"תדברו על ההצלחה שקיימת בתעשיית האופנה שלנו, לא על העליבות"

הוא מתרוצץ בין מעצבים, אנשי תקשורת בינלאומיים ולקוחות מסחריים במטרה לחבר את כולם לשבוע אחד שכולו שיר הלל לתעשיית האופנה הישראלית. רגעים ספורים לפני שהוא מתחיל, מוטי רייף בקושי נושם אבל עושה את זה באהבה גדולה. אז מה מפריע לו בדרך ואילו מעצבים הוא מסמן? ראיון חגיגי עם האיש בעל הלו"ז הצפוף במדינה

מאת  | ‏ 11 מרץ 2017

מוטי רייף. המנצח הגדול של שבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 שנערך ב tlv fashion mall (צילום: תום מרשק)

מוטי רייף. המנצח הגדול של שבוע האופנה גינדי תל אביב 2017 שנערך ב tlv fashion mall (צילום: תום מרשק)

"את ממש לא רוצה לראות את היומן שלי", מזהיר מוטי רייף כשאנחנו מתיישבים במרפסת הביתית שלו ברגע נדיר של ברייק מהלו"ז הצפוף. ימים ספורים לפני פתיחת שבוע אופנה מקומי נוסף בניצוחו כמנהל אומנותי והמפיק הראשי, המחסור בשעות השינה ניכר על פניו. "עכשיו נותרה העבודה של הרגע האחרון, סגירת פינות מול המעצבים וטיפול בנושא התקשורת הבינלאומית. אבל כן, אני מאוד נרגש. הולך להיות לנו אירוע הכי אינטרנשיונל שיש. במיוחד אחרי כל עניין הדחייה [בתחילת חודש ינואר האחרון יצאה הודעה רשמית על דחיית השבוע לחודש מרץ], אפשר להגיד שבסופו של דבר הכל יצא לטובה".

דחיית המועד העלתה שוב את הדיון בנוגע להשפעה של שבוע כזה על עתידם של המעצבים המקומיים. מה זה עשה לך? 
"אני אדם חיובי. יש בעיה? היא ניתנת לפתרון. אבל העציב אותי לקרוא את הדברים האלה. לכל תעשייה יש התמודדיות, זה עדיין לא אומר שאנשים לא יכולים להצליח, או שאי אפשר להסתכל על תהליכים ממקום טוב וחיובי. אחד הדברים שבאמת מעציבים אותי זה שהתקשורת לא מתעסקת בדברים הטובים שקורים כאן. הפריחה חסרת התקדים של מעצבי הכלה הישראלים בעולם, או ההצלחה המטורפת והנדירה של דודו בר אור. תדברו על איך אלמביקה משגשגת, איך תעשיית התכשיטים המקומית מתפתחת, או על מעצבים צעירים ומבטיחים כמו אלירן נגרסי. אני מקווה מאוד שהקטע התקשורתי הזה, שאוהב להבליט את המילים הקשות, ייעלם. אני אומר לך כהורה, הילד שלך יכול לא להצליח, אבל התפקיד שלך הוא להאיר לו את הדרך ולא להוריד לו את הראש".

בר רפאלי בפתיחת שבוע האופנה בשנה שעברה (צילום: אבי ולדמן)

בר רפאלי בפתיחת שבוע האופנה בשנה שעברה (צילום: אבי ולדמן)

והביקורת על האינטרסים הכלכליים שמובילים את קבלת ההחלטות?
"את יודעת מה? זה מגוחך. עצם השאלה אפילו. כשבאים בטענות סביב שבוע האופנה אני מוכן לשמוע רק דבר אחד והוא 'תודה'. תגידו תודה שהדבר הזה קורה ולכל מי שעומל עליו: לגינדי, לי, לכולם. אני לא יכול להרים שבוע אופנה במיליוני שקלים אם אין לי גוף מסחרי שתומך. אז למה הרוע? למה לא להגיד תודה רבה לחברת גינדי שנותנים לנו בית ואת האפשרות לתת במה למעצבים צעירים ומוכשרים כמו אריאל טולדנו ודרור קונטנטו, או לפרויקטים חשובים כמו זה של מפעל הפיס או ערב ההצדעה לגברת לאה גוטליב?".

