אפשר להשיג במחיר מצחיק, התמחור של Vetements מתריע מיד כי התיק המדובר משתייך לליגת העל של תיקי המעצבים. גם ארנק העור הסבתאי הוא לא משהו שאי אפשר ללקט בחנות וינטג' רנדומלית תמורת סכום זעום, אבל מה כל ההשוואות הללו שוות לעומת המיתוג?

האם התיקים ינחלו הצלחה בזירה הצרכנית?כנראה שלשטיקים המתחלפים של Vetements יש עדיין ביקוש. גם כשנראה שהתקשורת שבעה מהם, הבשורות של הקולקטיב המדובר עדיין מצליחות ליצור תהודה. האם זה יהיה המקרה גם כשיגיח התיק הבא? שעון הציפיה האופנתי מתחיל לתקתק. 

מה עוד אפשר להמציא? (צילום: matchesfashion)

מה עוד אפשר להמציא? (צילום: matchesfashion)

וככה נראה טרנד הסל בקיץ, מינוס תג המחיר השערורייתי:

 

A post shared by Adi Heyman (@adiheyman) on

 

A post shared by Kristen Lam (@kristengracelam) on

השאירו תגובה