תיק השקעות: רכישת בירקין משתלמת יותר מהשקעה בבורסה

אם תכננתם להשקיע בקרוב במניות, הרשו לנו להציע פתרון אחר, אופנתי וכלכלי הרבה יותר: תיק בירקין של הרמס. מסתבר שערכו של פריט האופנה האיקוני הזה עלה עם השנים יותר ממניות וזהב. עכשיו רק צריך הון התחלתי של 60 אלף דולר, ויש לכם השקעה לטווח ארוך

מאת  | ‏ 19 ינואר 2016
עוד הוכחה שפאשניסטות הן נשים חכמות במיוחד (צילום: קיארה פראני)

עוד הוכחה שפאשניסטות הן נשים חכמות במיוחד (צילום: קיארה פראני)

תיק בירקין של הרמס, תיק עור מפנק במיוחד, שנוצר בהשראתה של מוזת הסטייל האלמותית ג׳יין בירקין לפני כ-35 שנה, הפך במרוץ השנים לסמל הסטטוס האופנתי האולטימטיבי. אך כפי שסמנתה ב"סקס והעיר הגדולה" חוותה על בשרה, הדרך לבירקין דורשת, מלבד ממון רב, גם קשרים או הרבה סבלנות, כי רשימות ההמתנה ארוכות ומייגעות. אבל אם עד כה הבירקין הוצג כמשאת נפשן האופנתית של נשים קלות ראש וחסרות דאגות, עכשיו מתברר שמדובר בעסק רציני מאוד ובהשקעה יציבה ומוצלחת, אפילו יותר ממניות. עבור נשים מסוימות בעולם, הכתבה הזו היא תירוץ נפלא לרוץ ולרכוש בירקינים בכל הצבעים ולהעביר את הקבלות לרואה החשבון.

מסתבר שמאז בואו של תיק הבירקין לעולם, דבר שקרה לאחר שהבעלים של הרמס, ז׳אן לואי דומא, ישב בטיסה לצד ג׳יין בירקין והקשיב לקיטוריה על כך שאין אף תיק עור שמשרת אותה כמו שצריך בסופי השבוע העמוסים שלה, ערכו של התיק עלה מהר וגבוה יותר מזהב ומכל שוק המניות האמריקני. לשם השוואה, משנת 1980, עלה ערכו של הזהב בממוצע ב-1.5 אחוזים בשנה, מנית S&P 500 עלתה בערך ב-8.7 אחוזים. תיק הבירקין משאיר את כולם מאחור: ערכו עלה כל שנה בכ-14.2 אחוזים.

קימוש עם הבירקין שנורת' קישטה לה (צילום: splash)

קימוש עם הבירקין שנורת' קישטה לה (צילום: splash)

בשלב זה של החיים, למי שאינה כוכבת בדרגת ויקטוריה בקהאם או קים קרדשיאן, זמן ההמתנה הצפוי ל"אימוץ" תיק בירקין הוא שש שנים לפחות, כשעל הנייר הוא בכלל נחשב כסולד אאוט. אם בכל זאת חשקה נפשכם בבירקין, אפשר לעתים להשיג אותו במכירות פומביות או במכירות אישיות מאנשים שזקוקים לכסף. כשרוכשים את התיק ישירות מהרמס, המחיר עומד על 60 אלף דולר. במכירות פומביות הוא מטפס מן הסתם, ולאחרונה אף הגיע ל-223 אלף דולר. אכן עסקה משתלמת.

ג׳יין בירקין, כמובן, מקבלת תיק בחינם פעם בכמה זמן. ״כסמל סטטוס של האליטות והסופר-עשירים, הדבר שמקדם את הבירקין הוא תשוקה״ מסבירים באתר אופנת התיקים Bag Hunter. ״כל הסימנים מצביעים על כך שהתשוקה היא מה שהביא את התיק הזה עד 2016, כשכל אמצעי המדיה ממשיכים לקדם את הסלבריטאיות כשהן אוחזות בתיק, כמו קים קרדשיאן וויקטוריה בקהאם, ולהתפעל מהן בתמונות הפפראצי. אנו צופים שמחיר הבירקין ימשיך לצמוח, ויכפיל את עצמו בעשור הקרוב". אז אם התלבטתם בין מניה של אפל או טבע, אנחנו היינו ממליצים להיכנס לרשימת ההמתנה של הרמס, זה כבר לא אופנה, זה סטטיסטיקה.

תיקים אפשר להחזיק ביד. מניות לא (צילום: אינסטגרם rodeoand5th)

תיקים אפשר להחזיק ביד. מניות לא (צילום: אינסטגרם rodeoand5th)

זה גם קישוט יפה (צילום: אינסטגרם alessiavanzetto)

זה גם קישוט יפה (צילום: אינסטגרם alessiavanzetto)

ג'יין בירקין והתיק הנושא את שמה

ג'יין בירקין והתיק הנושא את שמה

רק מעלה את ערכו (צילום: אינסטגרם alessiavanzetto)

רק מעלה את ערכו (צילום: אינסטגרם alessiavanzetto)

 

השאירו תגובה

 

  • שטויות במיץ. קודם כל תיק בירקין עולה באזור ה10,000$ ולא 60,000$. דבר שני, לא צריך לחכות לו 6 שנים אלא בערך חצי שנה.

    והתיק שבתה של קים קישתה לה זה בכלל דגם קלי ולא בירקין.

    לפני שאתם מוצאים לאור שטויות במיץ תבדקו טוב.

    מאת: אורח |‏ 23 בינואר 2016 | 15:55
  • באמת ערכו עולה? אם מחרתי תיק לאחר כמה שנים, אקבל יותר כסף ממה ששילמתי????
    פתתים

    מאת: אורח |‏ 21 בינואר 2016 | 01:55