אתם יושבים? רשת "נקסט" נמצאת בקשיים כלכליים

בשנים האחרונות הפכה נקסט לסוג של "מכה" עבור אמהות בארץ ובעולם ועשתה לעצמה שם בזכות שילוב בין מחירים נגישים לעיצובים עכשווים. כעת, כפי שחושפות כותרות מהימים האחרונים, רשת הענק הבריטית עומדת בפני אתגרים לא פשוטים

מאת  | ‏ 4 מאי 2017

נקסט במשבר (צילום: מתוך האתר הרשמי)

נקסט במשבר (צילום: מתוך האתר הרשמי)

מאז השקתה של נקסט בשנת 1982 היא צברה תאוצה מרשימה, וכיום היא מונה למעלה מ-500 חנויות בממלכה המאוחדת ועוד לא מעט סניפים ב-40 מדינות נוספות. ב-1999 השיקה הרשת את אפשרות הקנייה המקוונת ובכך הפכה לאחת מזירות האונליין שופינג הרוחשות ביותר. גם עבור הישראלים, הפכה הקנייה נטולת עלויות השילוח למשתלמת ביותר, וקולקציות הנשים, הגברים והילדים, כמו גם הקולקציה להלבשת הבית, הפכו ללהיט.

אבל, כפי שמלמדים המספרים העדכניים, לא הכל ורוד בממלכת הקניות. על פי הדיווחים מכירות הרשת ירדו ב-2.5% ברבעון הראשון של שנת 2017, וכתוצאה מכך גם איבדה המנייה של החברה 6% מערכה. גם התחזיות על רווחי החברה הצפויים עודכנו למספרים נמוכים יותר מהתחזית הראשונה וכרגע עומדות על 40 מיליון ליש"ט פחות מתחזיות התקרה הראשוניות (740 מיליון ליש"ט בלבד, בהשוואה ל-780 מיליון ליש"ט). בהודעה שנמסרה מטעם הרשת נאמר כי: "האקלים הצרכני הבריטי נותר מאתגר, במיוחד בשווקי ההלבשה וכלי הבית".

חביבה על הישראלים (צילום: מתוך האתר הרשמי)

חביבה על הישראלים (צילום: מתוך האתר הרשמי)

כבר במרץ האחרון דווח על ירידה באחוזי המכירות של הרשת המצליחה. ההסבר שניתן אז היה המרדף הבלתי פוסק אחר הטרנדים המתחלפים, שבא על חשבון ביסוס מוצרי הליבה המזוהים עם הרשת. לאחר החשיפה של הנתונים המעודכנים הרשת הצהירה כי היא צופה שמלאי הרשת יחזרו להיות בקו אחד עם שאיפות ההנהלה רק בסתיו הקרוב.

עם תחילת הדיווחים על התדרדרות המכירות אמר מנכל הרשת, לורד סיימון וולפסון, כי נקסט לא מתכוונת לזנוח את ההתקדמות שעשתה בכל מה שקשור לתרגום והיענות מהירים לטרנדים. "בהמשך הדרך", הוא אמר, "נמשיך להתבסס על מה שלמדנו בכל מה שנוגע לפיתוח מוצרים מהיר ושיגור של טרנדים חדשים. עם זאת, נענה למגבלה שהטרנדים האלו יהיו חייבים להימסר באופן שידבר בקלות אל כל הלקוחות שלנו".

מאשימים את המרדף אחרי טרנדים (צילום: מתוך האתר הרשמי)

מאשימים את המרדף אחרי טרנדים (צילום: מתוך האתר הרשמי)

נקסט לא נמצאת לבד במערכה ההישרדותית. הידיעה על קשייה הכלכליים מגיעה אחרי לא מעט חברות נוספות שנאלצו להצטמצם או להיפרד באופן סופי מהלקוחות ההמומים, כשבין השמות המפתיעים אפשר למצוא את אמריקן אפרל, bebe, גאפ ואברקרומפי אנד פיץ'. נראה שלרשת הפופולרית צפויה תקופה לא קלה בדרך בחודשים הקרובים, נמשיך לעדכן בהתפתחויות.

השיקה את האתר ב-1999 (צילום: מתוך האתר הרשמי)

השיקה את האתר ב-1999 (צילום: מתוך האתר הרשמי)

לא לבד במערכה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

לא לבד במערכה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

המניה איבדה 6% מערכה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

המניה איבדה 6% מערכה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

תקופה לא קלה בפתח (צילום: מתוך האתר הרשמי)

תקופה לא קלה בפתח (צילום: מתוך האתר הרשמי)

השאירו תגובה

 

  • הכל עובד כרגיל.
    כל עסק בארץ לעומת עסק כזה במצב כלכלי קשההה.

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 9 במאי 2017 | 13:41
  • נקסט עדיין נסחרים בשווי של 6 מיליארד דולר. איכות מצויינת במחירים נמוכים משמעותית מהחנויות בארץ. תמשיכו לקנות, הכל בסדר

    מאת: שפיץ |‏ 7 במאי 2017 | 19:16
  • לטעמ, זו כתבה להטעות את הלקוחות…. מישראל, הריי רבות נהנות משירות מצוין, בגדים איכותיים בחצי מחיר מהארץ… אז קרוב לוודאי… שמישהו נתן מתנה לכתוב כתבה שנתחיל לקנות יותר בארץ… אז כדי שזה יקרה.. שפרו המוצרים והורידו מחירים לחצי.

    מאת: איילת |‏ 4 במאי 2017 | 22:52
  • קושי? רווח (!) של 740 מיליון ליש"ט במקום 760 מיליון ליש"ט?

    קושי ??

    מאת: שולה |‏ 4 במאי 2017 | 15:34