 

A post shared by Motty Reif (@mottyreif) on

"כולם היו בניי"

רייף, שחגג לא מזמן 52, מוביל את תעשיית האופנה כבר המון שנים. הוא התחיל בכלל כדוגמן, עבר להיות סוכן דוגמנים והמשיך כיזם ומפיק של המון אירועי אופנה (משבוע האופנה גינדי תל אביב ועד להפקת אין סוף תצוגות של מותגים כמו קסטרו וגולף במהלך השנים). כבר כמה עשורים שהוא מקורב לכל אנשי המפתח בעולם העסקים בכלל ובתעשיית האופנה המקומית בפרט. תוסיפו לזה כריזמה משוגעת וקירבה למעצבים כמו רוברטו קוואלי ובני משפחת מיסוני ותקבלו פצצת אנרגיה משוגעת.

רייף מעיד כי תמהיל המעצבים שנבחרו להשתתף השנה בשבוע האופנה העצים את תחושת השליחות שמניעה אותו, חרף כל הביקורות. "השנה התאפשר לנו לתת במה להרבה מעצבים צעירים" הוא מסביר. "הקבוצה הזו לא יכולה הייתה להשתתף בשבוע כזה ללא תמיכה. אז מעבר לזו של גינדי, הייתי צריך לחפש חסויות שיממנו אותם. שילשתי לעצמי את העבודה, כי לא רק שיש לי את ענייני ההפקה והתקשורת העולמית, עכשיו גם נכנס הנושא הזה. אז כן, אני מודה שזו עבודה יותר גדולה, אבל היכולת לאפשר למעצבים המוכשרים והצעירים האלה להשתתף היא משהו שנורא כיף לי איתו".

איך אתה מחליט מי מהקולות החדשים והמבטיחים יכנסו לשבוע האופנה?
"במהלך השנה אני שומע על שמות ומקבל גם הרבה פניות. אני נפגש עם כולם. יש המון מעצבים שעושים דברים יפים ברמה המסחרית, אבל אני מחפש את אלו שמביאים בשורה חדשה. חנה [מריליוס, מעצבת חרדית מבני ברק שתשתתף בשבוע האופנה] היא דוגמה מצוינת לכך. פנינו אליה והיא לא הבינה מאיפה נחתנו עליה. נסענו לסטודיו שלה בבני ברק ועפנו. תשמעי, יש לנו מעצבת קוטור אמיתית!".   

רייף בפרסומת לגינדי (צילום: רון קדמי)

רייף בפרסומת לגינדי (צילום: רון קדמי)

יש איזה מעצב צעיר שאתה צופה לו גדולות?
"אי אפשר לדעת. כולם היו בניי. אני יכול להגיד שדודו לדוגמה, הייתה הפתעה מאוד גדולה. מעבר לזה שהיא חברה קרובה, זה מדהים לראות איך הרצינות, המרץ והאמונה שלה הובילו  אותה אחרי ארבע שנים להצלחה כל כך גדולה. אני רואה את החריצות שיש למעצבים כמו עידן לרוס ואלירן נגרסי, אני רואה את מעוז דהאן שעובד כל כך קשה. אני לא יכול לחזות עתידות אבל אני כן יכול להגיד, ממבט ומניסיון של שנים, שההצלחה מחכה לחרוצים".

אתה באמת מאמין בזה? מה תגיד לאלו שאומרים שאפשר להצליח כאן רק עם גב כלכלי מטורף?

"בוודאי שאני מאמין בזה. תקשיבי לעצמך: 'אומרים'. מה זה 'אומרים'? מישהו פעם נכנס ובדק מה קורה לכל אחד בחשבון הבנק? אגב, למה לא להביא משקיע כשיש לך מוצר טוב? אני זוכר שגברת גוטליב ז"ל אמרה: 'הצלחתי כי תפרתי עשרה בגדי ים ומכרתי עשרה, בכסף שהיה לי תפרתי עשרים ומכרתי עשרים' וכן הלאה. זה כל הסיפור. כן, קשה, אבל בכל מקום ובכל מקצוע. למה, כל עורך דין הופך להיות כוכב? אז כן, יש דודו אחת או טובהל'ה אחת, והנה יש את הסיפור של חנה מרילוס או את גליה להב שמככבת עכשיו בעולם. תדברו על ההצלחה שקיימת בתעשיית האופנה שלנו, לא על העליבות".

 

A post shared by Motty Reif (@mottyreif) on

השתתפת השנה בסדרה "סיפורי בדים" שעסקה במאחורי הקלעים של תעשיית האופנה המקומית. אילו תגובות קיבלת? 
"התגובות ברחוב היו מדהימות. אנשים אמרו לי איזה כיף שיש לנו תעשייה שמתעוררת, וכמה יפה לראות שיש אנשים שרוצים שהדבר הזה יצליח. אבל כשאמרו לי שאני עובד קשה, צחקתי. זה אפילו לא אחוז מהעשייה שלנו".

