פיות בסניקרס: שנקר וניו באלאנס מפתיעים בתצוגה משותפת
עם שנקר אנחנו תמיד יודעים לצפות למצג מרענן ויצירתי, אבל אף פעם לא יכולים לנחש באיזה אופן הוא יגיע. השנה הפליאו תלמידי המחלקה לאופנה במפגן מרשים של פריטים שפורקו והורכבו מחדש בשחור, לבן ואדום ויצרו על המסלול עולם דרמטי וקסום. הדור הבא של המעצבים הישראלים
סביר להניח שכל מי שעבורו לא הייתה זאת הפעם הראשונה בתצוגת האופנה השנתית של שנקר, מצא את עצמו מתרגש לקראת העתיד לצאת אל המסלול ברגע שנשמעו צלילי התופים שסימנו את תחילת התצוגה. זו תחושה נעימה, מצד אחד אנחנו יודעים למה לצפות – מפגן צבעוני, רענן ונוטף יצירתיות בכמויות מסחררות, ומצד שני אנחנו לא יודעים למה לצפות, כי הניסיון מלמד שהסטודנטים של שנקר מפתיעים בכל שנה מחדש.
ואכן, די היה ברגעי התצוגה הראשונים כדי לגרום לקהל להתמסר ליופי שהתגשם מולו על המסלול. אניה מרטירוסוב חנכה אותו בשמלת טול בגוון פודרה, מעוטרת טלאי תחרה, צווארון פנינים ושובל מרשים. מזל שניו באלאנס משתפים פעולה עם המכללה, כי קשה היה לדמיין בחירה נכונה יותר מהסניקרס הנהדרות בגוון התואם שחתמו את הלוק. מאותו רגע יצאו, או יותר נכון ריחפו אל המסלול שורה של פיות קסומות בסניקרס. המגמה הייתה אחידה: גוונים רכים, גזרות אווריריות ורומנטיקה גותית שהתבטאה בתחרות, מחוכים, וולנים, קשירות ושרוכים.
מחלקת הגברים הצטיינה כרגיל במערכות לבוש שהלוואי ויהוו השראה לגברברי ארצנו. היו שם חליפת חלוק לבנה עם עיטורי פרחים צבעוניים, גלביה נזירית לבנה ומצוינת וסוודר דייגים גדול וגס שמעליו מעיל ניילון שקוף ומפורק. ואכן, כבר בשלב הזה אפשר היה להתחיל להבחין בעקרון שליווה את התצוגה כולה – פירוק והרכבה. לא מעט דוגמניות נראו כאילו יצאו אל המסלול רגע אחרי סיבוב בזירת אגרוף עם שמלותיהן העדינות שנקרעו, נפרמו וכמו נתפרו מחדש בפזיזות רשלנית. תלמידי שנקר עשו מהלך פואטי משהו – הם הראו לנו יופי מקסים ומושלם ואז החלו, בהדרגה, לפעור בו סדקים, להכתים אותו ולחבל בו.
זה נהיה דרמטי במיוחד כשהצבע האדום החל לטפטף אל המסלול בנגיעות מדממות על רקע הלבן- ורדרד. ראשונות היו זוג דוגמניות במעילי בומבר לבנים עם עיטורים אדומים, כשאחת מהן גם מציגה את אחד הטרנדים האדג'יים של אופנת הרחוב בזמן האחרון וחובשת מסכת פנים אדומה רקומה. האדום המשיך והשתלט על המסלול בלוק גברי מרהיב שכלל חליפת סיף מפורקת על בד אדום נשפך, כשעל החזה של הדוגמן מתנודדת שרשרת ענק בצורת לב אדם. אחריו הגיע דוגמן נוסף בחליפת פסים אפורה ואוברסייזית ששרווליה תפורים בקצוותיהם ומהם נוזלות אל המסלול יריעות בד אדומות במראה מורבידי ומסעיר.
לצד היציאות המוצלחות האלה, החלה להתרבות גם התופעה השכיחה והמאוסה של משחקי ווליום דרמטיים. העניין נוטה לחזור על עצמו בתצוגות של שנקר וברור למה – מניפולציות נפח הן דרך מצוינת להפגין שליטה בחומר וטכניקה משוכללת, אבל אלה מתבטאים היטב גם באלמנטים המעודנים יותר.
האדום פינה את מקומו לאפור, שסיפק כמה מהרגעים המוצלחים והלבישים ביותר בתצוגה, כמו המערכת הצמרירית שכללה טופ שכמייתי וחצאית ישרה בגווני אפור וצהוב, מעיל פרווה מושלם בדוגמת כתמי פרה והוואנזי הקודר והקולי ביותר שראינו מימינו.
כעת הגיע, באופן טבעי, תור השחור. עבודות טלאים יפהפיות ואפליקציות צבעוניות ליוו את השטף האקלקטי והמשחקי הזה, והתלהבות גדולה נרשמה למראה שמלת מיני שחורה וישרה שהורכבה מפיסות בדים שונים, שכמיית טול שחורה וארוכה שעטפה הדפס של פסל טורסו גברי ושמלת מעיל שחורה וגדולה עם נתזי חרוזים גדולים בצבעי הקשת.
לבסוף יצאו אל המסלול המעצבים הנרגשים, שהשנה עבודותיהם לא הובחנו אחת מהשנייה באמצעות הצמדת שם לקולקציה. זו הייתה בחירה נכונה שאפשרה לקהל הנלהב לראות את התמונה הגדולה, שנראתה ברורה מתמיד עם הופעת החבורה הצעירה והצבעונית שעמדה מאחוריה. יש לנו כאן מעצבים מגוונים, מעודכנים ובעיקר מוכשרים להפליא, ועולם האופנה הישראלי לגמרי יכול להתגאות.
השאירו תגובה