שובר שיאים: זה התיק היקר ביותר שנמכר אי פעם

כמה הייתם משלמים עבור תיק החלומות שלכם? מסתבר שיש כאלה שמוכנים להשקיע הרבה מאוד כסף בעניין. הכירו את בירקין ההימאליה של הרמס, שגרף השבוע את תואר התיק היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית, אחרי קרב לא קל. תיק יקר מאוד

מאת  | ‏ 5 יוני 2017

התיק היקר בעולם (צילום: christie's)

התיק היקר בעולם (צילום: christie's)

לפני שנה בדיוק אמרנו מזל טוב גדול להרמס ולתיק הבירקין האיקוני שלהם, שהפך לתיק היקר ביותר שאי פעם נמכר בהיסטוריה של העולם. התיק ההוא, שהיה עשוי מעורו של תנין לבקן, נמכר במעל מיליון שקלים במכירה פומבית (1,154,986 שקל למדקדקים), והפך לאגדה ולנושא לדיון וויכוח. השבוע השיא הזה נשבר, עם תיק חדש שחטף את הכתר.

מדובר בתיק דומה מאוד לזה שנמכר לפני שנה, גם הוא עשוי עור של תנין לבן מליין ההימלאיה של הרמס, אבל מ"בציר" אחר. הפריט הנחשק נמכר לרוכש אנונימי בבית המכירות הפומביות הידוע "כריסטי'ז" שבהונג קונג תמורת הסכום האסטרונומי של 1,340,453 שקלים, 25 אחוזים יותר מקודמו על הכס. התקשורת הסינית דיווחה כי תהליך הצעות הקניה היה אינטנסיבי במיוחד, וכלל קרב הצעות מנוגדות של 15 דקות ארוכות ומורטות עצבים. המחיר הסופי הצליח להפתיע אפילו את המומחים, שהעריכו את המכירה בעד 913 אלף שקל.

מעל מיליון שקלים (צילום: אינסטגרם, tomburstein)

מעל מיליון שקלים (צילום: אינסטגרם, tomburstein)

תיקים הפכו באופן רשמי לנכס מועדף על ידי משקיעים, ואלה מקו הבירקין האקסקלוסיבי נחשבים לרווחיים באופן מיוחד. הם הגיעו לעולם לאחר שהבעלים של הרמס, ז'אן לואי דומא, ישב בטיסה לצד ג'יין בירקין והקשיב לקיטוריה על כך שאין אף תיק עור שמשרת אותה כמו שצריך בסופי השבוע העמוסים שלה, ומאז ערכם עלה מהר וגבוה יותר מזהב ומכל שוק המניות האמריקני.

לשם השוואה, משנת 1980 עלה ערכו של הזהב ב-1.5 אחוזים בשנה בממוצע, ומניית S&P 500 עלתה בכ-8.7 אחוזים. תיק הבירקין משאיר את שניהם מאחור, עם עלייה של כ-14.2 אחוזים בכל שנה. זו כנראה הסיבה לקרב שהתרחש על התיק בבית המכירות, ולכן אנו גם צפויים, ככל הנראה, לראות את התיקים האלו שוברים עוד ועוד שיאים דומים בעתיד. תתחילו לחסוך.

רווחי יותר מזהב (צילום: christie's)

רווחי יותר מזהב (צילום: christie's)


 

A post shared by CHRISTIE'S (@christiesinc) on

השאירו תגובה