יש לזה סיבה: למה השיער שלנו כואב כל הזמן?

אם יש לכן שיער ארוך, כנראה שגם לכן זה קרה. ברגע שבו פיזרתן את אותו במקום תחושת הקלה התגנב דווקא כאב לא ברור. המומחים מסבירים את התופעה ומזהירים: "זה יכול לגרום להתקרחות ואבדן השיער"

מאת  | ‏ 1 מרץ 2017

למה כואב לנו השיער? (צילום: גטי אימג'ס)

למה כואב לנו השיער? (צילום: גטי אימג'ס)

אחרי יום ארוך, אין הקלה גדולה יותר מהרגע בו אנחנו מגיעות הביתה, שמות את התלאות מאחור ומפזרות סוף סוף את השיער. אבל הרבה פעמים במקום תחושת שחרור, אל הטקס הזה מתלווה משום מה דווקא כאב לא ברור. החדשות הטובות – יש לזה הסבר מאוד פשוט, אבל כדי לשמור על השיער כנראה שתאלצו לערוך שינוי משמעותי בהרגלים וביחס אליו.

למעשה, מקור הכאב הוא לא בשיער עצמו אלא בקצוות עצבי הקרקפת שמחוברים לזקיקי השערה. דר' אנג'לה לאמב, ראש מחלקת דרמטולוגיה בבית חולים הר סיני שבניו יורק, הסבירה להאפינגטון פוסט את התופעה: "זקיקי השערה הם בין רצפטורי החישה הראשונים. כשמותחים את השיער כלפי מעלה מופעל לחץ על העצבים שמסתיימים בשורשי השערה, ולאורך זמן זה גורם לכאב".

 

A post shared by Linear Hair (@linear_hair) on

על פי דר' ג'סיקה וו, רופאת עור, סיבה נוספת לכאב היא התרגלות השיער לצמיחה בזווית שבה הוא נאסף: "קצוות העצבים מתרגלים לכך שהשיער גדל בכיוון מסוים. כשמשחררים אותו מהפוזיציה אליה הוא רגיל זה גורם לגירוי בעצבים ורגישות בקרקפת" היא מספרת.

למרבה הצער לא מדובר בחוסר נוחות בלבד. למתיחה החוזרת של השיער יכולה להיות גם השפעה משמעותית ובלתי הפיכה על בריאותו. "משיכת השיער כלפי מעלה לאורך זמן יכולה לגרום בסופו של דבר לאבדן שיער והתקרחות כתוצאה מהלחץ שמופעל עליו" מזהירה לאמב.

 

A post shared by Linear Hair (@linear_hair) on

מעבר להידללות השיער, איסוף חוזר שלו באותה הצורה יכול לפגוע גם במה שנשאר ממנו, לאמב מוסיפה: "השיער הוא רקמה מתה, הוא עשוי מקרטין, אבל אם מפעילים עליו מתח הוא יכול להישבר" . לכן במקום לאסוף את השיער שוב ושוב באותה הצורה, המומחים ממליצים לנסות בכל פעם תסרוקת חדשה. שיער קלוע, גולגול או קוקו גם יגוונו את ההופעה וגם יבטיחו מראה שיער בריא ומלא יותר.

זה לא אומר שצריך להיפרד לשלום מהשיער האסוף למעלה לנצח. את הכאב ואת הנזקים הפוטנציאליים אפשר למנוע, כמו תמיד, על ידי מציאת האיזון הנכון. "פשוט אל תעשו את זה באופן קבוע", ממליצה לאמב, "ואם אתן אוספות אותו כך לאורך היום פזרו אותו בערב. הבעיות מתחילות כשאוספים את השיער למעלה כל יום".

כמו תמיד, הסוג הוא באיזון (צילום: אינסטגרם AmberFillerup)

"כשמותחים את השיער כלפי מעלה מופעל לחץ על העצבים" (צילום: אינסטגרם AmberFillerup)

כשמותחים את השיער כלפי מעלה מופעל לחץ על העצבים שמסתיימים בשורשי השערה (צילום: גטי אימג'ס)

כמו תמיד, הסוד הוא באיזון (צילום: גטי אימג'ס)


 

A post shared by Tauni (@tauni901) on

השאירו תגובה