פיות בסניקרס: שנקר וניו באלאנס מפתיעים בתצוגה משותפת

עם שנקר אנחנו תמיד יודעים לצפות למצג מרענן ויצירתי, אבל אף פעם לא יכולים לנחש באיזה אופן הוא יגיע. השנה הפליאו תלמידי המחלקה לאופנה במפגן מרשים של פריטים שפורקו והורכבו מחדש בשחור, לבן ואדום ויצרו על המסלול עולם דרמטי וקסום. הדור הבא של המעצבים הישראלים

מאת  | ‏ 14 מרץ 2017

אדווה בן ישי לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

אדווה בן ישי לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

סביר להניח שכל מי שעבורו לא הייתה זאת הפעם הראשונה בתצוגת האופנה השנתית של שנקר, מצא את עצמו מתרגש לקראת העתיד לצאת אל המסלול ברגע שנשמעו צלילי התופים שסימנו את תחילת התצוגה. זו תחושה נעימה, מצד אחד אנחנו יודעים למה לצפות – מפגן צבעוני, רענן ונוטף יצירתיות בכמויות מסחררות, ומצד שני אנחנו לא יודעים למה לצפות, כי הניסיון מלמד שהסטודנטים של שנקר מפתיעים בכל שנה מחדש.

ואכן, די היה ברגעי התצוגה הראשונים כדי לגרום לקהל להתמסר ליופי שהתגשם מולו על המסלול. אניה מרטירוסוב חנכה אותו בשמלת טול בגוון פודרה, מעוטרת טלאי תחרה, צווארון פנינים ושובל מרשים. מזל שניו באלאנס משתפים פעולה עם המכללה, כי קשה היה לדמיין בחירה נכונה יותר מהסניקרס הנהדרות בגוון התואם שחתמו את הלוק. מאותו רגע יצאו, או יותר נכון ריחפו אל המסלול שורה של פיות קסומות בסניקרס. המגמה הייתה אחידה: גוונים רכים, גזרות אווריריות ורומנטיקה גותית שהתבטאה בתחרות, מחוכים, וולנים, קשירות ושרוכים.

דני מריאש לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

דני מריאש (צילום: אבי ולדמן)

מחלקת הגברים הצטיינה כרגיל במערכות לבוש שהלוואי ויהוו השראה לגברברי ארצנו. היו שם חליפת חלוק לבנה עם עיטורי פרחים צבעוניים, גלביה נזירית לבנה ומצוינת וסוודר דייגים גדול וגס שמעליו מעיל ניילון שקוף ומפורק. ואכן, כבר בשלב הזה אפשר היה להתחיל להבחין בעקרון שליווה את התצוגה כולה – פירוק והרכבה. לא מעט דוגמניות נראו כאילו יצאו אל המסלול רגע אחרי סיבוב בזירת אגרוף עם שמלותיהן העדינות שנקרעו, נפרמו וכמו נתפרו מחדש בפזיזות רשלנית. תלמידי שנקר עשו מהלך פואטי משהו – הם הראו לנו יופי מקסים ומושלם ואז החלו, בהדרגה, לפעור בו סדקים, להכתים אותו ולחבל בו.

זה נהיה דרמטי במיוחד כשהצבע האדום החל לטפטף אל המסלול בנגיעות מדממות על רקע הלבן- ורדרד. ראשונות היו זוג דוגמניות במעילי בומבר לבנים עם עיטורים אדומים, כשאחת מהן גם מציגה את אחד הטרנדים האדג'יים של אופנת הרחוב בזמן האחרון וחובשת מסכת פנים אדומה רקומה. האדום המשיך והשתלט על המסלול בלוק גברי מרהיב שכלל חליפת סיף מפורקת על בד אדום נשפך, כשעל החזה של הדוגמן מתנודדת שרשרת ענק בצורת לב אדם. אחריו הגיע דוגמן נוסף בחליפת פסים אפורה ואוברסייזית ששרווליה תפורים בקצוותיהם ומהם נוזלות אל המסלול יריעות בד אדומות במראה מורבידי ומסעיר.

דור פיצ'ון (צילום: פרדי מולי)

דור פיצ'ון (צילום: פרדי מולי)

לצד היציאות המוצלחות האלה, החלה להתרבות גם התופעה השכיחה והמאוסה של משחקי ווליום דרמטיים. העניין נוטה לחזור על עצמו בתצוגות של שנקר וברור למה – מניפולציות נפח הן דרך מצוינת להפגין שליטה בחומר וטכניקה משוכללת, אבל אלה מתבטאים היטב גם באלמנטים המעודנים יותר.

האדום פינה את מקומו לאפור, שסיפק כמה מהרגעים המוצלחים והלבישים ביותר בתצוגה, כמו המערכת הצמרירית שכללה טופ שכמייתי וחצאית ישרה בגווני אפור וצהוב, מעיל פרווה מושלם בדוגמת כתמי פרה והוואנזי הקודר והקולי ביותר שראינו מימינו.

ירדן שפירא לשנקר (צילום: פרדי מולי)

ירדן שפירא (צילום: פרדי מולי)

כעת הגיע, באופן טבעי, תור השחור. עבודות טלאים יפהפיות ואפליקציות צבעוניות ליוו את השטף האקלקטי והמשחקי הזה, והתלהבות גדולה נרשמה למראה שמלת מיני שחורה וישרה שהורכבה מפיסות בדים שונים, שכמיית טול שחורה וארוכה שעטפה הדפס של פסל טורסו גברי ושמלת מעיל שחורה וגדולה עם נתזי חרוזים גדולים בצבעי הקשת.

לבסוף יצאו אל המסלול המעצבים הנרגשים, שהשנה עבודותיהם לא הובחנו אחת מהשנייה באמצעות הצמדת שם לקולקציה. זו הייתה בחירה נכונה שאפשרה לקהל הנלהב לראות את התמונה הגדולה, שנראתה ברורה מתמיד עם הופעת החבורה הצעירה והצבעונית שעמדה מאחוריה. יש לנו כאן מעצבים מגוונים, מעודכנים ובעיקר מוכשרים להפליא, ועולם האופנה הישראלי לגמרי יכול להתגאות.  

דני מריאש לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

דני מריאש (צילום: אבי ולדמן)

מאיה טולדנו לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

מאיה טולדנו (צילום: אבי ולדמן)

עמרי כהן לשנקר (צילום: פרדי מולי)

עמרי כהן (צילום: פרדי מולי)

יפעת עזרא לשנקר (צילום: פרדי מולי)

יפעת עזרא (צילום: פרדי מולי)

אמיר שביט לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

אמיר שביט (צילום: אבי ולדמן)

ינקי גולן לשנקר (צילום: פרדי מולי)

ינקי גוליאן (צילום: פרדי מולי)

יאן חודורוביץ' לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

יאן חודורוביץ' (צילום: אבי ולדמן)

מעיל החרוזים של יובל בר ישראל לשנקר (צילום: פרדי מולי)

מעיל החרוזים של יובל בר ישראל (צילום: פרדי מולי)

יפעת עזרא לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

יפעת עזרא (צילום: אבי ולדמן)

מאיה קסוטו לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

מאיה קסוטו (צילום: אבי ולדמן)

טל מדינה לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

טל מדינה (צילום: אבי ולדמן)

אוסנת צפוני לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

אוסנת צפוני (צילום: אבי ולדמן)

הילה כהן לשנקר (צילום: אבי ולדמן)

הילה כהן (צילום: אבי ולדמן)

השאירו תגובה