זו פלאס סייז? אסוס מכעיסים את קהל הלקוחות שלהם

בפוסט שעלה אמש בחשבון האינסטגרם של ענקית השופינג האינטרנטית תויגה הדוגמנית הבריטית נעמי שימדה כ"פלאס סייז". אבל את הלקוחות הנאמנות של האתר זה לא עבר, שטענו כי מדובר באישה עם מידות נורמליות לחלוטין. הפוסט מיד נערך מחדש ללא התיוג הבעייתי, אבל זה רק הרתיח את המגיבות עוד יותר שטענו כי הם "גורמים למושג פלאס סייז להיות מביש"

מאת  | ‏ 12 יולי 2016
התמונה שהתסיסה את הרשת (צילום: אינסטגרם asos)

התמונה שהתסיסה את הרשת (צילום: אינסטגרם asos)

אתר אסוס הפך למרכז השופינג הווירטואלי המרכזי בחייהן של הרבה נשים וגברים, וזו כנראה הסיבה שהוא זוכה להיות מרכז לשערוריות שונות ומחלץ מלקוחותיו המסורים כל כך הרבה אמוציות. כעת הדרמה מגיעה מנשים שאוהבות בימים כתיקונם את האתר עד מאוד, הלקוחות במידות הגדולות, להן מוקדש אגף מיוחד. פוסט שהועלה אמש בחשבון האינסטגרם של החברה (לו 4.7 מיליון עוקבים), ובו צולמה דוגמנית שזכתה על ידם לכינוי 'דוגמנית פלאס-סייז' הרתיח את דמן של הלקוחות, שהרגישו שהחברה בוגדת בהן ומגלה את פרצופה האמיתי כשהיא מכניסה אישה בעלת מבנה ממוצע לקטגוריית המידות הגדולות.

״כמה מגוחך שהאישה הזאת מוגדרת כפלאס-סייז?״ שאלו הגולשות בתגובות לפוסט. ״באיזה עולם אנו חיים? אי אפשר פשוט לקרוא לה דוגמנית וזהו? כולנו רואים שהיא לא במידה 38, אבל זה לא הופך אותה לפלאס-סייז! יש לה גזרה מהממת בטירוף והיא נראית בריאה״.

הדוגמנית נעמי שימדה שמחה עם הגוף שלה (צילום: NaomiShimada)

הדוגמנית נעמי שימדה שמחה עם הגוף שלה (צילום: NaomiShimada)

לאחר עשרות הערות דומות וקיתונות זעם ברשתות החברתיות, שינו באסוס את הכיתוב, הסירו את המילים הנפיצות ׳פלאס-סייז׳ ונשארו עם כיתוב לקוני יותר: ״הדוגמנית והקולנוענית נעמי שימדה משוגעת על שמלות הסליפ של העונה,״ כתבו. הם הגדילו ועשו, וענו אישית לחלק מהמגיבות הנזעמות. ״את צודקת,״ כתבו לאחת המגיבות. ״התיוג ׳פלאס-סייז׳ לא עושה צדק ושינינו את הפוסט״. אלא שבמקום להרגיע, השינוי שעשו אסוס בכיתוב רק הרתיח עוד יותר את הלקוחות. ״מה לא בסדר בתיוג פלאס-סייז?״ שאלו המגיבות עכשיו, ״זה לא תיוג שלילי. אתם גורמים למושג הזה להיות מביש, ואתם אלה שצריכים להתבייש״.

ניכר שאסוס לא התנהלו היטב בסיטואציה הזו, ומצד שני נראה שלא הייתה פה כוונה רעה אלא הסתבכות לשונית במקרה הגבולי. אבל נראה שלפחות פה בישראל קהילת הפלאס-סייז המקומית לא מתרגשת מהסיפור. "הנושא הזה כל כך בעייתי", מסבירה הדוגמנית ריי שגב, "בעיקר כי בעולם האופנה כל מה שהוא מעל מידה 36 זה נחשב פלאס סייז ואילו בעולם האמיתי נשים שהם מידה 34-26 מהוות רק 2% מהאוכלוסיה. רוב הנשים בעולם האמיתי הן במידה 38 ומעלה. וכל פעם שמשתמשים בדוגמנית שהיא לא ב'נורמה' של עולם חייבים לתייג אותה בפלאס סייז וזה מה שיוצר את הבעיה".

קהילת הפלאס סייז משמיעה את קולה (צילום: אינסטגרם NaomiShimada)

קהילת הפלאס סייז משמיעה את קולה (צילום: אינסטגרם NaomiShimada)

את חושבת שאסוס עשו טעות שכתבו את התיוג ואז הורידו?
"אני חושבת שאי אפשר לצאת עם זה בסדר. בסופו של דבר הם היו קשובים ללקוחות שלהם. חשוב לזכור שמדובר במותג שבאמת מציע אופציות מעולות גם לבנות שהן מעל מידה 38. אני כן חושבת שהעולם שלנו מתקדם ומבין שצריך לעשות שינוי בחשיבה ולא רק בתיוג. אני לגמרי אופטימית שזה יקרה בקרוב".

״בעולם המעוות שלנו הבחורה המצולמת היא פלאס סייז,״ אומרת הבלוגרית והדוגמנית זוהר וסילויצקי המכונה גם ׳ליטל מיס סאנשיין׳. ״הבחורה הזו היא דוגמנית במידה 42, ובעולם שבו דוגמנית רגילה היא במידה 30. זה לא אומר שום דבר רע. אני פלאס סייז וכוסית, זה לא מנוגד. בחו"ל הנושא יותר נפיץ כי הבלוגריות של הפלאס-סייז במידות הרבה יותר גדולות. אני מניחה שבגלל זה התגובות הקשות".

האם המגיבות צודקות? או קצת מתחסדות? (צילום: אינסטגרם הייתם קוראים לה פלאס סייז? (צילום: אינסטגרם הדוגמנית נעמי שימדה שמחה עם הגוף שלה (צילום: NaomiShimada)))

האם המגיבות צודקות? או קצת מתחסדות? (צילום: אינסטגרם הייתם קוראים לה פלאס סייז? (צילום: אינסטגרם הדוגמנית נעמי שימדה שמחה עם הגוף שלה (צילום: NaomiShimada)

לא מידה 38 אבל גם לא 48. נעמי שימדה (צילום: NaomiShimada)

לא מידה 38 אבל גם לא 48. נעמי שימדה (צילום: אינסטגרם NaomiShimada)

קהילת הפלאס סייז משמיעה את קולה (צילום: אינסטגרם NaomiShimada)

קהילת הפלאס סייז משמיעה את קולה (צילום: אינסטגרם NaomiShimada)

השאירו תגובה