בשבוע האופנה תל אביב נמצאה השמלה השחורה המושלמת
המעצבת תמרה סלם העלתה על המסלול קולקציה מהודקת על טהרת המונוכרומטיות, מעצב שמלות הערב אריאל טולדנו הציע פן לביש ויומיומי יותר לעיצוביו וחביב שרת התרבות, המעצב הצעיר דרור קונטנטו, הציג מלאכת יד זוהרת במיוחד. רשמים מתצוגות היום הראשון של שבוע האופנה גינדי תל אביב
תמרה סלם:
זו הפעם השנייה שהמעצבת תמרה סלם מציגה במסגרת שבוע האופנה גינדי תל אביב. סלם, המזוהה עם עיצובים אלגנטיים ופיסוליים, בחרה השנה בעולמות הפנטזיה והחלומות כנקודת מוצא לקולקציה, והמונוכרומטיות המאפיינת את עיצוביה נשמרה בקפידה בעזרת מראות על טהרת השחור, הלבן והקרם, עם נגיעות מפתיעות של צבע. אך אם בתצוגה הקודמת של סלם היו אלו הבלחות של ירוק ששברו את הרצף המונוכרומטי, הפעם היה זה הצבע האדום שביטא את הקונטרסט.
בליווי של וידאו ארט מוצלח, שהחמיא לקולקציה מבחינת ויזואלית ומוזיקלית וכלל רפרנסים מעולם הפנטזיה, כמו דמותה המצוירת של בטי בופ, הציגה סלם מגוון גדול של עיצובים שהסתמכו על פירוק והרכבה, רוך וקושי.
הממד הפיסולי של הפריטים התבסס בזכות שימוש בבדי סקובה ובדי פליסה במגוון גדול של שמלות ערב שחורות.
הניקיון של סלם ניכר במרבית הדגמים, אך היו גם כמה שחרגו מהקו המאחד, כמו עליונית בגזרת קימונו עם קשירה אחורית בפסים יפים של שחור-קרם-לבן, חליפה של חולצת שיפון שקופה ומכנסיים עם אמרות וולנים לבנים וכן מספר דגמים נוספים בעלי אופי מודולרי שהציגו פן אחר ומחויך יותר של סלם.
היה מעניין לבחון את עבודתה של סלם לזו של ויוי בלאיש שהציג לפניה. את ההתמחות שלה עשתה סלם בסטודיו שלו, ולמרות שעל המסלול שני כתבי היד קיבלו פנים וסגנוניות שונות לגמרי, עדיין היה ניתן לאתר, במיוחד בפרטים הקטנים, את הגישה הקפדנית והמעמיקה שמאפיינת את עבודתם של השניים.
אריאל טולדנו
התצוגה השלישית ביומו הראשון של שבוע האופנה גינדי תל אביב נתנה במה לשני מעצבים מבטיחים: אריאל טולדנו ודרור קונטנטו. טולדנו, שסיים לימודי עיצוב אופנה בהצטיינות בשנקר ולאחר מכן עבד בבית האופנה הצרפתי בלמיין, עומד כיום בראש בית אופנה שנושא את שמו.
התצוגה, שלוותה בהופעה חיה של להקת "טרנטה גרוב מאשין" ובוידאו ארט מושקע, נגעה בתפר שבין מזרח למערב. בעוד שמרבית החשיפה של טולדנו הגיעה עד כה מחזית שמלות הערב, התצוגה הנוכחית הציגה גם פן לביש יותר של המעצב עם פריטים שגם ג'ינס וסניקרס יחמיאו להם.
בין הפריטים הללו ניתן לציין ז'קט מעוטר במראה צבאי ומכנסיים מחויטים עם קשירה צידית שיהלמו טי שירט לבנה פשוטה. את ההכרות העמוקה של טולדנו עם מלאכות היד ה"קוטוריות" היה ניתן לאתר בפריטי התחרה העדינים, הרקמות המורכבות והפליסה.
ההיצמדות לגווני שחור ולבן ולהבלחים מטאליים של כסף וזהב איחדה את הקולקציה אך עשתה לנו חשק לראות את טולדנו מתנסה גם בצבע.
דרור קונטנטו
המעצב השני שהציג יחד עם טולדנו ברצועה היומית היה דרור קונטנטו, מעצב צעיר שעשה כותרות לאחר שהלביש את השרה מירי רגב על השטיח האדום בפסטיבל קאן.
רגב, שנכחה במעמד התצוגה וצפתה בקולקציה מהשורה הראשונה, בוודאי כבר סימנה לעצמה עוד כמה פריטים שהיתה רוצה ללבוש לאירועים מתוקשרים עתידיים.
קונטנטו, מעצב אוטודיטקט שגדל בבית חרדי, ביסס גם הוא את הקולקציה על המפגש בין מזרח ומערב, שככל הנראה מעסיק כל מעצב שפועל כאן. נקודת המוצא המזוהה עם קונטנטו היא בחירת הבדים ושיבוצם בעבודת יד.
אי אפשר היה להתעלם ממלאכת היד המרהיבה שמיסגרה את הקולקציה כולה. בין שמדובר בבגדי גוף שקופים עם תחרה רקומה, סט של חולצת קרופ וחצאית ארוכה או שמלות מקסי עם שובלים שיפוניים – מלאכות היד הכמעט סיזיפיות של קונטנטו זהרו ביופיין.
למה אניה מרטיסוב תמיד נראית סובלת על המסלולים? ושהיא לא סובלת היא כל הזמן עם פרצוף דק פייס… חבל שהיא לא מעבירה את האופי שלה שמועבר בצורה כייפית באינסטגרן ופייסבוק
מאת: יהל | 13 במרץ 2017 | 22:54