מה הדבר שהכי מספק אותך בעשייה, זה שנותן לך דלק להמשיך הלאה?
"תראי, אני עובד בתעשייה הזו שלושים שנה. אני יכול לשבת ולעשות לביתי, אבל יש לי את האפשרות לרומם אותה ולשים עליה זרקור, ואני מוצא בזה הרבה טעם ומשמעות. אני גם באמת נהנה, אז למה לא?".

 

A post shared by Motty Reif (@mottyreif) on

עוד דבר שנראה שאתה מאוד נהנה ממנו זה האינסטגרם
"אני חולה על אינסטגרם. מאז שאני זוכר את עצמי כילד אני מצלם ומפיק אלבומי תמונות, והיום האינסטגרם הוא אלבום התמונות שלי. אינסטגרם זה עולם תוכן ענק, אתה עוקב אחרי תכנים שמעניינים אותך ונותנים לך השראה. העובדה שאני יכול לשבת ולראות בלייב כל דבר שקורה בעולם היא לא פחות ממדהימה. פעם הייתי יושב באופרה ובהצגות תאטרון כדי למצוא השראה. היום יש לי את האינסטגרם. זה כל כך כיף. אני חושב שכמעט כל פרויקט שאני עושה, ההשראה מגיעה איכשהו משם. כל עולמות העיצוב, האמנות והאופנה חשופים בפניי. אגב, אני לא איש של סלפי. אני כן קצת חופר כשאני נמצא בחו"ל. מעלה קצת יותר מדי תמונות ביום".

כשאתה מסתכל חמש שנים קדימה, לאן היית רוצה לקחת את שבוע האופנה?
"יש משהו שחשוב לי מאוד ושניסיתי להוביל השנה, וכבר רואים ניצנים נורא יפים שלו – וזה לשבור את הקונספט שאומר שמודל יופי הוא אחד, וכזה שמסתכם בדוגמנית בלונדינית רזה וגבוהה. כבר השנה נראה בתצוגות של מפעל הפיס ואנה לוקצקי ייצוג אחר ומגוון על המסלול, הן מבחינת מידות והן מבחינת גיל. יש משהו כל כך מעודד בעיניי בשינוי הזה. החלום שלי הוא ששנה הבאה שבוע האופנה יהיה מורכב מאנשים רגילים שעולים על המסלול. נכון שיש עוד מעצבים שרוצים לעבוד אך ורק עם דוגמניות רזות וגבוהות, אבל את הגישה הזו, אם אלוהים רק יתן לי את הכוח, אני אשנה".  

רייף עם הקאסט של "סיפורי בדים". סדרה שהציגה את התעשייה במערומיה (צילום: יח"צ יס)

רייף עם הקאסט של "סיפורי בדים". סדרה שהציגה את התעשייה במערומיה (צילום: יח"צ יס)


 

A post shared by Motty Reif (@mottyreif) on

 

A post shared by Motty Reif (@mottyreif) on

 

A post shared by Motty Reif (@mottyreif) on

 

A post shared by Motty Reif (@mottyreif) on

 

A post shared by Motty Reif (@mottyreif) on

 

A post shared by Motty Reif (@mottyreif) on

במיוחד לרגל שבוע האופנה מצאנו את הדור הבא של האופנה הישראלית:

השאירו תגובה

 

  • מוטי ריף היקר , מספר שנים שאתה חיי בסרט של עצמך ! צא מזה ! אנחנו לא חיים במילאנו ולא פריז ולא זובי אין פה אופנה ,אין פה כסף לאנשים, מעצבים סוגרים חנויות בקצב מטורף , אין חוש סטייל לאנשים בישראל , אתה עובד על אוויר על ריק . תפסיק לחפש פרסום ,תפסיק לחפש כותרת כל שנה (וכל שנה אותה כותרת שזה עלוב כבר ) ולך לחפש עבודההההההההההההההההההה אמיתית !

    מאת: מעצב אופנה |‏ 13 במרץ 2017 | 13:07
  • מוטי רייף הוא האיש הפאתט שניסה להיות סיימון קאוול הישראלי ויצא הכי מפגר… חחח…

    מאת: רני |‏ 12 במרץ 2017 | 19:19
  • כולה לבנות מסלול מסכן ולהוליך עליו קולבים.
    כנס לפרופרציה מוטי

    מאת: TLV |‏ 12 במרץ 2017 | 18:56
  • #מוטירייף היחיד שמגשים חלומות בענף האופנה עם הרבה עבודה קשה

    מאת: מיכל א. |‏ 12 במרץ 2017 | 12:27
  • משהו יודע איך ניתן להשיג כרטיסים לתצוגות בשבוע האופנה?

    מאת: שחר |‏ 12 במרץ 2017 | 09:02